Router Linksys WRT54G
Fra : John

Dato : 08-07-05 12:52

jeg har en router linksys WRT54G der er problemer med at modtage/sende skal
man udskifte begge antennerne for at få et beder resultat? eller er det nok
med en?

John fynbo

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 08-07-05 13:29

"John" <fynbo@pc.dk> wrote in message
> [...]
> skal
> man udskifte begge antennerne for at få et beder resultat? eller er det

Har du husket at sætte dit netværks kabel til?

Hint: dk.edb.netvaerk.traadloest

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 10-07-05 13:40

Prøv at smid dd-wrt i den, der kan man skrue op for signal styrken.

www.dd-wrt.com

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 11-07-05 14:19

Kasper S Nielsen <ksn@get2net.dk> wrote in

> Prøv at smid dd-wrt i den, der kan man skrue op for signal styrken.
>
> www.dd-wrt.com

Det hjælper da ikke en pind, hvis ikke den anden ende også skruer op for
sendestyrken... trådløse netværk er to-vejs forbindelser.

--
Fjern begge DYT
Remove both DYT's

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 11-07-05 17:52

> Det hjælper da ikke en pind, hvis ikke den anden ende også skruer op for
> sendestyrken... trådløse netværk er to-vejs forbindelser.

Jo, det hjælper.

En mobiltelefon sender jo heller ikke med samme styrke som en mobil
mast. Alligevel kan styrken af masten afgøre hvor stort et område den
dækker !

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 12-07-05 08:30

> Jo, det hjælper.
>
> En mobiltelefon sender jo heller ikke med samme styrke som en mobil
> mast.

Den sender med næsten samme styrke - for det er rent spild at sende til en,
der ikke kan svare. Mobilen sender kun med den nødvendige styrke - det
sparer på batteriet, når man er tæt på en mast. Opkaldet sendes altid med
fuld drøn, derefter går mobilen ned på lavest mulig styrke.

> Alligevel kan styrken af masten afgøre hvor stort et område den
> dækker !

Nej, sådan er det ikke. De ekstra kraftige GSM-sendere, man bruger ved
kysterne har også ekstra gode modtager-antenner.

Det er kombinationen af at "råbe højere" og "høre bedre" der tilsammen
giver den bedre rækkevidde.

Jeg fastholder at det ikke hjælper at skrue op for sendestyrken i den ene
ende af en tovejs forbindelse - med mindre den anden ende allerede sender
kraftigere eller man også forbedrer sin modtager-antenne.

mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-07-05 10:48

On 12 Jul 2005 07:30:08 GMT, Niels Kristian Jensen
<midlertidigDYT2005@interDYTnetgruppen.dk> wrote:

> Jeg fastholder at det ikke hjælper at skrue op for sendestyrken i den ene
> ende af en tovejs forbindelse - med mindre den anden ende allerede sender
> kraftigere eller man også forbedrer sin modtager-antenne.

Det kan nu godt hjælpe i nogle situationer.

AP'et kan have bedre følsomhed og/eller bedre antenne (hvis det ikke
er et skod-AP, vil det være tilfældet), hvilket kan gøre, at AP'et kan
høre klienten, men ikke omvendt. I de situationer hjælper det at skrue
op for styrken på AP'et.

-A

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 12-07-05 18:48

> Jeg fastholder at det ikke hjælper at skrue op for sendestyrken i den ene
> ende af en tovejs forbindelse - med mindre den anden ende allerede sender
> kraftigere eller man også forbedrer sin modtager-antenne.

Fasthold du bare

Min helt uvidenskabelige personlige erfaring siger mig, at dækningen i
den fjerne ende af mit hus blev VÆSENTLIGT forbedret da jeg skruede op
for styrken på min WRT54G.

Jeg kender en del der har samme erfaring, og du vil møde mange på bla.
www.linksysinfo.org der vil sige PRÆCIST det samme...

Følsomhed + Sendestyrke bliver skruet op => Bedre signal til dårligt
dækkede områder....uanset hvad du fastholder

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-07-05 19:37

Kasper S Nielsen wrote:

> [...]
>
> Følsomhed + Sendestyrke bliver skruet op => Bedre signal til dårligt
> dækkede områder....uanset hvad du fastholder

Hvad er din personlige erfaring baseret på? Hvis det er en
signalstyrkemåler i klientenden af forbindelsen kan det ikke bruges til
meget - pointen er jo netop at signalerne ikke når ordentligt frem den
anden vej. Samtidigt er det både ulovligt og meget egoistisk at skrue op
over 100 mW eirp. da det går ud over andre der forsøger at køre et
trådløst netværk i dit område.

MVH
Mads

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-07-05 22:02

On Tue, 12 Jul 2005 19:47:37 +0200, Kasper S Nielsen <ksn@get2net.dk>
wrote:

> Følsomhed + Sendestyrke bliver skruet op

Nej. Sendestyrken bliver skruet op.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-07-05 19:21

Niels Kristian Jensen wrote:
> Det hjælper da ikke en pind, hvis ikke den anden ende også skruer op for
> sendestyrken... trådløse netværk er to-vejs forbindelser.

Det har du ret i, men ikke desto mindre, så kan en firmware-opgradering
til en alternativ firmware sagtens give _betydeligt_ bedre forbindelse.

Jeg har haft alvorlige forbindelseproblemer med et par WRT54G og
HyperWRT løste det hele med et slag bare ved at blive installeret.

Peter