Importmoms i Summasummarum
Fra : Lars - Fotomaleren.d~

Dato : 29-06-05 07:53

Kære newsgruppe,
Hvordan bogfører man importmoms i Summasummarum?

Det er jo moms, som jeg først betaler senere, men som jeg alligevel skal
have med i regnskabet nu.

Venlig hilsen
Lars
www.fotomaleren.dk - maleri efter foto - håndmalede oliemalerier med dit
motiv

Fra : Nico de Jong

Dato : 29-06-05 09:06

"Lars - Fotomaleren.dk" <fjerndette.kontakt@fotomaleren.dk.fjerndette>
skrev
i en meddelelse news:42c2453e$0$23527$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kære newsgruppe,
> Hvordan bogfører man importmoms i Summasummarum?
>
> Det er jo moms, som jeg først betaler senere, men som jeg alligevel skal
> have med i regnskabet nu.

Jeg ved ikke hvordan Summa Summarum gør det, men jeg løser det på flg.
måde.
Du skal ikke fysisk betale importmoms.
Det du skal, er at _beregne_ momsen. Til det skal du bruge 2 konti :
Beregnet importmoms og Skyldig importmoms. Når du så skal momsangive,
laver
du en postering Skyldig importmoms - Angivet importmoms.

Beløbet indgør i såvel salgsmoms som købsmoms, så pengemæssigt er det
neutralt.
Jeg mailer dig min Momsopgørelsesformular direkte (andre kan også be om
den), så du kan se hvordan jeg gør det, uden problemer i over 20 år.

Linien "Betalt importmoms (8300 minus 8310)" skal ikke bruges mere, den
stammer fra den tid hvor T & S opkrævede importmomsen (fra 3. lande)
direkte.
Kontonumrene passer ikke til Summa Summarum

Nico

Fra : C. Stensgaard

Dato : 29-06-05 12:28

kan jeg bede dig sende eksemplet til mig også ? mik-mak@bluelemon.dk (fjern
streg)

--
Venlig hilsen

Claus Stensgaard

// der er en bindestreg for meget i adressen !