Battlefield 2 / systemkrav.
Fra : Palle

Dato : 01-07-05 18:08

Hejsa..

Har fået fingerne i BF2 efter en alvorlig pc config var
gennemført ( det var nemlig påkrævet ) !

Nu siger den:

ASUS P4P800-E-Deluxe
Pentium 4 - 3.0 ghz
Club 3D Radeon X800 Pro + 1 Gb. ram

Dog begynder BF2 at halte før eller siden når jeg spiller - også gået
helt kold for mig et par gange !
Som udgangspunkt valgte jeg opløsningen 1200 X 9XX !!
Harddisken har det med at køre lidt i baggrunden i ny og næ , og dermed
kan spillet godt gøre nogle korte stop midt i kampens hede.
Opløsningen er nede på 1024 X 768 nu , og det har ikke hjulpet meget
på det hele !
Jeg lod pc'en bestemme min config i spillet , og her står det stortset på
max over hele linien ( og ingen antialising - står på 0 )

Har en mistanke om at det kan være min internet hastighed !
Den er god på download siden - 4 mbit men nede på 128 kbyte i upload.
Det kunne måske være det der driller !
Eller for "lidt" ram som forårsager at HD'en køre 50 % af tiden
når jeg spiller !!

Har husket at lukke div programmer ned i beggrunden før jeg starter BF2.
Bla. virus utility o.lign.

Palle.....

Fra : FedeDorit

Dato : 01-07-05 20:17

"Palle" <H@dk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg spiller !!
>
> Har husket at lukke div programmer ned i beggrunden før jeg starter BF2.

Hmm lyder underligt.
Mit eget system:
XP2600+,1 gb PC3200,Abit NF7-S V2.0,Geforce 6600GT AGPX8,Norton Antivrus
2005,MSN,Microsoft AntiSpyware,TeamSpeak i baggrunden+ Tele2 2mbit/128
internet.
BF2: Medium settings NO AA 1024*768 og har ingen problemer som dig.

Kunne det være et varme problem??
PSU problem??
Tjek evt ALT hardware sidder 100% som det skal i sokler (ram,gfxkort etc)
Og du har selvfølgelig installeret *alle* drivere ??

Fra : Morten B

Dato : 01-07-05 22:25

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tjek evt ALT hardware sidder 100% som det skal i sokler (ram,gfxkort etc)
> Og du har selvfølgelig installeret *alle* drivere ??

har også lidt problemer med at køre det fornuftigt
I denne opsætning køre det ok singelplayer
alt på medium
undtaget skygger som er off
800*600*32

sysstem
xp 2600
GF6800
1 GB ram

Fra : Palle

Dato : 02-07-05 02:41

"FedeDorit" <123@123.dk> wrote in news:7Egxe.96$_a2.24@news.get2net.dk:

> [...]
> Tjek evt ALT hardware sidder 100% som det skal i sokler (ram,gfxkort
> etc) Og du har selvfølgelig installeret *alle* drivere ??

Tingene skulle sidde 100% + driverne installeret.
Dvs. grafikdriveren som kom med grafikkortet - eller ikke blevet
opgraderet.
Alt ser umiddelbart fint ud mht. til det.
Farcry og Halflife 2 ruller f.eks fint i 1600 X 1200.
Dog har jeg problemer med at HD nærmes køre konstant i små hop
i forbindelse med BF2.
Det mærkes tydeligt i spillet - ind i mellem tror jeg lortet går ned ,
men overlever dog for det meste at den gør det !
Egentlig et skide iriterende fænomen. !!

Døjer også med nogle pop-up beskeder som advare mig om talrige
viruser osv.
På et tidspunkt havde jeg 48 af denne type vinduer oven på hinanden
da jeg lukkede spillet ned og vente tilbage til windows !!
Denne pc ( middel mådig model til internettet ) har også døje med de
samme vinduer , men her har jeg kommet dem til livs.
Nu er det den store pc som står for tur , og jeg har endnu ikke kunnet
få dem til at stoppe sin intre i tide og utide - sikkert ikke godt for
BF2 med sådan noget i baggrunden !!

Ser lige hvad jeg kan finde ud af....

Palle.....

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-07-05 02:55

Palle wrote:
> [...]
> Nu er det den store pc som står for tur , og jeg har endnu ikke kunnet
> få dem til at stoppe sin intre i tide og utide - sikkert ikke godt for

Grisoft AVG og Ad-Aware kan helt sikkert få dem af vejen.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Palle

Dato : 02-07-05 15:50

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:42c5f3cd$0$67257
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Grisoft AVG og Ad-Aware kan helt sikkert få dem af vejen.
>
> -Sune

Tak for det Sune.
Jeg forsøgte sjovt nok med Ad-aware i aftes.
AVG er installeret i forevejen , men det kunne ikke lige hjælpe.
Dog ser det ud til at Ad-aware gjorde godt.
Beskederne har ikke være til gene i dag.

Palle.......

Fra : Kasper Aae

Dato : 02-07-05 12:50

On 02 Jul 2005 01:41:29 GMT, Palle <H@dk.com> wrote:

> [...]
>Nu er det den store pc som står for tur , og jeg har endnu ikke kunnet
>få dem til at stoppe sin intre i tide og utide - sikkert ikke godt for

Hvilket program er det der popper de vinduer op og hvilken besked er
det helt præcist du får?

--
Kasper Aae

Fra : Palle

Dato : 02-07-05 16:17

Kasper Aae<nospam@thanks.com> wrote in

> Hvilket program er det der popper de vinduer op og hvilken besked er
> det helt præcist du får?

Hej Kasper.

De vinduer som har plaget mig så grusomt , er nogle forholdsvis små
vinduer.
De er grå med navnet ( Tjenesten messenger ) øverst oppe i bjælken på
samtlige pop-up vinduer.
De har dog varieret lidt i størrelsen , men alle med det samme budskab om
at jeg var i besiddelse af div grovkornede virusser af div art. !
I beskederne blev der foreslået et link jeg kunne besøge , hvor jeg
dernæst skulle downloade et utility som hjalp mig af med mit "problem"
Link af div art , bla. -
www.NoTrojans.com
www.Fixupregistry.com
www.Pcrepairtool.com
http://E-regpatch.com og jeg kunne blive ved. !! )

Det lugter lidt det her , ikke !

Beskederne dukkede kun op når jeg havde kontakt til internettet - også
uden at bruge det - surfe rundt f.eks.

Pc'en har ikke været på internettet før , det kom det så i forbindelse
med BF2 ( første gang jeg spiller online ) så der har lagt noget som
lurede i baggrunden , som bare ventede på den internet adgang.

Palle.......

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-07-05 17:08

Palle wrote:

/snip

> De vinduer som har plaget mig så grusomt , er nogle forholdsvis små
> vinduer.
> De er grå med navnet ( Tjenesten messenger ) øverst oppe i bjælken på
> samtlige pop-up vinduer.

Brug 'Set Program Access and Defaults' i start-menuen til at slå Windows
Messenger helt fra.

-Sune

Fra : Aardvark

Dato : 01-07-05 22:42

Palle <H@dk.com> wrote in news:Xns9686C2A1D9876HPdkcom@62.243.74.162:

> [...]
> når jeg spiller !!
>
> Har husket at lukke div programmer ned i beggrunden før jeg starter

Mine kolleger og jeg har testet BF2 lidt...Opløsning er (relativt)
ligegyldt..men hvad ikke er, er at nogen med deres "monster" PC'ere tror
de kan smide det på HIGH...that's wrong....skru ned for en hel masse..så
stopper Laggen...
Dog er der stadig vild Lag på online spil...men det lærer man at leve
med hehe

/Aardvark-DK

Fra : Kurt Lund

Dato : 02-07-05 08:39

> [...]
> stopper Laggen...
> Dog er der stadig vild Lag på online spil...men det lærer man at leve

NU skal det så også lige siges at BF2 er fuld af Bug = fejl, de er allerede
ved at teste en ver 1,1 opdate.
Men ligesom Aardvark-DK skriver skru ned for opsætningen, om man går fra
high til medium kan man næsten ikke se forskel,
selv på low er det flot.

Min pc er flg
P4 3,4 Press. 2 gb DDR2 ram . ATI X800XT PE
jeg kører i BF2 med 1024x768 high-high-high-high-low-low-low-off-high,
og man kan godt sætte mere ned uden der går væsentligt ud over grafikken.

Kurt

Fra : Vega

Dato : 02-07-05 08:56

"Kurt Lund" <klander52@hptmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg kører i BF2 med 1024x768 high-high-high-high-low-low-low-off-high,
> og man kan godt sætte mere ned uden der går væsentligt ud over grafikken.

Min pc er flg.
AMD64 3500+
1 gb PC3200 ram
ATI X850XT

Jeg køre BF2 med alt på high, 2 x aa i 1280x960, og det køre flydende.

Mvh. Vega.

Fra : preben nielsen

Dato : 02-07-05 09:42

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg køre BF2 med alt på high, 2 x aa i 1280x960, og det køre
> flydende.

Det kan hænde.... men "flydende" er subjektivt. Så det siger ikke
ret meget...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Vega

Dato : 02-07-05 15:29

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan hænde.... men "flydende" er subjektivt. Så det siger ikke ret
> meget...

Hvad er det du vil ha' at vide?

Mvh. Vega.

Fra : Brian Lund

Dato : 02-07-05 15:41

> Hvad er det du vil ha' at vide?

Gns. FPS vel ;)

Brian

Fra : Vega

Dato : 02-07-05 16:35

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Gns. FPS vel ;)

Den svinger mellem 50-70.

Mvh. Vega.

Fra : Jakob

Dato : 02-07-05 13:27

In article <42c64477$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, klander52
@hptmail.com says...

> NU skal det så også lige siges at BF2 er fuld af Bug = fejl

Ja det er vel nærmest en working beta, det er sgu lidt chokerende at de
gider sende sådan noget hø på banen.

Bare netdelen er da til at få spat af men det må amatørene hos Dice
synes er helt fint, man kan undre sig over om de selv har spillet det,
men ok det er da trods alt fremskridt frem den katastrofale demo.

Om et år kører det sikkert fint.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 02-07-05 15:07

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes er helt fint, man kan undre sig over om de selv har spillet det,
> men ok det er da trods alt fremskridt frem den katastrofale demo.

Det eneste jeg har oplevet er lag hvor den skriver det inde i selve spillet.
Jeg har aldrig mistet forbindelsen til servere.

Det gælder også demo´en. Hvis man kigger væk fra ranked servere (mega lag)
så har jeg ingen problemer.

/Kenneth Iversen

Fra : Palle

Dato : 02-07-05 16:30

"Kurt Lund" <klander52@hptmail.com> wrote in

> [...]
> high-high-high-high-low-low-low-off-high, og man kan godt sætte mere
> ned uden der går væsentligt ud over grafikken.

Tror egentlig godt jeg kan køre spillet i f.eks 1200 , men problemet er
bare at min HD små simre i takt med at jeg spillet - også ved 1024 X 768
Havde også problemet med Farcry ( kun 256 mb ram ) + alt i low.
Det skete på denne pc.
Den anden på 3 gzh osv. spiller Farcry med alt i high + 1600 X 1200 og HD
køre ikke det mindste.
Dermed kunne man forestille sig at 1 gb ram ikke er helt nok i
forbindelse med BF2.
Når rammen slipper op , så kan det typisk høres ved at HD'en tager over.
Ved bare ikke helt om det er det som sker med BF2.
Iøvrigt så virker mit Antiliasing ikke i BF2 , den blev sat til 6 , men
ser ikke nogen foreskel i grafikken ?
Det er sku' mystisk det her...... )

Palle....

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 02-07-05 12:56

"Palle" <H@dk.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> Har en mistanke om at det kan være min internet hastighed !
> Den er god på download siden - 4 mbit men nede på 128 kbyte i upload.
> Det kunne måske være det der driller !

Skriver den inde i spillet at der er problemer med forbindelsen?

Det gør min til tider og det gør at det hele jo så står stille.

Hvis ikke så tror jeg ikke at det kan være det.

/Kenneth Iversen

Fra : Palle

Dato : 04-07-05 12:47

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote in

> [...]
>
> Det gør min til tider og det gør at det hele jo så står stille.
>
> Hvis ikke så tror jeg ikke at det kan være det.

Jeg har ikke problemer med forbindelsen.
Mit eneste problem er at min Harddisk køre lidt i stil som når jeg
defragmenter min harddisk - når jeg spillet BF2 !!
HD'en er derfor ansvarlig for de grove opdateringer jeg har , dog er det
mest baner som ( dragon valley ) pc'en er mest ked af.
De "grønne" baner med meget græs osv.
Når først HD'er er i gang , så kan jeg godt stille mig et sted hvor
grafikken er moderat og ingen action - det blæser HD'en på.
Finder det underligt hvorfor den skal køre , da jeg ikke kan se det burde
være nødvendigt med den 1 gb ram på bundkortet.
Min pc config burde da køre det her i f.eks 1024 X 768 uden den skide HD
absolut skal køre afsted så man helt mister lysten til at spille.
Ens præstationer er ikke for gode i spillet i forevejen , så opdateringen
af skærmen gør det kun meget værre. !

Palle......

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-07-05 14:32

Palle wrote:

> Mit eneste problem er at min Harddisk køre lidt i stil som når jeg
> defragmenter min harddisk - når jeg spillet BF2 !!

Check dine indstillinger for Windows' page-fil.

Du kan læse om det her: http://aumha.org/win5/a/xpvm.php

Måske kan det også hjælpe at slå systemgendannelse fra.

-Sune

Fra : Palle

Dato : 08-07-05 12:58

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in news:42c93a60$0$67260
> [...]

> Du kan læse om det her: http://aumha.org/win5/a/xpvm.php
>
> Måske kan det også hjælpe at slå systemgendannelse fra.

Jeg kikker , tak for linket Sune.