Nyfødt, vejrtrækning, lydeksempler: normal~
Fra : Brother Numzi

Dato : 26-06-05 15:37

Hej

Jeg er lige blevet far og skriver til dette forum fordi jeg har et spørgsmål
vedr. mit barns vejrtrækning.

Mit barn blev født ved kejsersnit og havde derfor lidt væske i lungerne. Mit
barn blev lagt i kuvøse i nogle dage indtil temperatur m.m. var normalt.

Efter min kone og jeg er kommet hjem med barnet har jeg lagt mærke til at
vores barn har en "sjov" vejrtrækning. Den er lidt svær at beskrive så jeg
har optaget mit barns vejrtrækning i håb om at der er nogen derude der gider
lytte til disse optagelser og fortælle mig om jeg har grund til bekymring.

Den sundhedsplejerske der var herude for nogle dage siden sagde at
vejrtrækningen var normal, men hun havde ikke noget at basere denne
udtalelse på for hun havde ikke lyttet til vort barns vejrtrækning og havde
kun den beskrivelse jeg havde givet hende at gå ud fra.

Min kone mener heller ikke der er noget galt, men min sunde fornuft siger
mig at et barn ikke skal have en hvæsende og pibende vejrtrækning.

Prøv selv at lytte ved at klikke på følgende links:

http://users.cybercity.dk/~dsl159353/rec1.mp3

http://users.cybercity.dk/~dsl159353/rec2.mp3

http://users.cybercity.dk/~dsl159353/rec3.mp3

Tak på forhånd.

Fra : karsten & Pia

Dato : 26-06-05 16:57

"Brother Numzi" <Numzi@hutmeil.comeon> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig at et barn ikke skal have en hvæsende og pibende vejrtrækning.
>
> Prøv selv at lytte ved at klikke på følgende links:

Tror ikke du skal have grund til bekymring, den lidt hvæsende og pibende
vejrtrækning kommer sandsynligvis fra at barnet er blevet suget en del i
luftvejene, og den går over af sig selv. Min datter blev født enormt hurtigt
og havde samme problem og lå også i kuvøse. Hun fik også en pibende lyd pga.
sugning. Men er du urolig så lad lægen lytte på barnet når I nu skal til
diverse undersøgelser (5 uger, 3 mdr. etc.).

Med venlig hilsen Pia

Fra : ida nielsen

Dato : 26-06-05 17:29

Jeg ville kontakte den Neonatal afdeling som den lille har været indlagt på,
og fortælle dem at junior er begyndt at lyde som en knirkende dør - for
sådan lyder det og det kaldes på neonatal afdelingerne at knirke - og det
skal de tjekkes for.

Jeg har nemlig haft et barn på Neonatal efter et kejsersnit - godt nok for 6
år siden og han knirkede en smugle - så tag af sted og få det tjekket.

God vind med den lille ..... oliver eller olivia ???

Knus
Ida

Fra : Carina Kristensen

Dato : 26-06-05 17:04

det lyder da ikke helt sundt.. minder en smule om bronkitis synes jeg...
havde det selv som barn, og det er også sådan en piben der kan komme..

Fra : Nette

Dato : 26-06-05 19:52

"Brother Numzi" skrev

> Min kone mener heller ikke der er noget galt, men min sunde fornuft siger
> mig at et barn ikke skal have en hvæsende og pibende vejrtrækning.

TILLYKKE med den lille.

Jeg tror ikke, der nødvendigvis er noget galt.
Men jeg ved også at man som nybagte forældre ikke får ro, før man er 110%
sikker i sin sag.
Så jeg ville smutte ned forbi lægen med den lille og få det tjekket. Hellere
en gang for meget end en gang for lidt. Det ER jo ens lille guldklump det
handler om.

Nette