Hvepsebo i hæk
Fra : FLEXMAN

Dato : 09-07-05 07:53

Jeg er i færd med at klippe min hæk og kan konstatere at jeg har et
hvepsebo.

De er meget aggresive og lader mig ikke klippe hækken uden at give mig en
hilsen med på vejen.

Hvordan fjerner jeg det nemmest ?

Det sidder inde midt i hækken

?

pft

Fra : Max

Dato : 09-07-05 08:23

Hej

> Hvordan fjerner jeg det nemmest ?
>
> Det sidder inde midt i hækken

Hvis du kan komme til det, så dump boet i en plastpose i nattens
mørke og put det i fryseren. Hvis ikke, så skal du have fat i en
spraydåse med Kill-It insektgift, og så igen i mørke spraye ind
i hullet i bunden af boet.

Mvh Max

Fra : jpo

Dato : 09-07-05 08:32

"FLEXMAN" <sub1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvepsebo.
>
> De er meget aggresive og lader mig ikke klippe hækken uden at give mig en

Fluegift på spray og en vandslange med forstøver.

Du tager godt tykt tøj på, handsker og hue som dækker så meget som muligt.
Hen under aften når de er ved at gå til ro så sprayer du med vandet - så
tror de det er regnvejr og bliver inde.
Derefter sprayer du alt det du har lært ind i flyvehullet så længe du finder
det forsvarligt at blive stående.
Lad boet sidde til næste dag og se hvor meget liv der er tilbage. Den gift
der er sprøjtet ind vil de efterhånden alle dø af.

mvh.
jpo

Fra : Per 9230

Dato : 09-07-05 16:17

Sidste år stødte jeg på tilsvarende.

Min løsning var en højtryksrenser og så spulede jeg den stikkende herlighed
helt ned.
Fordelen ved højtryksrenseren er at den holder hvepsene væk ved trykket af
strålen og så er det ØKO uden gift.
Fuglene smovser i ligene bagefter.

Vh. Per.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 09-07-05 18:48

On Sat, 9 Jul 2005 08:52:35 +0200, "FLEXMAN" <sub1@sol.dk> wrote:

> [...]
>hvepsebo.
>
>De er meget aggresive og lader mig ikke klippe hækken uden at give mig en

For mange år siden, brugte vi blot en pind, med en tøjlas, vædet
i benzin. Antændte den og holdt den under boet. Der var ikke en
der nåede at angribe.
mvh Ebbe

Fra : O. Hansen

Dato : 11-07-05 07:50

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message
> On Sat, 9 Jul 2005 08:52:35 +0200, "FLEXMAN" <sub1@sol.dk> wrote:

[...klip]
> For mange år siden, brugte vi blot en pind, med en tøjlas, vædet
> i benzin. Antændte den og holdt den under boet. Der var ikke en
> der nåede at angribe.
> mvh Ebbe

Hvordan gik det med hækken?
vh Ove Hansen

Fra : H.S.

Dato : 09-07-05 20:22

"FLEXMAN" <sub1@sol.dk> wrote in message
> [...]
> hvepsebo.
>
> De er meget aggresive og lader mig ikke klippe hækken uden at give mig en

Hvis ikke du har 'modet' til at tage kampen op selv, er der nogle kommuner
som tilbyder at fjerne disse hvepsebo, ligesom de fjerner (bekæmper)
rotter. - Men hør evt din kommune.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-07-05 11:22

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-07-05 11:28

H.S. wrote:
> Hvis ikke du har 'modet' til at tage kampen op selv, er der nogle
> kommuner som tilbyder at fjerne disse hvepsebo, ligesom de fjerner
> (bekæmper) rotter. - Men hør evt din kommune.

Det har de desværre ikke i Hillerød - men da vi havde et stort et lige over
hoveddøren for et par år siden, der prøvede jeg også først kommunen - men
det gjorde de ikke.

Men de henviste os til en lokal biavler, der kom og fjernede det.

Hvis det havde været bier, så havde han hentet dem gratis, men når det var
hvepse, så skulle han have betaling for det - jeg kan ikke huske beløbet,
men det var ikke nogen herregård.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henrik K

Dato : 10-07-05 11:03

> Hvordan fjerner jeg det nemmest ?

Væd en klud i benzin og sæt den så tæt på boets åbning, som muligt! Der skal
ikke sættes ild til kluden!!!!

Så rejser de i løbet af en dags tid!

mvh
henrik

Fra : Lars Clement

Dato : 11-07-05 08:01

I mine unge dage skød vi hvepseboet med haglgevær: et skud hagl nr 7 kunne
med lidt held massakrere det hele. - Og med lidt uheld, ja så kan man rende
MEGET stærkt !!!
Lars Clement

Der sættes " Lars. " foran
Clement@c.dk