Faldstamme / Kloak
Fra : Torben

Dato : 29-06-05 09:24

Hej,

Jeg har et gammel kloakrør i støbejern, indvendigt i kælderen i ca. 1 meters
højde, jeg skal have tilsluttet min toiletkværn der bare kommer ud med et
fleksibeltrør ca. Ø20mm. kan man købe en muffe man sætter ud over og bore et
hul i støbejerns røret eller ?? og hvor og hvordan ?

Tusinde tak på forhånd

Mvh. Torben

Fra : Neil Southwood

Dato : 29-06-05 22:56

In news:42c25aa6$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Torben <trp@removehajq.dk> typed:
> [...]
> kommer ud med et fleksibeltrør ca. Ø20mm. kan man købe en muffe man
> sætter ud over og bore et hul i støbejerns røret eller ?? og hvor og

Meget muligt, men det er arbejde for en autoriseret.

--
Neil Southwood

Fra : Torben

Dato : 30-06-05 11:37

tusinde tak for dit konstruktive svar

Fra : Finn Christiansen

Dato : 30-06-05 19:35

"Torben" <trp@removehajq.dk> skrev i en meddelelse
> tusinde tak for dit konstruktive svar
>

> "Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote in message

Det er meget muligt at det var et konstruktivt svar. men det er rigtigt.
Rørarbejde udenfor jord skal udføres af en aut vvs. Rørarbejde i jord skal
udføres af en aut kloakmester og el arbejde af en aut. elinstalatør og jeg
er ganske overbevist om at lovgivningen ikke er tilfældig.
Din anboringsteori tror jeg ikke kan lade sig gøre uden at vide det for jeg
er ikk vvs.
"Kun " Kloakmester
mvh FC

Fra : Torben

Dato : 30-06-05 20:03

Jeg er klar over at det sal laves af en autoriseret, men ville gerne have et
overblik over hvilke muligheder der var...

Mvh. Torben

Fra : Carsten Keller

Dato : 01-07-05 07:41

"Torben" <trp@removehajq.dk> wrote in message
> [...]
> et
> hul i støbejerns røret eller ?? og hvor og hvordan ?

Jeg har set afløb lavet nogenlunde sådan. Om det er fuskere der har lavet
det skal jeg ikke udtale mig om, men det meste andet i huset så ud til at
være rimelig autoriseret. Det skal dog siges at det lignede noget der var
lavet for 30 år siden, så det er meget muligt at man har ændret praksis
siden...

Keller

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 01-07-05 18:31

Den Wed, 29 Jun 2005 skrev Torben:

> [...]
> bare kommer ud med et fleksibeltrør ca. Ø20mm. kan man købe en
> muffe man sætter ud over og bore et hul i støbejerns røret eller ??

Vi fik koblet at kloakafløb (75mm) på en støbejerns faldstamme. Der
blev skåret ca. 20cm af faldstammen og der blev påmonteret en kobling
til kloakrøret.

mvh
Jeppe