/ Forside / Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Lystfiskeri
#NavnPoint
molokyle 2204
srhansen 1625
CLAN 1346
pbp_et 1163
dabj 1025
katekismus 904
Splitcane 889
dova 700
Nordsted1 679
10  arne.jako.. 660
Absolut nybegynder :-)
Fra : Brian S Jensen


Dato : 30-06-05 10:17

Hej

Efter at ha' fået fat i en 50HK's Nordan 18 med Fishfinder, så melder
nysgerrigheden sig jo

Denne Fishfinder viser på bestemte steder en del fisk og selvom jeg ikke
har prøvet at fiske før, så kunne det da være meget sjovt - om ikke andet,
så ville vores 6-årige datter sikkert synes at det ville være interessant

MEN - nøjes man bare med det forchromede sæt fra Aldi/Netto til 149,-
inkl. stang, blink og det hele - eller hvad ?

Og hvad hænger man på af mading - sandorme ?

Jeg stiller ikke de store krav - bare man kunne få et eller andet (ud over
tang)
på krogen, så ville det være sjovt

Mvh.
Brian S Jensen



 
 
Ukendt (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-05 13:01

> MEN - nøjes man bare med det forchromede sæt fra Aldi/Netto til 149,-
> inkl. stang, blink og det hele - eller hvad ?

Tjaah.....
Ofte ikke det fede. Hvor i landet bor du? Måske man kunne henvise dig
lokalt? Ofte vil du for lidt flere penge kunne få noget MEGET bedre grej.
Samtidig kan du jo lige spørge om et par gode råd om netop DIT område. Det
er jo en af fordelene ved de lokale grejbutikker; De har kendskaben til
området og deler ofte gerne ud af deres erfaringer om metoder og agn. Mange
grejbutikker lejer ud. Alternativt hvis du har en bekendt eller en kammerat
der kan låne dig en stang og lidt grej? Så kan du se om det er noget for
jer.....men tro mig: Når du først har haft en "basse" på krogen er du
hooked!!!

> Og hvad hænger man på af mading - sandorme ?

Det er da en mulighed. Rejer, muslinger, regnorm........eller blink,
spinner, med eller uden flåd. Prøv lidt forskelligt. Men med en 6-årig i
båden er Der er masser af muligheder, men husk; Hovedagen er at i hygger jer
og har det sjovt. Kan da hanvise til bibliotekets sektion for lystfiskeri.
Politikken og gad har et par rigtigt gode bøger med gode ilustrationer (lige
noget for en 6-årig!)

> Jeg stiller ikke de store krav - bare man kunne få et eller andet (ud over
> tang) på krogen, så ville det være sjovt

Knæk og bræk! Med krogen i vandet er der altid en chance!

Ivan



Spangkuk (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 30-06-05 13:24


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev

> MEN - nøjes man bare med det forchromede sæt fra Aldi/Netto til 149,-
> inkl. stang, blink og det hele - eller hvad ?

Yep, og det er da ikke billigt. Har selv båd og fisker ca. 1 gang om ugen.
Til det brug har jeg købt en stang med hjul og line i Prima til 100 kroner.

Virker fint, ingen problemer, fine fisk - men blærerøvs-værdien er
naturligvis
ikke eksistrerende, hvilket i mange kredse er heeeelt utilgiveligt

> Og hvad hænger man på af mading - sandorme ?

Sandorme eller børsteorme.

Knæk og Bræk.

Spang



Christian B. Andrese~ (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 30-06-05 13:31


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
news:42c3b8a3$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Efter at ha' fået fat i en 50HK's Nordan 18 med Fishfinder, så melder
> nysgerrigheden sig jo
>
> Denne Fishfinder viser på bestemte steder en del fisk og selvom jeg ikke
> har prøvet at fiske før, så kunne det da være meget sjovt - om ikke andet,
> så ville vores 6-årige datter sikkert synes at det ville være interessant
>
> MEN - nøjes man bare med det forchromede sæt fra Aldi/Netto til 149,-
> inkl. stang, blink og det hele - eller hvad ?

Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.


--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
min CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?X5943575B
top 4 juni 2005: 4) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B



Brian S Jensen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 30-06-05 15:09


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:42c3e5f9$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> news:42c3b8a3$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>> Efter at ha' fået fat i en 50HK's Nordan 18 med Fishfinder, så melder
>> nysgerrigheden sig jo
>>
>> Denne Fishfinder viser på bestemte steder en del fisk og selvom jeg ikke
>> har prøvet at fiske før, så kunne det da være meget sjovt - om ikke
>> andet,
>> så ville vores 6-årige datter sikkert synes at det ville være interessant
>>
>> MEN - nøjes man bare med det forchromede sæt fra Aldi/Netto til 149,-
>> inkl. stang, blink og det hele - eller hvad ?
>
> Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
>
>
> --
> mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
> Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
> min CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?X5943575B
> top 4 juni 2005: 4) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B
>
>

Redningsvesten blev købt FØR båden ! - det er for dumt at løbe
sådan en risiko

Men ellers tak for rådet - for nogle glemmer at gi' deres børn en vest på,
kan
man se når man sidder i båden/havnen

Mvh.
Brian S Jensen



Christian B. Andrese~ (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-07-05 08:32


"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
news:42c3fcea$0$685$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:42c3e5f9$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> > news:42c3b8a3$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >> Hej
> >>
> >> Efter at ha' fået fat i en 50HK's Nordan 18 med Fishfinder, så melder
> >> nysgerrigheden sig jo
> >>
> >> Denne Fishfinder viser på bestemte steder en del fisk og selvom jeg
ikke
> >> har prøvet at fiske før, så kunne det da være meget sjovt - om ikke
> >> andet,
> >> så ville vores 6-årige datter sikkert synes at det ville være
interessant
> >>
> >> MEN - nøjes man bare med det forchromede sæt fra Aldi/Netto til 149,-
> >> inkl. stang, blink og det hele - eller hvad ?
> >
> > Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
> >
> >
> > --
> > mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
> > Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
> > min CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?X5943575B
> > top 4 juni 2005: 4) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B
> >
> >
>
> Redningsvesten blev købt FØR båden ! - det er for dumt at løbe
> sådan en risiko
>
> Men ellers tak for rådet - for nogle glemmer at gi' deres børn en vest på,
> kan
> man se når man sidder i båden/havnen

Nok de samme som ikke spænder børnene fast i bilen etc.
At folk kan være så tankeløse med deres afkom er ubegribeligt.
Vores datter er altid (når vi kører i bilen) spændt i hendes autostol.


--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
min CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?X5943575B
top 4 juni 2005: 4) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B



Calle. (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 03-07-05 09:24

Brian S Jensen wrote:
> Redningsvesten blev købt FØR båden ! - det er for dumt at løbe
> sådan en risiko
>
Jeps. Du lyder til at have den rigtige holdning
--
Calle.



Calle. (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 03-07-05 09:24

Christian B. Andresen wrote:
> Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
Du mener til begge, der er lovkrav om en vest til alle i båden.
Samtidig er der vist krav om certifikat hvis han har en 50HK på en 18'

--
Calle.



Christian B. Andrese~ (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-07-05 10:40


"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
news:8gNxe.22$c02.1@news.get2net.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
> Du mener til begge, der er lovkrav om en vest til alle i båden.
> Samtidig er der vist krav om certifikat hvis han har en 50HK på en 18'

Det er rigtigt, men en 4 årig kan oftest ikke svømme ret godt.


--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
udvalgte CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B
top 4 uge 27-2005: 4) http://makeashorterlink.com/?Q3C223B5B *



Christian B. Andrese~ (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-07-05 10:41


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:42c90407$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> news:8gNxe.22$c02.1@news.get2net.dk...
> > Christian B. Andresen wrote:
> > > Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
> > Du mener til begge, der er lovkrav om en vest til alle i båden.
> > Samtidig er der vist krav om certifikat hvis han har en 50HK på en 18'
>
> Det er rigtigt, men en 4 årig kan oftest ikke svømme ret godt.

6 årig, men stadig det samme.


--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
udvalgte CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B
top 4 uge 27-2005: 4) http://makeashorterlink.com/?Q3C223B5B *



Calle. (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 04-07-05 18:46

Christian B. Andresen wrote:
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> news:42c90407$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
>> news:8gNxe.22$c02.1@news.get2net.dk...
>>> Christian B. Andresen wrote:
>>>> Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
>>> Du mener til begge, der er lovkrav om en vest til alle i båden.
>>> Samtidig er der vist krav om certifikat hvis han har en 50HK på en
>>> 18'
>>
>> Det er rigtigt, men en 4 årig kan oftest ikke svømme ret godt.
>
> 6 årig, men stadig det samme.

Ja men stadig ingen undskyldning for at udelade vesten. Kun en tåbe frygter
ikke havet
--
Calle.



Calle. (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 04-07-05 18:45

Christian B. Andresen wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> news:8gNxe.22$c02.1@news.get2net.dk...
>> Christian B. Andresen wrote:
>>> Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
>> Du mener til begge, der er lovkrav om en vest til alle i båden.
>> Samtidig er der vist krav om certifikat hvis han har en 50HK på en
>> 18'
>
> Det er rigtigt, men en 4 årig kan oftest ikke svømme ret godt.

Uanset SKAL der være en vest til hver person.

Hvor mange kan svømme, når man ryger i pga diverse uheld. f.eks et kraftigt
dask af en bom. (hvilket jeg godt ved ikke er på hans båd). Men uanset om
man kan svømme, er der noget der hedder chock afstande, og vandtemperatur.
Det er jo heller ikke sikkert det er datteren der ryger i.

--
Calle.



Brian S Jensen (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 05-07-05 05:23


"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
news:pAeye.88$iq3.19@news.get2net.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
>> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
>> news:8gNxe.22$c02.1@news.get2net.dk...
>>> Christian B. Andresen wrote:
>>>> Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
>>> Du mener til begge, der er lovkrav om en vest til alle i båden.
>>> Samtidig er der vist krav om certifikat hvis han har en 50HK på en
>>> 18'
>>
>> Det er rigtigt, men en 4 årig kan oftest ikke svømme ret godt.
>
> Uanset SKAL der være en vest til hver person.
>
> Hvor mange kan svømme, når man ryger i pga diverse uheld. f.eks et
> kraftigt dask af en bom. (hvilket jeg godt ved ikke er på hans båd). Men
> uanset om man kan svømme, er der noget der hedder chock afstande, og
> vandtemperatur.
> Det er jo heller ikke sikkert det er datteren der ryger i.
>
> --
> Calle.
>

Hej

Jeg kan berolige jer med at vores datter nok skal huske mig på
redningsvesten

Vi har købt nogle af dem som Bådkommisæren i Kerteminde har på tilbud -
500,-
for en selvoppustelig er en fornuftig pris.

(vores datter er dog udstyret med en "standard" orange Helly Hansen)

Mvh.
Brian S Jensen



Christian B. Andrese~ (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-07-05 11:17


"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
news:pAeye.88$iq3.19@news.get2net.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> > news:8gNxe.22$c02.1@news.get2net.dk...
> >> Christian B. Andresen wrote:
> >>> Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
> >> Du mener til begge, der er lovkrav om en vest til alle i båden.
> >> Samtidig er der vist krav om certifikat hvis han har en 50HK på en
> >> 18'
> >
> > Det er rigtigt, men en 4 årig kan oftest ikke svømme ret godt.
>
> Uanset SKAL der være en vest til hver person.

Nej, og det var også derfor at jeg tidligere skrev "Og, husk en redningsvest
til hende for guds skyld."

> Hvor mange kan svømme, når man ryger i pga diverse uheld. f.eks et
kraftigt
> dask af en bom. (hvilket jeg godt ved ikke er på hans båd). Men uanset om
> man kan svømme, er der noget der hedder chock afstande, og vandtemperatur.
> Det er jo heller ikke sikkert det er datteren der ryger i.

Enig.


--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B
udvalgte CMT.com 3) http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B
top 4 uge 27-2005: 4) http://makeashorterlink.com/?Q3C223B5B *



Calle. (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 05-07-05 15:35

Christian B. Andresen wrote:
> Nej, og det var også derfor at jeg tidligere skrev "Og, husk en
> redningsvest til hende for guds skyld."
>
klippede lige dette ud på en hjemmeside omhandlende sikkerhed til søs

--klip--
samt at der er lovkrav om at der findes redningsvest til alle ombord (BCD
anerkendes som redningsvest).

--klip--

--
Calle.



Calle. (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 05-07-05 15:31

Christian B. Andresen wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> news:pAeye.88$iq3.19@news.get2net.dk...
>> Christian B. Andresen wrote:
>>> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
>>> news:8gNxe.22$c02.1@news.get2net.dk...
>>>> Christian B. Andresen wrote:
>>>>> Og, husk en redningsvest til hende for guds skyld.
>>>> Du mener til begge, der er lovkrav om en vest til alle i båden.
>>>> Samtidig er der vist krav om certifikat hvis han har en 50HK på en
>>>> 18'
>>>
>>> Det er rigtigt, men en 4 årig kan oftest ikke svømme ret godt.
>>
>> Uanset SKAL der være en vest til hver person.
>
> Nej, og det var også derfor at jeg tidligere skrev "Og, husk en
> redningsvest til hende for guds skyld."
>
Hvorfor tror du politiet tjekker antallet af redningveste når de stopper
speedbåde? Det var endda vist i TV for en del tid siden, da de mente der var
for mange der lige netop ikke havde det i orden.

--
Calle.



Calle. (05-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 05-07-05 15:37

Christian B. Andresen wrote:
> Nej, og det var også derfor at jeg tidligere skrev "Og, husk en
> redningsvest til hende for guds skyld."
>
læs lige denne side:
http://www.trygsejlads.dk/Default.asp?ID=28
--
Calle.



Frandsen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Frandsen


Dato : 01-07-05 09:40

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c3b8a3$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Efter at ha' fået fat i en 50HK's Nordan 18 med Fishfinder, så melder
> nysgerrigheden sig jo

Tillykke din heldige slambert.

> Denne Fishfinder viser på bestemte steder en del fisk og selvom jeg ikke
> har prøvet at fiske før, så kunne det da være meget sjovt - om ikke andet,
> så ville vores 6-årige datter sikkert synes at det ville være interessant

Det behøver nødvendigvis ikke at være fisk. Hvad som helst nede i vandet der
reflekterer signalet vises som et fisketegn. Men for det meste er det fisk,

> MEN - nøjes man bare med det forchromede sæt fra Aldi/Netto til 149,-
> inkl. stang, blink og det hele - eller hvad ?

Tja, det kommer nok an på hvad du vil fiske. Hvis du vil fange torsk, så vil
jeg gå efter pirke-grej.

> Og hvad hænger man på af mading - sandorme ?

Nja... Jeg bruger kun sandorm når jeg fisker på bunden. Man kan ikke se
fladfisk med en fishfinder.

> Jeg stiller ikke de store krav - bare man kunne få et eller andet (ud over
> tang)
> på krogen, så ville det være sjovt

Alt efter hvor følsom den der fishfinder er, så er det som regel en stime af
fisk man ser på ekkoloddet. Forsøg at kaste et blink gennem, over og under
stimen. Prøv også med sildeforfang, makrelforfang foran blinket. Hvis du
finder sandbund lidt længere ude, så prøv med et fladfiskeforfang (gerne
nogle af dem perler og spinneblade osv.) monteret med sandorm/børsteorm.



Brian S Jensen (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 01-07-05 10:12

Hej Frandsen - tak for svar.......

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
news:42c50146$0$6752>
> Tja, det kommer nok an på hvad du vil fiske. Hvis du vil fange torsk, så
> vil
> jeg gå efter pirke-grej.
>

Som jeg skrev, så er jeg absolut nybegynder - kan ikke kende forskel på
en torsk og en.....ja, jeg ved faktisk ikke hvad de andre fisk hedder
- udover en fladfisk....men dem kan jeg altså godt kende

Så hvad er "pirke-grej" ? - vil det sige at man ikke kan narre en torsk til
at gå på en fiskestang ?

>> Og hvad hænger man på af mading - sandorme ?
>
> Nja... Jeg bruger kun sandorm når jeg fisker på bunden. Man kan ikke se
> fladfisk med en fishfinder.
>

Vi tager lidt forskelligt med, så må vi se - jeg tror at både datteren og
jeg
bliver glade bare vi får halet et eller andet levende indebords

Lidt solcreme, et par smarte solskygger og et par flasker vand/sodavand
og grejet nede fra Aldi, så er jeg sikker på at vi får en hyggelig formiddag


....jo, og så en trillebør på havnen til at køre alle fiskene i

Mvh.
Brian S Jensen



Calle. (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 03-07-05 09:29

Brian S Jensen wrote:
> Så hvad er "pirke-grej" ? - vil det sige at man ikke kan narre en
> torsk til at gå på en fiskestang ?
>
En lidt grovere men kortere stang, som er beregnet til fiskeri fra båd

> ...jo, og så en trillebør på havnen til at køre alle fiskene i
>
Min erfaring er at når man er så forberedt fanger man intet.
Men har man glemt spanden / poserne vælter det ind med fisk.
Husk lige at der er mindstemål på fisk, samt at du skal have fisketegn for
at fiske.
www.fisketegn.dk
--
Calle.



Frandsen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Frandsen


Dato : 04-07-05 08:30

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c508fa$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Så hvad er "pirke-grej" ? - vil det sige at man ikke kan narre en torsk
til
> at gå på en fiskestang ?

En pirkestang er en kortere og kraftigere stang på 5-8 fod. Man fisker i det
hele taget med kraftigere grej, tykkere line, større hjul osv. Agnen/krogen
er en pirk, og de kan veje op til 750 gr. Man fisker ved at lade pirken
dumpe ned på bunden, og så hiver man op og ned.

Torsken er praktisk taget altædende, så den vil også snuppe dit blink på din
fiskestang, hvis den er hurtig nok, og den kan også snuppe dit
fladfiskeforfang, men de er sjældne på ren sandbund.

Torsken kan blive op til 20-30 kilo i vores farvende. Over 30 kilo er
ekstrem sjældent, men man vil ikke fange store torsk på en 8 fods
spinnestang

Nåh men, pirkefiskeri er for tungt til din datter under alle omstændigheder.

> Lidt solcreme, et par smarte solskygger og et par flasker vand/sodavand
> og grejet nede fra Aldi, så er jeg sikker på at vi får en hyggelig
formiddag
>

Faktisk skal man have meget solcreme med høj faktor med. Man får ikke kun
sol fra oven - det bliver også tilbagekastet fra vandet. Lange bukser og
lange ærmer er en god idé, selvom det er varmt og solen skinner. Solbriller
er også godt.



Brian S Jensen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 04-07-05 09:32


"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
news:42c8e589$0$45452> Torsken er praktisk

> Torsken kan blive op til 20-30 kilo i vores farvende. Over 30 kilo er
> ekstrem sjældent, men man vil ikke fange store torsk på en 8 fods
> spinnestang
>
> Nåh men, pirkefiskeri er for tungt til din datter under alle
> omstændigheder.
>
>> Lidt solcreme, et par smarte solskygger og et par flasker vand/sodavand
>> og grejet nede fra Aldi, så er jeg sikker på at vi får en hyggelig
> formiddag
>>
>
> Faktisk skal man have meget solcreme med høj faktor med. Man får ikke kun
> sol fra oven - det bliver også tilbagekastet fra vandet. Lange bukser og
> lange ærmer er en god idé, selvom det er varmt og solen skinner.
> Solbriller
> er også godt.
>
>

Hej

Vi nåede "kun" at sejle en tur (hendes første) - fra Lundeborg Havn og til
fyret
ved Elsehoved - hun styrede hele vejen og var pavestolt - ved Elsehoved
gjorde
vi stop og hun fik øje på hele 2 fladfisk på den fine sandbund - så hun kan
næsten ikke vente til næste gang

Jeg takker for de fine råd, som helt sikker er en stor hjælp

Næste "problem" bliver at berolige konen om at det er ganske sikkert - hun
er
nemlig ikke den store "sømand", så hun bliver derhjemme.....og er ikke helt
rolig før vi er tilbage igen

......så skal jeg bare lige ha' lært datteren om ikke at kommentere turen
tilbage
hvor de 50hk fik lov at "arbejde" som "du kan tro at vi havde fart på, mor "


Mvh. - og god sommer
Brian S Jensen



Calle. (03-07-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 03-07-05 09:16

Brian S Jensen wrote:
> Hej
>
> Efter at ha' fået fat i en 50HK's Nordan 18 med Fishfinder, så melder
> nysgerrigheden sig jo
>
> Denne Fishfinder viser på bestemte steder en del fisk og selvom jeg
> ikke har prøvet at fiske før, så kunne det da være meget sjovt - om
> ikke andet, så ville vores 6-årige datter sikkert synes at det ville
> være interessant
Husk, at vandmænd også giver meldinger om fisk. Lige nu er der store chancer
for disse falske alarmer

--
Calle.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408918
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste