Kompostkværn der virker
Fra : Ollie

Dato : 26-06-05 21:49

Hej

Er der nogle der har erfaring med en kompostkværn der virker.

Jeg har en meget stor mængde afklip fra mit læbælte som jeg plejer at
brænde af men jeg syntes nu ligeså godt jeg kunne bruge det til haven.

Altså skal den kunne kværne grene på op til en 4-5 cm.

Jeg har en gammel elektrisk som absolut ikke kan klare ret meget.

Skal man have en benzin drevet for at det virker eller findes der nogle
elektriske der kan.

Jeg har set nogle fra Bosch og Gardena på 2500 W men kan de overhovedet
kører på alm. 10 amp sikringer?

Håber der er nogle erfaringer her i gruppen.

Mvh
Ole

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-06-05 22:54

Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> skrev:

> Altså skal den kunne kværne grene på op til en 4-5 cm.
>
> Jeg har set nogle fra Bosch og Gardena på 2500 W men

Jeg har en Bosch - den er jeg udmærket tilfreds med - se
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9939&n=30100
men den klarer kun grene op til 3,5 cm.

> kan de overhovedet kører på alm. 10 amp sikringer?

Det skal du ikke regne med - jeg kører den på samme gruppe
som vaskemaskinen, og så skal jeg ikke vaske eller tørre på
samme tid.

Samtidig er det vigtigt at din kabeltromle kan klare mosten, og
at den er rullet helt ud, ellers bliver den for varm.

> Skal man have en benzindrevet

Til dit formål er det nok en god ide - de larmer bare noget mere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : anders majland

Dato : 27-06-05 09:57

> Til dit formål er det nok en god ide - de larmer bare noget mere.

Ja eller diesel.

Hvis jeg var dig ville jeg leje en til formålet. Du skal godt nok have meget
kvas for at det kan betale sig selv at købe en....

Fra : Ollie

Dato : 27-06-05 20:20

In article <42bfc12e$0$18638$14726298@news.sunsite.dk>, anders majland
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> Ja eller diesel.
>
> Hvis jeg var dig ville jeg leje en til formålet. Du skal godt nok have meget
> kvas for at det kan betale sig selv at købe en....

Ja det ender det nok med.

Jeg har lige checket nettet for priser og har kun kunnet finde noget
til over kr. 6.000,-

Hvorlang må ledningen være til sådan en fætter på 2500W som Allan har?

Har du bare sat en almindelig stikkontakt på ved din vaskemaskine?

Mvh

Ole

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-06-05 21:05

Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> skrev:

> Hvor lang må ledningen være til sådan en fætter på
> 2500W som Allan har?

Det er en tromle med 25 meter gummikabel på 3 gange
1 kvadrat.

> Har du bare sat en almindelig stikkontakt på ved din
> vaskemaskine?

Ja, det er der hvor tørretumbleren normalt er tilsluttet - det
er en nul og en fase fra vaskemaskinegruppen (16A).

Se mere om den på:
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptocs-sca/Product.jsp;jsessionid=394C0EF56405688916C077BF47B6D767?division=aw&language=da-DK&ccat_id=9692&prod_id=6086

--
Allan Vebel