hvorfor ikke i IE?
Fra : John Kjoller

Dato : 30-06-05 21:58

Kan nogen mon hjælpe med at finde ud af hvorfor nedenstående fungerer i FF
og Opera, men ikke i IE?

Problemet er de ekstra links, under "albums" og under "kalender".

www.jesperlundgaard.frac.dk

Og hvis nogen har gode tips til hvordan jeg laver den samme effekt, bare
smartere - er de yderst velkomne.

Kh
john

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-06-05 23:10

John Kjoller wrote:
> Kan nogen mon hjælpe med at finde ud af hvorfor nedenstående fungerer
> i FF og Opera, men ikke i IE?
>
> Problemet er de ekstra links, under "albums" og under "kalender".
>
> www.jesperlundgaard.frac.dk

Prøv at følge dette link:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.jesperlundgaard.frac.dk/

Man ved aldrig ...

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : John Kjoller

Dato : 01-07-05 11:46

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev
> http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.jesperlundgaard.frac.dk/
>
> Man ved aldrig ...

Næ, man ved aldrig. men det hjalp nu heller ikke. Den validerer fint, men
virker stadig ikke....

Andre bud?

KH
john

Fra : Martin

Dato : 01-07-05 02:11

John Kjoller wrote:
> [...]
>
> www.jesperlundgaard.frac.dk
>
> Og hvis nogen har gode tips til hvordan jeg laver den samme effekt, bare

Er det ikke fordi at IE ikke kan finde ud af display: block; ? - Tror
jeg nok jeg mener at kunne huske :)

Fra : John Kjoller

Dato : 01-07-05 11:48

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev
> Er det ikke fordi at IE ikke kan finde ud af display: block; ? - Tror
> jeg nok jeg mener at kunne huske :)

Det havde jeg ikke hørt om før. Og heller ikke stødt på problemer med....

Men nu har jeg sat den til display: inline; istedet - og det virker stadig
ikke....

Andre bud?

KH
john

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-07-05 12:00

John Kjoller skrev:

> Andre bud?

Prøv evt. at skifte visibility i stedet for display:

Vis =>
visibility: visible;

Skjul =>
visibility: hidden;

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-07-05 12:26

John Kjoller skrev:

> Andre bud?

Nu faldt tiøren. IE har ikke problemer med at vise din undermenu - men
den fjerner den lynsnart igen, fordi du har onmouseover="fjernnavi();"
på billedet.

Fjern parameteren herfra - så virker det fint (er testet). Menuen bliver
alligevel fjernet af onmouseout på dine areas.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John Kjoller

Dato : 01-07-05 16:26

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> [...]
>
> Fjern parameteren herfra - så virker det fint (er testet). Menuen bliver
> alligevel fjernet af onmouseout på dine areas.

Det virker for så vidt, men grunden til at jeg satte den på, var at i FF kan
man "snige" sig ud af menuerne - uden at de slukker igen. Sådan at de bliver
stående på skærmen. Og det er ikke så fikst.
Nogen der ved hvorfor det kan ske, - og hvad jeg kan gøre ved det?

Jeg vil iøvrigt også kigge lidt på <li> - <ul> -løsnigen. Det lyder fint.

Kh
John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-07-05 19:23

John Kjoller skrev:

> Det virker for så vidt, men grunden til at jeg satte den på,
> var at i FF kan man "snige" sig ud af menuerne - uden at de
> slukker igen.

O.k. - jeg kan godt se problemet, selv om det hos mig kun sker få
gange at menuen hænger.

Du kan gøre et par forskellige ting:

a) Browserspecifik kode. Sørg for at IE ikke får den onmouseout-
kode som FF har brug for.

b) Forsøge med en timeout på menuerne - så de selv kollapser efter
en given periode.

c) Acceptere at menuerne kan hænge under specielle omstændigheder.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 01-07-05 12:32

John Kjoller wrote:
> [...]
>
> www.jesperlundgaard.frac.dk
>
> Og hvis nogen har gode tips til hvordan jeg laver den samme effekt, bare

Det kan være mange ting som er skyld i det. Det kan have noget at gøre
med dit z-index, at de nestede absolute positionerede elementer skrider
i IE eller at mouseout metoden bliver tricket for tidligt på image mappet.

Jeg ved ikke hvad der er helt præcis galt med din side, men der har
altid været fnider på den ene eller anden måde med image maps. Så jeg
vil anbefale dig at du skiller dig af med image mappet. Det er muligvis
ikke det, men jeg har ligesom en fornemmelse i min lille tå.

Så i stedet for et image map, kan du benytter dig af en ren CSS methode.
http://www.alistapart.com/articles/imagemap/

Hvis du laver menu'en som en liste kan du have en mouseover på
li-elementet som viser dens ul-elementer. Det kan gøres ret simpel ala
nedenstående:

<ul>
<li onmouseover="visUL(this)" onmouseout="skjulUL(this);"><a
href="d">album1</a>
<ul>
</ul>
</li>
... o.s.v. ...
</ul>

<script type="text/javascript">
function visUL(what) {
what.documentGetElementsByTagName("ul")[0].style.display = "block";
}
function skjulUL(what) {
what.documentGetElementsByTagName("ul")[0].style.display = "none";
}
</script>

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 01-07-05 12:35

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> [...]
> vil anbefale dig at du skiller dig af med image mappet. Det er muligvis
> ikke det, men jeg har ligesom en fornemmelse i min lille tå.

Næ... det var vist bare en kløen

Men ikke desdu mindre så prøv at læse artiklen fra alistapart alligevel,
den er ret god, selv om det nu viser sig at være OT.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/