problemer i IE og Outlook med æøå
Fra : Line Platz Sheridan

Dato : 13-07-05 14:10

Hej,

Jeg håber i kan hjælpe, min IE 6.0.2900.2180 vil for tiden ikke vise tegnene
æøå. Min Outlook viser dem heller ikke når jeg selv skriver en mail, eller
får svar, men når jeg svarer tilbage på en e-mail, så kan den pludselig godt
vise den oprindelige e-mails æøå-tegn.

Nu, hvor jeg skriver outlook newsreader, kan den sagtens vise tegnene.

Nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

Line Sheridan

Fra : Line Platz Sheridan

Dato : 13-07-05 14:15

"Line Platz Sheridan" <sheridan@paradis.dk> wrote in message
> [...]
> pludselig godt vise den oprindelige e-mails æøå-tegn.
>
> Nu, hvor jeg skriver outlook newsreader, kan den sagtens vise tegnene.

Hov, jeg skal måske lige nævne at jeg har prøvet at ændre tegnsættene i IE.

Line

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-07-05 14:26

Line Platz Sheridan skrev:

> [...]
> får svar, men når jeg svarer tilbage på en e-mail, så kan den pludselig godt

Et par opklarende spørgsmål:

- Opstår problemet når du skal skrive æøå (fx i en formular eller i en
mail) eller når du skal læse æøå (eller i begge tilfælde)?

- Hvis der er problemer ved læsning, gælder det så alle sider, eller
virker æøå på nogle sider?

- Hvis der er problemer ved skrivning, kan du så skrive æøå i andre
programmer?

- Hvordan bliver æøå vist når problemet opstår (er der bare en tom plads
eller bliver æøå vist med andre tegn)?

- Hvilket operativsystem anvender du? (fx Windows XP, dansk)

- Hvilken Outlook-udgave anvender du (bemærk at Outlook og Outlook
Express/Outlook Newsreader ikke er samme program).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Line Platz Sheridan

Dato : 13-07-05 14:53

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Et par opklarende spørgsmål:
>
> - Opstår problemet når du skal skrive æøå (fx i en formular eller i en
> mail) eller når du skal læse æøå (eller i begge tilfælde)?

Når jeg skal skrive en mail er kan jeg se bogstaverne, når jeg så får svar
tilbage på samme mail, kan jeg ikke se æøå i besvarelsen, men dog stadig i
min egen oprindelige mail.

Problemet startede med, at når jeg startede min browser (IE 6.0.2900.2180)
(startside google), viste den blanke pladser i stedte for æøå.

> - Hvis der er problemer ved læsning, gælder det så alle sider, eller
> virker æøå på nogle sider?
Det gælder kun nogle sider, men jeg kan ikke se noget mønster i dette.

> - Hvis der er problemer ved skrivning, kan du så skrive æøå i andre
> programmer?

Jeg kan godt skrive æøå, det er bare ikke altid jeg kan se at jeg har
skrevet det det ser ud som om at problemet kun findes i Outlook (2002
sp3) og IE, det er i hvert fald ikke i Word

> - Hvordan bliver æøå vist når problemet opstår (er der bare en tom plads
> eller bliver æøå vist med andre tegn)?

Det bliver vist med en blank plads, men hvis jeg skifter encoding
(tegnsæt??? mit windows er engelsk) viser den andre tegn i nogle af
tilfældene.

> - Hvilket operativsystem anvender du? (fx Windows XP, dansk)

Windows XP pro engelsk - fuldt opdateret

> - Hvilken Outlook-udgave anvender du (bemærk at Outlook og Outlook
> Express/Outlook Newsreader ikke er samme program).

Outlook 2002 (SP3) fra Office XP standard også på engelsk. Newsreaderen
hedder outlook express 6 (6.0.2900.2180)