Hjørnegrund
Fra : carsten

Dato : 01-07-05 08:10

Hej NG.
Vi påtænker muligvis at bygge hus selv, og i den forbindelse har vi kig på
en hjørnegrund. Gunden er lidt billigere end de andre grunde.
Ud over at der er mere hæk at klippe, spørger jeg efter hvad der ellers kan
være af ulemper ved at bo på en hjørnegrund?
Er der ulemper som jeg ikke har set?
M.v.h.
Carsten

--
Check min hjemmeside: www.nyhedsoverblikket.dk Overskrifter fra forskellige
nyhedsmedier....

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-07-05 08:32

"carsten" == carsten <try.to@guess.who> writes:

> [...]
> Ud over at der er mere hæk at klippe, spørger jeg efter hvad der ellers kan
> være af ulemper ved at bo på en hjørnegrund?

Hvis det er grundejerne der betaler for gadebelysningen kommer du til
at betale dobbelt så meget, ligesom du får dobbelst så meget fortov at
rydde sne på.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : edob

Dato : 01-07-05 09:05

Der kan være mere trafikstøj fra biler som bremser og gasser op!

V.h. Frank

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-07-05 09:11

carsten wrote:
> Ud over at der er mere hæk at klippe, spørger jeg efter hvad der ellers kan
> være af ulemper ved at bo på en hjørnegrund?

Mere sne at rydde - og det er faktisk et større problem. Hækafklip
kan man komme af med, men sneen tager de altså ikke imod på
genbrugsstationen

Ebbe

Fra : Leonard

Dato : 01-07-05 09:29

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote:

>Mere sne at rydde - og det er faktisk et større problem. Hækafklip
>kan man komme af med, men sneen tager de altså ikke imod på
>genbrugsstationen

Har du prøvet at læsse traileren med sne og køre ud med det?
- jeg tror nok de ville grine, men også anvise dig et sted at læsse
det af.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Leonard

Dato : 01-07-05 09:31

"carsten" <try.to@guess.who> wrote:

>Er der ulemper som jeg ikke har set?

Kun 2-3 naboer at skændes med om, midt i rækken kan du være heldig at
have helt op til 6 fjender i dit skel

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-07-05 19:16

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Kun 2-3 naboer at skændes med om, midt i rækken kan du være heldig at
> have helt op til 6 fjender i dit skel

Hvorfor nøjes med 6 naboer, når man kan have 9?

Hint: Lang grund

--
mvh Uffe

Fra : Bjarne

Dato : 01-07-05 10:05

In article <42c4ec4b$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]
> Ud over at der er mere hæk at klippe, spørger jeg efter hvad der ellers kan
> være af ulemper ved at bo på en hjørnegrund?
Der kan eventuelt være bøvl med at anlægge en ordentlig indkørsel til
garage/carport, specielt hvis der skal være plads til en større vognpark.

mvh,
Bjarne

Fra : carsten

Dato : 01-07-05 10:11

Hvorfor?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-07-05 11:17

Hej

carsten wrote:
> Er der ulemper som jeg ikke har set?

Ja, der kan ligge en bestemmelse om hvor høj din hæk må være. Jeg mener
standarden er 1,2m i selve højrnet og ca 5 meter i hver hver retning.
Det skyldes udsigtsforholdene for cyklister og bilister. Så hvis du
påtænker en fuldstændig lukket have, hvor du kan nyde at nøgenbade, så
er det ikke sikkert, at hjørnegrunden er det bedste valg .

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-07-05 18:12

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

Jeg mener
> standarden er 1,2m i selve højrnet og ca 5 meter i hver hver retning.

Det er vist den enkelte grundejerforening/udstykker som fastsætter regler.
Hos os skal beplantningen bare holdes i en vis afstand fra "svinget", og det
klare fortovet, så må den være så høj det skal være.

Fra : Bjarne

Dato : 01-07-05 12:19

In article <42c5089a$0$18646$14726298@news.sunsite.dk>,
   "carsten" <try.to@guess.who> writes:
> Hvorfor?

Du kan jo prøve at tegne grunden og det påtænkte hus' placering på grunden.
Tegn så garage/carport ind således at det passer med indkørsel fra vejen. Hvis du kun
kan køre ind fra "hjørnet" af grunden, kan det eventuelt være svært at få det hele til at
gå op med afstand til skel, afstand til vej osv.

Jeg bor selv på en hjørnegrund og ville vælge anderledes næste gang. Men jeg har også to biler,
en motorcykel, en trailer og en campingvogn. Mit liv ville være meget lettere hvis jeg kunne lave
en bredere indkørsel i stedet for at alt skal igennem i det ene hjørne.

mvh,
Bjarne

Fra : carsten

Dato : 01-07-05 13:21

Det er egentlig en regulær firkant på nogenlunde samme størrelse som de
andre grunde.
De andre grunde på den modsatte side side af vejen vil få smalle indkørsler,
da hjørnet er delt op i to grunde.
Med andre ord: Det er i indersiden af svinget grunden ligger.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-07-05 18:00

"carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse

> [...]
> indkørsler, da hjørnet er delt op i to grunde.
> Med andre ord: Det er i indersiden af svinget grunden ligger.

Sådan en grund har jeg, og hus+carport er anbragt HELT i den ene ende/side,
dvs resten af grunden er disponibel, fordi der ikke går areal tabt til
rullevej ifbm. carporten, som typ. bliver anbragt nede bag ved huset. Ud
over det lange fortov, og evt. hæk, er den eneste ulempe jeg evt. kan komme
i tanke om, alle de nysgerrige blikke ind til beplantningen vokser op. Der
efter er der mulighed for en dejlig ugenert have "fjernt" fra naboer, dækket
af beplantning og hus.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-07-05 12:14

> [...]
> Ud over at der er mere hæk at klippe, spørger jeg efter hvad der ellers
> kan være af ulemper ved at bo på en hjørnegrund?

Hej Carsten

Vi bor på en hjørnegrund (2400m2) og ja, der er da mere sne og ja, der er
mere
fortorv at holde og der er da også noget mere hæk, men det er da ikke noget
problem
som skal afholde jer fra at købe sådan en grund

Tværtimod, så tager sådan en grund sig godt ud, hvis hækken og fortorvet er
holdt
pænt.

Mvh.
Brian S Jensen