Unlock af mobil
Fra : zzz

Dato : 16-07-05 14:11

Hvis man unlocker en mobiltelefon, som oprindeligt er blevet solgt sammen
med at abonnement, får den oprindelige kunde, der stadig ejer og bruger det
første simkort, der fulgte med telefonen, besked, hvis mobilen unlockes?

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-07-05 19:01

"" <@.> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at abonnement, får den oprindelige kunde, der stadig ejer og bruger
> det første simkort, der fulgte med telefonen, besked, hvis mobilen

Nej...

Fra : zzz

Dato : 16-07-05 21:53

sls(2770) wrote:

> Nej...

Ok. Og hvis personen en dag får telefonen tilbage, kan denne så finde ud af,
om den er blevet unlocket? Hvis ja, er det så muligt at "re-locke" den, dvs.
bringe telefonen tilbage til den tilstand den havde, før den blev unlocket?

Kort sagt: kan jeg unlocke og bruge en telefon, der tilhører en anden,
således at denne anden aldrig opdager det, heller ikke hvis personen en dag
skal have telefonen tilbage?

Fra : sls\(2770\)

Dato : 17-07-05 14:45

"" <@.> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kort sagt: kan jeg unlocke og bruge en telefon, der tilhører en anden,
> således at denne anden aldrig opdager det, heller ikke hvis personen en

Øhh, hvis den er unlocket, så er den unlocket og kan nok ikke låses igen. Og
så kan
det ses hvis "ejeren" putter et andet simkort fra en anden udbyder i. Fysisk
kan det ikke ses.
Men du kan jo ikke gøre for at de har "glemt" at låse telefonen

Mvh Sid