Brombær..
Fra : BT

Dato : 01-07-05 18:49

Hejsa..

Hvem kender ikke problemer med en brobærbusk som har forvildet sig til
skellet.
Min kære nabo, gør desværre ikke noget for at fjerne den.
Nu er spørgsmålet bare, om jeg kan lave en flisekant nede i jorden, og
derved forhindre den rødder over på min grund. HVis ja. Hvor lang skal jeg
så gå ned i jorden..

Håber der er nogen som kan hjælpe..

/Brian

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-07-05 00:01

BT <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev:

> Hvem kender ikke problemer med en brombærbusk som
> har forvildet sig til skellet.

Det er da skønt, så får du også disse dejlige frugter - de er
gode til marmelade

> Min kære nabo, gør desværre ikke noget for at fjerne den.

Har I snakket om det?

> Nu er spørgsmålet bare, om jeg kan lave en flisekant nede
> i jorden, og derved forhindre den rødder over på min grund.

Det kommer an på hvad du i forvejen har i skellet - det siger
du ikke noget om. Har du bare et hegn, er det bedre at sprøjte
den væk, men så går den sikkert også ud inde hos naboen - så
ka' han lære det, ka' han

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : BT

Dato : 02-07-05 08:00

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> du ikke noget om. Har du bare et hegn, er det bedre at sprøjte
> den væk, men så går den sikkert også ud inde hos naboen - så

I det styk i skellet jeg tænker på, skulle der have stået en hæk. Den
fjernede naboen lige pludselig, uden at erstatte den med en ny. Og jeg skal
være ærligt, at indrømme, at naboen er en af de belastende typer...
Planen er simpel hen at smide noget plankeværk op. Så jeg bliver fri for at
se på naboen.
Og så længe et sætte det op på min side af skellet (20 cm inde) kan de ikke
gøre noget ved det. Også selv om det bliver 2 meter højt..
Men at gå og sprøjte, er jeg lidt modstander af. Det kan godt være at det
hjælper, men der er jo andre dyr i haven som så kan nyde godt af de bær.
Derfor håber jeg på, at man kan lave en kan nede i jorden, så røderne ikke
kommer på min side af plankeværket..
Men hvis det ikke vil hjælpe, bliver jeg vel nødt til til sprøjte det hele
væk.
/Brian

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 02-07-05 10:49

BT wrote:

> [...]
> kommer på min side af plankeværket..
> Men hvis det ikke vil hjælpe, bliver jeg vel nødt til til sprøjte det hele

Det vil ikke hjælpe dig med en flisekant, medmindre du vil cementere
hele grunden, brombær hos os gror lystigt under både kant og fliser, det
er lidt trætende men vi tar alle nye skud vi ser, det skal så siges at
det er vores egen brombær.

Tommy