Spartling af fibergibs-plader
Fra : BearNice

Dato : 25-06-05 12:59

Hej NG

Er der nogle som ved, hvor meget mindre spartelarbejde der er når man
bruger fibergibs-plader.

Er der nogle her som kender til forskellen i tidsforbrug?

Mvh. Bjørnar

Fra : Morten DH

Dato : 25-06-05 20:01

"BearNice" <bearnice@.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle som ved, hvor meget mindre spartelarbejde der er når man
> bruger fibergibs-plader.
>
> Er der nogle her som kender til forskellen i tidsforbrug?

Forskel i forhold til hvad?

Fra : BearNice

Dato : 25-06-05 20:41

Der skal ikke være så meget spartelarbejde når man bruger
fibergibs-plader som når man bruger de alm. gibsplader.
Dette er hvad jeg har fået fortalt.

Så spørger jeg, om der er nogle der er vant til at bruge de alm.
gibsplader som har prøvet at bygge med fibergibs-plader nogle gange.
Jeg håber på, at de har et kvalificeret bud på hvor stor
tidsbesparelse man får ved at bruge fibergibs fremfor alm. gibs.

Mvh. Bjørnar

Fra : Morten DH

Dato : 27-06-05 16:13

> [...]
> Jeg håber på, at de har et kvalificeret bud på hvor stor
> tidsbesparelse man får ved at bruge fibergibs fremfor alm. gibs.

Jeg er lidt usikker på hvad fibergips-plader er; men almindelige gipsplader
skal jo kun spartles i samlinger og ved skruehuller (de er glatte nok i
selve pladen - selv til fx. glasfilt), så umiddelbart kan jeg ikke
forestille mig der findes noget som der er mindre spartelarbejde med ?!?