Græsplæne
Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 29-06-05 18:15

Hej med jer jeg har for 14 dage siden sået en ny græsplæne, og der er kommet
en hel del op men der er nogen bare pletter .
Jeg har givet den kunstgødskning .
Men jeg har børnefødselsdag om 4 uger, kan man ikke få den til at gro noget
hurtigere ?
Her tænker jeg evt på substral eller lingnene .

På forhånd tak

MVH
Henrik

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 29-06-05 19:50

Henrik G Nielsen skrev:
> [...]
> noget hurtigere ?
> Her tænker jeg evt på substral eller lingnene .

Er det ikke nemmere at hive lidt i totterne
så de kommer op i den højde du vil have :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 20:01

Ved et "uheld" opdagede jeg at klart plastic over de bare pletter får
græsset
til at gro meget hurtigt - virker vel som en drivhus.
I mit tilfælde var det en klar trapezplade jeg havde lagt på græsset i det
gode solskingsvejr som fik græsset til gro hurtigt.

Allan

Fra : TG4600

Dato : 30-06-05 10:00

"Allan Møller" <nosmap> wrote in message

> [...]
> I mit tilfælde var det en klar trapezplade jeg havde lagt på græsset i det
> gode solskingsvejr som fik græsset til gro hurtigt.

OK, så er det bare ud med 500 m² klar plastik og et par teltpløkke
Men da græsste skal kunne ånde, må du nok hellere løfte dynen af en gang i
mllem

/TG

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-06-05 10:52

I news:42c2d65a$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Henrik G Nielsen>
<hlt2FJERN@huskes.dk> skrev:

> [...]
> Jeg har givet den kunstgødskning .
> Men jeg har børnefødselsdag om 4 uger, kan man ikke få den til at gro

14 dage... Giv den noget tid. Du er slet ikke interesseret i at den gror
hurtigere. Græs vokser normalt ikke hurtigere end at rodnettet kan følge
med. Hvis du presser den for meget frem ender du med en plæne der er
meget følsom overfor tørkeperioder.

Jeg kan godt se ideen med en grøn plæne til fødselsdagen, men 4 uger er
lang tid. Den skal nok komme. Hvis du vil 'tune' den lidt så vand den i
tøre perioder (20 mm hver 3. dag). Nå´r den er 8-10 cm høj så slå den
med klipperen i højeste stilling (ca 6 cm). Gør dette 2 gange om ugen
frem til fødselsdagen. Dagen før slår du den den i ca. 4 cm højde og den
vil ligne en 'bondegård' :)

Ikke mere gødning, ikke noget 'drivhus'. Jarnvig sørger for varmen og
hvis du sørger for vandet kan det ikke gå galt :)

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk