Køb af plankeværk i Tyskland?
Fra : Niels

Dato : 29-06-05 21:05

Er der noget at spare ved at købe tømmer til plankeværk i Tyskland, og hvor
meget ca. i forhold til danske byggemarkedpriser?

Det drejer sig om ca. 15 x 2 m. plankeværk af 100 x 100 stolper og 19 x 120
mm brædder eller lign., ru og fuldkantet. Fåes disse dimensioner, eller
nogen der ligger tæt på, mon i Tyskland?
Træsorten er endnu ikke afgjort; det kan blive lærk, douglas gran eller
trykimprægneret træ.

Links til anbefalelsesværdige leverandører er selvfølgelig meget velkomne!

Svar venligst til gruppen.

På forhånd tak!
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 21:19

"Niels" <6xgfhf702@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykimprægneret træ.
>
> Links til anbefalelsesværdige leverandører er selvfølgelig meget velkomne!

Man sparer jo altid 16% i moms, men så skal du nok selv hente det før det
måske kan betale sig.
I flensborg er der Bahr og Bauhaus som nogen af de store

--
Tom

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 29-06-05 22:23

On Wed, 29 Jun 2005 22:19:22 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>måske kan betale sig.
>I flensborg er der Bahr og Bauhaus som nogen af de store

Man sparer nu kun 9 % i moms - momssatsen i Tyskland er 16 % på
sådanne varer.

Man skal vist bo meget tæt på Tyskland for at det kan betale sig for
sådan en smule træ. 19x125 gran (18x120 er hvl. mål) kan fås fra
omkring 7 kr. pr. meter, altså noget med 1.750 kr. inkl. kørsel.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 22:47

Den Wed, 29 Jun 2005 23:23:23 +0200, jubija@yahoo.dk skrev:

>On Wed, 29 Jun 2005 22:19:22 +0200, "Tom"
><
>
>Man sparer nu kun 9 % i moms - momssatsen i Tyskland er 16 % på
>sådanne varer.

Næ, man sparer 7,2%.

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
To define recursion, we must first define recursion.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 22:39

> [...]

>On Wed, 29 Jun 2005 22:19:22 +0200, "Tom"
><
>
>Man sparer nu kun 9 % i moms - momssatsen i Tyskland er 16 % på

Næ, man sparer 7,2%.

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
A BAD day's fishing STILL beats a GOOD day at work!

Fra : Armand

Dato : 02-07-05 11:38

Tom wrote:
> [...]
> måske kan betale sig.
> I flensborg er der Bahr og Bauhaus som nogen af de store

Her er et svar jeg tidligere har fået på samme spørgsmål her på gruppen:

"> Træ må du ikke købe, hverken hos Bauhaus eller Praktiker, min
> oplevelse af det er at det er vind og skævt og ofte ude af mål. Godt
> træ kan du få hos enten Seemann i Hürup (frem med landkortet) eller
> hos Detlefsen ved Fördepark i Flensborg. Jochen Matthisen taler
> dansk.
> Alt andet er billiger hos Bauhaus eller Praktiker.
"

Men en bedre præcisering af prislejet har jeg ikke fået, ligesom at jeg
ennu ikke har fået benyttet en klassisk indkøbstur [ 3 kasser Pepsi på
dåse á 100kr - Godt man har en trailer! ] med et nysgerrigt besøg
hos de nævnte

--
Armand.

Fra : Emil

Dato : 30-06-05 09:46

Niels wrote:

>Links til anbefalelsesværdige leverandører er selvfølgelig meget velkomne!

Hvis du undersøger priser, så kig her:
http://www.gantrupbyggemarked.dk/

m.v.h. Emil