Genoptage dykning ?
Fra : Flap øre

Dato : 27-06-05 14:27

Har gruppen en række råd til hvordan man kommer igang med dykningen igen -
pga forskellige omstændigheder har konen og jeg været væk fra dykning i 3
til 4 år (sygdom - familiesygdom m.v)
Vi er begge PADI dykkere - konen er AOWD og jeg selv er RESCUE diver men af
mange forskellige årsager er det altså ikke blevet til eet eneste dyk de
sidste knap 4 år

hvordan kommer man bedst igang igen?
Vi bor nær Nyborg
mvh
Henrik

--
fjern ordet FJERN fra min
mailadresse ved besvarelse

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 27-06-05 15:05

> hvordan kommer man bedst igang igen?

Melder sig ind i et dykkerklub.

Jens Olsen

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 27-06-05 15:05

> hvordan kommer man bedst igang igen?

Melder sig ind i en dykkerklub.

Jens Olsen

Fra : Søren Arnvig

Dato : 27-06-05 15:06

"Flap øre" <hbbFJERN@sport.dk> wrote in message
> [...]
> Vi er begge PADI dykkere - konen er AOWD og jeg selv er RESCUE diver
> men af mange forskellige årsager er det altså ikke blevet til eet

Der er 2 muligheder, (som egentlig er det samme)

1. Find en klub og få en instruktør til at give jer et par
check dyk, for lige at få rutinen på plads Hvis i melder
jer ind i klubben vil, det nok ikke koste noget.

2. Find et dykkercenter og betal et tune-up kursus

Jeres valg bør afhænge af, hvad i vil med jeres
dykning på langt sigt.

Søren Arnvig

Fra : Flap øre

Dato : 27-06-05 16:03

> 2. Find et dykkercenter og betal et tune-up kursus
>
> Jeres valg bør afhænge af, hvad i vil med jeres
> dykning på langt sigt.

Dén må du gerne uddybe - hvori ligger forskellen mener du?
mvh
Henrik

Fra : Søren Arnvig

Dato : 27-06-05 16:27

> Dén må du gerne uddybe - hvori ligger forskellen mener du?

Hvis i vil dykke meget i Danmark og gerne
vil nøjes med at betale ganske lidt pr. dyk, mod
at give en hånd med ved ture og arrangementer,
så bør i nok finde en klub. Desuden er der ofte
en del social aktivitet i klubberne, fester,
fælles arrangementer, familie ture e.t.c.

Hvis i kun vil dykke lejlighedsvis, hvor alt er
arrangereret, men til gengæld betale noget mere
pr. dyk, så kan det være en fordel at finde sig et
godt aktivt dykkercenter.

Søren Arnvig

Fra : U W

Dato : 27-06-05 22:05

Hej Henrik.
Som Søren skrev kan du vælge en af de 2 løsninger og i Odense kan
du finde begge svar.
Klub = Narhvalen (har www)
Center = Adventure Diving(Oxygene Odense)har www)
Begge steder har I mulighed for at komme i svømmehal først
hvilket, på trods af jeres erfaring/uddannelse, måske nok ville
være et godt sted at starte, for derefter at tage med på nogle
lægtvandsdyk for at for "fornemmelsen" igen og så derfra trappe op.
Hvis du tænker økonomi er klub det billigste. Men du kan jo starte
med at tage kontakt til en klub eller center og høre dem.
Håber det kan hjælpe jer lidt igang igen.
mvh
Ulrik

Fra : Zapper

Dato : 30-06-05 10:41

"U W (slet X0JBI)" <pongovongo@X0JBImail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at tage kontakt til en klub eller center og høre dem.
> Håber det kan hjælpe jer lidt igang igen.

Jeg takker for de gode råd
mvh
Henrik