Desperat : HVORFOR vågner min 2 årige søn ~
Fra : Time'n'Devotion

Dato : 27-12-00 22:34

Jeg har et problem med min 2 årige søn, som er slem til at vågne og græde om
aftenen/natten i stedet for at sove igennem. Jeg vil her beskrive så meget
jeg kan og så håber jeg virkelig på at nogen her i gruppen kan hjælpe mig
med at "knække koden" :

1. Han sover på sit eget værelse og har gjort siden han var ca. ½ år gammel
2. Han sover i tremmeseng han ikke kan kravle ud af
3. Han bliver lagt i seng typisk omkring 21 og står op 6.30 til hverdag
4. Han vågner typisk 2-4 gange og græder HVER nat
5. Når han bliver trøstet / ser vi er der, sover han som oftest videre ret
hurtigt
6. Han ligger tit på knæene/maven når han vågner/græder
7. Han sover med en smule lys på værelset (vågelampe)
8. Han får ikke noget når han vågner (hverken vådt eller tørt)
9. Han kommer ikke ind og sover i vores seng
10. Jeg (far) har i en periode på nogle uger prøvet at sove ved siden af ham
på en madras. Problemet uændret

HJÆLP - allerede efter at have sovet i 2 timer her til aften er han vågnet
og har grædt 2 gange. Nu rækker min tålmodighed ikke længere.

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen

75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion
75 85 33 93 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer

Fra : Dorte

Dato : 27-12-00 22:58

Hej Kenneth
Har I fået tjekket hans ører
Måske han har ondt i dem.
Hvis er væske, gør det ondt når de har ligget ned et par timer.
Det kunne være et forsøg værd.

HIlsen Dorte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-12-00 00:13

"Time'n'Devotion" <kenneth@speakers-corner.dk> wrote in message
> [...]
meget
> jeg kan og så håber jeg virkelig på at nogen her i gruppen kan hjælpe
[snip]
> HJÆLP - allerede efter at have sovet i 2 timer her til aften er han
vågnet
> og har grædt 2 gange. Nu rækker min tålmodighed ikke længere.

jeg er stort set enig med begge de tidligere indlæg men vil alligevel
lige komme med mine egne (forhåbentlig) guldkorn.....

først et spørgsmål..... er der sket noget i hans liv for nylig eller en
ting der skete i forbindelse med at han begyndte på natteroderiet?
eksembelvis ny dagpleje mor..... andre omgivelser.... manglende sut,
tøjdyr mm....... alle sådanne ting der gør børn utrygge og kan give dem
forstyrrelser i hverdagen....

herefter vil jeg også spørge til hvor længe det har stået på..... det er
rart at få klarlagt rutinen men lige så vigtigt at forstå varigheden
lige som eventuelle årsager.....

hér kommer så et skud i tågen.... min søn havde da han var to år store
problemer med at sove og i det hele taget trives i hans dagpleje....
hvilket i sidste ende resulterede i at vi fik en anden dagpleje... en
kineseolog nævnte for mig at han i dagplejen sov lige oven på et
jordstrålekryds..... jeg syede en lille rosakvarts ind i hans sovebamse
og bad daglejemoderen flytte hans madras.. hvilket hjalp på soverytmen
men ikke på de daglige problemer som jeg selv mener skyldes det urolige
miliø ( men det er en anden snak)

har i evt prøvet at flytte hans seng??? jeg ved godt dette måske hører
til i dk.behandling.alternetiv men jeg mener alligevel det kan være
relevant......

ørerne er også et godt bud hvis det ikke er noget der har stået på
længe....

hans natterytme ser for mig fin ud..... jeg mener problemet skal
lokaliseres et andet sted..... og jeg mener også at manglende tryghed
ikke er en mulighed da det jo som bekendt ikke hjalp at du overnattede
hos ham.....

jeg håber i har fået lidt ud af mit indlæg...... om ikke andet så en ide
om hvad det eventuelt kunne være......
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-12-00 00:17

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

glemte at sige... hvis problemet er jordstråler kan det mildnes med et
mørklægningsgardin i bunden af sengen... en af den slags med sølv på
bagsiden..... det har hjulpet min mor i flere år hvor hun også sov på et
jordstrålekryds og ikke havdemulighed for at flytte til et andet
rum......

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 09:12

Fra : nilo

Dato : 28-12-00 09:12

Vores datter på 4 år, sover stadig meget sjældent igennem og sådan har det
altid været.
Det kan altså hjælpe at lade Jeres barn sove mellem Jer i ny og næ, det gør
stærk. Det kan jo være Jeres søn har mareridt uden det egentlig er noget i
vejen med hverken ører, mave eller noget andet.
Start med så vidt muligt lade ham falde i søvn i egen seng og hvis I så slet
ikke kan få ham til at falde i søvn igen i egen seng hvis han vågner i løbet
af natten flere gange, så tag ham ind til Jer.
Det er kun et forslag til Jer, som hjælper her hos os og faktisk sov vores
datter hele natten i egen seng i nat, kun afbrudt af hun lige var ude og
tisse (det kan jo også være grunden til opvågnen i løbet af natten, som før
skrevet i andet svar)
Jeres søn er jo ikke så gammel endnu, stadig kun en lille fyr

Godt nytår!

Fra : Martin Hansen

Dato : 30-12-00 05:10

On Wed, 27 Dec 2000 22:34:16 +0100, "Time'n'Devotion" <kenneth@speakers-corner.dk> wrote:
>jeg kan og så håber jeg virkelig på at nogen her i gruppen kan hjælpe mig
>med at "knække koden" :
Ja, slap af.
Som jeg læser det falder han i søvn igen. Min datter på 2 vågner også jævnligt og græder. Hvis jeg
går ind og stryger hende over hovedet, vender hande eller snakker til hende, falder hun til ro ret
hurtigt, hvis jeg lader hende ligge falder hun hen igen efter 2-3 minutter. Jeg har ikke indtrykket
af at hun har slemme mareridt. Husk vi snakker 2 år, så kan de stadigvæk være en lille baby i deres
drømme, og babyer græder i stedet for at tale.
Så jeg vil nærmest tolke det, som at de taler i søvne.

--
MVH. Martin
Sønderborg

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 12:41

Fra : H Juul

Dato : 02-01-01 12:41

Hmmmm, en drømmefanger??- Kan du beskrive den Dicte? *SMS*

Henrik

"Dicte" <dicte@dictes.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Har lige læst alle indlæggene .... og der er mange der har skrevet noget
> godt .....
>
> Vores søn på snart 13 har vi ikke haft de store problemer med ... men
vores
> datter der er 8 har haft i perioder hvor hun har vågnet om natten ...
>
> De fik begge en drømmefanger i kalendergave her i december og siger selv
at
> de sover bedre ... det kunne også være en mulighed .. for som nogen også
> skriver ... det kan være mareridt ... hvor de kan fås ved jeg nu ikke ..
da

Fra : www.SPEAK2SPEAK.dk

Dato : 02-01-01 13:14

En drømmefanger er en indiansk overtro/skik.

Den består af en fjerpyntet "tingest", som skulle fange de gode drømme. Vi
bruger én allerede fordi vi har én i familien, som interesserer sig for
indianere.

--
Vigtigt nyt på www.SPEAK2SPEAK.dk
Søg og bestil i vores * * online speakerarkiv * *

PS. Se også månedens speaker, speaker TOP 10 & månedens kunde på
www.SPEAK2SPEAK.dk !!!

Fra : N/A

Dato : 19-01-01 00:28

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 19-01-01 00:28

Hej

Jeg er enig !

(vi har samme problem som time n devotion (humm, fjollet nav at poste
under)) og har lært at leve med det (hun er dog 3 1/2 år og har altid gjort
det med at vågne op 5 - 6 gange pr nat (mareridt, taler i søvne, tørstig,
etc (Børn SKAL have vand om natten hvis de beder om det !).

Mvh

brian