logge på win98-netværk
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 03-06-01 15:15

Hej NG!

Endnu et banalt spørgsmål: Hvad kræves der for at kunne logge på et
win98 netværk? Der er tale om et ganske simpelt netværk uden en
dedikeret server (et hjemme-netværk).

Jeg har nemlig brug for at få adgang til et par Windows-maskiner via min
linux.

Kræver det installation af samba und so weiter?

Mvh
Martin

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-06-01 20:30

In article <3B1A465A.71F3119A@jarl.dk>, Martin Agersted Jarl
<martin@jarl.dk> wrote:

> [...]
> linux.
>
> Kræver det installation af samba und so weiter?

Ja. Derefter laver du en mount af dine Windowsdrev.
Dette kan goeres paa flere maader.
1/ smbmount kan ikke huske syntaksen saa start med "man smbmount"
2/ mount -t smbfs her fortaeller du den bare at det drev du mounter er
et samba drev

/Peter Andersen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-06-01 06:21

Peter Andersen wrote:

> [...]
> 1/ smbmount kan ikke huske syntaksen saa start med "man smbmount"
> 2/ mount -t smbfs her fortaeller du den bare at det drev du mounter er

Okay! Så må jeg til at installere Samba. Jeg tænkte det nok! Suk.

Tak for hjælpen
Martin

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-06-01 19:56