Girokort til bankkonto
Fra : Pentium

Dato : 09-07-05 19:32

Er det muligt at få girokort til en konto i Skandiabanken ?

Til at udstede fakturaer med.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-07-05 20:19

In news:42d0181a$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Pentium <kanikkelidespam@dk.dk> Typed:
> Er det muligt at få girokort til en konto i Skandiabanken ?
>
> Til at udstede fakturaer med.

De fleste banker er med på FI kort.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 10-07-05 02:21

Petersen_Michael wrote:
> In news:42d0181a$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

Du kan vist også få noge såkaldt kode 1 kort. Tal med banken.
Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-07-05 07:51

In news:2K_ze.59050$Fe7.193869@news000.worldonline.dk,
Karsten H. Jensen <bito@karby.dk> Typed:

> Du kan vist også få noge såkaldt kode 1 kort. Tal med banken.

Tak, men jeg har allerede en FI kort ordning med min bank, så det behøves
ikke

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 10-07-05 22:57

Petersen_Michael wrote:

> Tak, men jeg har allerede en FI kort ordning med min bank, så det
> [...]

Jeg trot, du misforstod mig.

FI-kort betyder fællesindbetalingskort. Disse kan have forskellige koder.
Den mest almindelige er >71<. Men kode >1< er en korttype, hvor du kan
definere opkrævningens art, f.eks. abonnement til en klub, o.l. ToldSkat
bruger i nogle tilfælde kode >4<, så det opkrævede beløbn er øremærket.
Karsten H. Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-07-05 15:29

In news:yQgAe.59210$Fe7.194034@news000.worldonline.dk,
Karsten H. Jensen <bito@karby.dk> Typed:

> Jeg trot, du misforstod mig.

Jeg prøver en gang til..

Jeg har ingen problemer, jeg har hvad jeg skal bruge..

Den oprindelige spørger i denne tråd kalder sig "pentium"

Det er denne "pentium" der ønsker at vide hvilke optioner Skandiabanken
tilbyder.

Jeg prøver så at forklare "pentium, at FI kort (som for almindelige dødelige
er det samme som girokort) tilbydes af de fleste banker..

Er vi opdateret nu?

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 11-07-05 16:25

Petersen_Michael wrote:
> [...]
>
> Jeg prøver så at forklare "pentium, at FI kort (som for almindelige
> dødelige er det samme som girokort) tilbydes af de fleste banker..

Ja, undskyld, at jeg kan være så tung at danse med. Jeg gik ud fra generelle
metoder og ikke kun lige, hvad Skandiabanken beflitter sig med. - sorry -
det var ment i bedste mening - eller sådan noget.
Karsten H. Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-07-05 16:56

In news:lbwAe.59310$Fe7.194234@news000.worldonline.dk,
> [...]

> generelle metoder og ikke kun lige, hvad Skandiabanken beflitter sig
> med. - sorry - det var ment i bedste mening - eller sådan noget.

No hard feelings

Det var bare din post med et svar til mig: "Du kan vist også få noge såkaldt
kode 1 kort. Tal med banken."
Den linie var, formodder jeg i bund og grund til "pentium"

De bedste ønsker om en god varm og solrig dag.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 11-07-05 22:26

Petersen_Michael wrote:
> [...]
> såkaldt kode 1 kort. Tal med banken."
> Den linie var, formodder jeg i bund og grund til "pentium"

Ja, det har jeg nu glemt. Jeg kan alligevel ikke huske fra Kl. 12 og til
middag.

> De bedste ønsker om en god varm og solrig dag.
> --
> Med venlig hilsen Michael Petersen
> residerende i Nyborg
> fjern dyret i min @dresse ved privat post

Jo tak, i lige måde. Ventilatoren er tændt nu.
Karsten H. Jensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-07-05 20:51

Karsten H. Jensen wrote:

> [...]
> du kan definere opkrævningens art, f.eks. abonnement til en klub, o.l.
> ToldSkat bruger i nogle tilfælde kode >4<, så det opkrævede beløbn er

Kortart-koden fortæller hvilken type kort, der er tale om. 01 er f.eks.
et almindeligt girokort, som indbetaleren kan skrive bemærkninger på,
mens man for et 04 kort kun modtager kodelinjen og beløb.

73 og 71 er de tilsvarende koder for FI-kort.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-07-05 22:10

Pentium wrote:

> Er det muligt at få girokort til en konto i Skandiabanken ?

Det er Skandiabanken nok de bedste til at svare på, men de kunne ikke,
da jeg snakkede med dem.

- og så alligevel... Du kan få nogle kort, som er beregnet til, at du
kan gå på posthuset (eller en anden bank) og indbetale penge kontant,
men du kan ikke se hvem, der er indbetaler.
Hvis du kun har ganske få fakturaer og kan kende indbetalingerne på
beløbet, så kunne de bruges - men absolut ikke noget, der kan anbefales
i stor stil.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/