radiatorventilerne/termostat
Fra : Tue Jensen

Dato : 27-06-05 20:17

Jeg har købt en andelslejlighed hvor en af radiatorventilerne/termostaten
løber(den kan ikke lukke helt tæt). Den ser forholdsvist ny ud, kan sådan
en ikke justeres? så jeg slipper for at skifte den.
--
Tue

Fra : cykellapper

Dato : 27-06-05 20:39

Tue Jensen wrote:
> Jeg har købt en andelslejlighed hvor en af
> radiatorventilerne/termostaten løber(den kan ikke lukke helt tæt).
> Den ser forholdsvist ny ud, kan sådan en ikke justeres? så jeg
> slipper for at skifte den.

Prøv at pille termostaten af, og derefter motionere stiften på ventilen. Det kan
være en urenhed, der har sat sig i ventilen, eller evt. at ventilen hænger lidt.
Jeg har en termostatventil, der skal have sådan en tur en gang om året, før den
virker ordentligt.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Ivan

Dato : 28-06-05 18:25

> [...]
> lidt.
> Jeg har en termostatventil, der skal have sådan en tur en gang om året,

Det får mine termostater hvert år inden der skal fyreres