Cykel/barnevognsholder til bagsmæk?
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 26-06-05 15:30

Hej!

Er der mon nogen, der kender til et sted, hvor man kan leje en cykelholder
til bilens bagsmæk (ikke til træk). Vi kunne godt tænke os at få spændt
klapvognen bag på, når vi skal på ferie...

Mvh.
Lisa

Fra : Lars Raaby

Dato : 26-06-05 19:27

Lisa Terpe Woods skrev:
> [...]
> til bilens bagsmæk (ikke til træk). Vi kunne godt tænke os at få spændt
> klapvognen bag på, når vi skal på ferie...

Sådan en kan du købe for 200-300 kr. hos Harald Nyborg.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 27-06-05 18:22

"Lisa Terpe Woods" <ng2FJERN@terpewoods.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til bilens bagsmæk (ikke til træk). Vi kunne godt tænke os at få spændt
> klapvognen bag på, når vi skal på ferie...

Hej Lisa,

Husk at der skal ekstra nummerplade bagpå hvis du sætter klapvognen der,
ellers er det desværre ulovligt.
Hvis ikke du har kan du få en på motorkontoret men der er laang
ekspeditionstid, et par uger mindst.

Hilsen Pernille

Fra : ellisa

Dato : 27-06-05 20:14

"Lumholdt & Riber" <henriklumholdt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers er det desværre ulovligt.
> Hvis ikke du har kan du få en på motorkontoret men der er laang

Ikke nødvendigvis. Har man en hatch-back bil (hvor bagruden sidder i
bagsmækken), behøver holderen slet ikke komme i nærheden af nummerpladen, da
man kan justere stropperne til holderen.
Vi har en skoda favorit, og når holderen sidder bagpå, er der ca 40 cm ned
til nummerpladen. Klapvognen/barnevognen kommer ikke udover holderen.
Hvordan holderen sidder på en sedan-model, må du ikke spørge mig om.

/ellisa

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 30-06-05 07:26

> [...]
> til nummerpladen. Klapvognen/barnevognen kommer ikke udover holderen.
> Hvordan holderen sidder på en sedan-model, må du ikke spørge mig om.

Fungerer det fint med sådan et stroppe-system? For jeg har set på den i
Harald Nyborg, og det er med stropper, man spænder rundt om klappen.
Umiddelbart tænker jeg, at det ser lidt uholdbart ud?

Vi vil ikke til at købe nummerplade, for det er en lånt bil vi skal køre i.
SÅ hvis sådan en universal-holder kan bruges, så er det da en billig
løsning.

Mvh.
Lisa

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 30-06-05 19:28

Lisa Terpe Woods wrote:

> Fungerer det fint med sådan et stroppe-system? For jeg har set på
> den i Harald Nyborg, og det er med stropper, man spænder rundt om
> klappen. Umiddelbart tænker jeg, at det ser lidt uholdbart ud?

Mine forældre brugte sådan en i nogle år, indtil de fik ny bil. Jeg
synes den så temmelig upålidelig ud, men der har nu aldrig været nogen
problemer med den og stropperne gik aldrig løs, når jeg hev og rykkede
med dem, for at se om de kunne holde.

Egentlig synes jeg også de klassiske holdere, man spænder ned over
anhængertrækket, set meget upålidelige ud. Jeg undres over hvordan man
kan lave noget, der holder så godt fast på en kugle.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Lars Raaby

Dato : 01-07-05 19:17

Lisa Terpe Woods skrev:

> Fungerer det fint med sådan et stroppe-system? For jeg har set på den i
> Harald Nyborg, og det er med stropper, man spænder rundt om klappen.
> Umiddelbart tænker jeg, at det ser lidt uholdbart ud?

Jeg har aldrig haft problemer med at jeg har tabt noget.
Du skal nok regne med at det tager en halv time at sætte den på første
gang. Den skal lige samles først og det tager også lidt tid at få
stropperne til at sidde som de skal.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Jens E. Nyborg

Dato : 04-07-05 15:57

Hej.

Har i prøvet hos BabySam. de lejer JO mange forskellige ting ud.

mvh. Lise