Nye termer invaderer fysikken...alt går op~
Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 05-07-05 09:56

Hej NG

Vil du tage denne pressemeddelelse alvorlig (stjernerne fremhæver de
famøse ord):

2005-07-04 Virginia Tech Partner In Discovery Of Quark Interaction:
http://www.sciencedaily.com/releases/2005/07/050704114306.htm
Citat: "..."Observation of this very rare phenomenon allows us to study
if this occurs only through the so-called *penguin process* (a two-step
transition wherein the *beauty quark* momentarily transforms into the
*top quark* that subsequently transforms into the *down quark*)..."

Hvorfor ikke holde os til latin som i de "gode gamle dage"?

Alt for børnene? Eller er det bare fædrene og mødrene, der går for meget
op i deres faderrolle og moderrolle?:

"Nuttede" dansende kvarker med musik:
http://quarkdance.org/

Men det kan jo være at man får nogle gode fysikgavnende associationer -
gør man - øger det forståelsen?

Man kan i hvertfald ikke være bange for dem: *beauty quark*, *penguin
process*...?

-

Tilbage til *indholdet* (hi hi):

Hvordan dælen kan en "elementarpartikel" forvandle sig til andre
"elementarpartikler" - jeg spørger bare? Eller får vi snart en agurk-kvark?

Måske skulle jeg studere nogle flere *pingvin-processer* og lytte og se
lidt mere på kvark-spillemændene.

mvh/Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 05-07-05 10:14

Glenn Møller-Holst wrote:
> Måske skulle jeg studere nogle flere *pingvin-processer* og lytte og se
> lidt mere på kvark-spillemændene.
>

> mvh/Glenn

Mystisk association dukker op (mulig EB artikel?):

*Pingvin-proces flækker bro*
Alle pingvinerne overlevede.
Efter at en syndflod pingvinerne trampede broen i stykker hoppede de i
floden...
Reporter: Hvorfor gjorde i det?
Våd dansende pingvin udtaler...

mvh/Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 11-07-05 19:43

Glenn Møller-Holst wrote:

> [...]
>
> Måske skulle jeg studere nogle flere *pingvin-processer* og lytte og se

Her en kilde mere - og det er indlysende at det hedder
pingvin-processen. Grunden er at Feynman diagrammet ligner en pingvin!:

7 July 2005 Bottoms down for quarks:
http://physicsweb.org/articles/news/9/7/3/1
"...
In particular, the Standard Model predicts that a bottom quark
transforms into a down quark via a two-step "penguin" process --
so-called because its Feynman diagram is thought to look like a penguin
(figure 3).
..."

mvh/Glenn