Rockwool til lyddæmpning i udendørs hegn, ~
Fra : CAH

Dato : 01-07-05 22:45

Hej

Jeg har bygget et havehegn, hvor jeg vil ligge rockwool ind i til
lyddæmpning af trafikstøj, bør jeg pakke det ind i plast, eller er
det bedre at lade være?

Fra : Peter Kirk

Dato : 01-07-05 23:18

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har bygget et havehegn, hvor jeg vil ligge rockwool ind i til
>lyddæmpning af trafikstøj, bør jeg pakke det ind i plast, eller er
>det bedre at lade være?

Er det en bestemt slags Rockwool til lyddæmpning? Hvis ikke, så har den
sandsyligvis ikke en særlig gode lyddæmpnings evne. Det er bedst at bruge
noget tungt til dæmpning af lyd.

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-07-05 00:03

Peter Kirk said the following on 02-07-2005 00:17:
> [...]
>

> Er det en bestemt slags Rockwool til lyddæmpning? Hvis ikke, så har den
> sandsyligvis ikke en særlig gode lyddæmpnings evne. Det er bedst at bruge

rockfon ?

/carsten

Fra : CAH

Dato : 02-07-05 07:43

Hej

Ja, jeg må sande at det er der delte menninger om det med
lyddæmpning, og jeg er ikke i tvivl om at der kan findes bedre
løsninger. Men jeg er nu mest bekymret for om rockwoolen kan tørre
igen, hvis den bliver våd. I den forbindelse er jeg tvivl om hvorvidt
det vil være bedst at pakke rockwlooen ind i plast, eller ej.

Mads

Fra : BT

Dato : 02-07-05 08:03

[...]

Hvis du spørger mig, ville jeg nok anvende flamingo-plader i stedet for.
Det kan holde til det fugtige klima, og er fremragende til dæmpning af lyd.

/Brian

Fra : CAH

Dato : 02-07-05 13:37

Hej Brian

Ja, det var måske en ide. Jeg har klink byggeet hegnet, og mener
egentlig at det er rimelig tæt, men vand er jo noget pokkers noget,
som gerne kommer ind overalt.

Men flamingo suger altså ikke vand?

Mads

Fra : Neil Southwood

Dato : 02-07-05 17:05

In news:1120307838.056662.207240@z14g2000cwz.googlegroups.com,
CAH <madsgormlarsen@gmail.com> typed:
> [...]
>
> Ja, det var måske en ide. Jeg har klink byggeet hegnet, og mener
> egentlig at det er rimelig tæt, men vand er jo noget pokkers noget,

Næh, de bruger det i svømmehallen til at flyde på, til at holde joller
synkefri og i visse redningsveste.

--
Neil Southwood

Fra : BT

Dato : 02-07-05 20:26

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CAH <madsgormlarsen@gmail.com> typed:

> Næh, de bruger det i svømmehallen til at flyde på, til at holde joller

Når snakken nu lyder på svømmehal. Så benytter man også nogle skumtype, i
svømmehal.
Dem kan man få lave med en æggebagge-overflade.
Men jeg er desvære bange for at det blive dyr omgang, med dette prokukt.
/Brian