Gulv i vaske-kælder.
Fra : Michael Petersen

Dato : 15-07-05 20:10

Hej.

Vi har dette hus, med fuld kælder.
....i kælderen er der et vaskerum, med gammelt stengulv, der ser ud af H-til.

Vi vil gerne lægge gulv (klinker eller lign).
....men hvad UDOVER gulv, skal man købe, og en cirka-pris ?

Der er et vindue i rummet, ud til en lyskasse, på den anden væg, er ud til
jord, og de resterende vægge er bare ud til andre rum.

Med venlig hilsen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-07-05 22:17

Michael Petersen wrote:

> ...i kælderen er der et vaskerum, med gammelt stengulv, der ser ud af
> H-til.
>
> Vi vil gerne lægge gulv (klinker eller lign).
> ...men hvad UDOVER gulv, skal man købe,

Noget at afrense gamle sæberester på gulvet, inden der lægges nyt lag på.
Noget støvbinder, så det nye lag hænger bedre fast i det gamle.

Priserne kan jeg ikke oplyse, men de er overkommelige.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Armand

Dato : 15-07-05 23:00

Erik Ginnerskov wrote:

> Noget at afrense gamle sæberester på gulvet, inden der lægges nyt lag på.
> Noget støvbinder, så det nye lag hænger bedre fast i det gamle.
>
> Priserne kan jeg ikke oplyse, men de er overkommelige.

Jup!
Jeg befandt mig engang i en dobbelt-garage med værksted, hvor der var
lagt grå fliser/klinker på gulvet. Ejerens simple argument var at en
ordentlig to-komponent maling til garage-gulve kostede omtrent det samme
som flisebelægningen og da der var en murer i huset var lægningen ikke
et problem

--
Armand.

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 16-07-05 07:16

> [...]
>
> Der er et vindue i rummet, ud til en lyskasse, på den anden væg, er ud til
> jord, og de resterende vægge er bare ud til andre rum.

Jeg ville foreslå en 2 eller 3 lags epoxy belægning, evt. med farvet kvarts
sand og hulkiler. Du får et meget pænt og slidstærkt gulv som er nemt at
holde.

Mvh

MGJ

Fra : Aksel

Dato : 16-07-05 15:46

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er et vindue i rummet, ud til en lyskasse, på den anden væg, er ud til
> jord, og de resterende vægge er bare ud til andre rum.

Hvis du vælger at lægge fliser skulle du prøve at se på priser i Tyskland,
Bauhaus har normalt pæne gulvklinker til under 50 kr m2, klæber og fuge er
også meget billigere.

Hilsen Aksel