Planer onm at blive gravid
Fra : Melanie

Dato : 25-06-05 12:00

Hej Ng

Læste lige den tråd om ægløsning og fik noget afvide jeg ikke viste *S* Jeg
har planer om at blive gravid snart og er lige startet på at tage folsyre og
har fået andet allergimedicin end jeg plejer for ikke at det skader fosteret
når det er.
Jeg kunne godt tænke mig at få en masse mere viden om det at være gravid og
få første barn. Er der nogen bøger i kan anbefale og hjemmesider jeg kan
kigge på?
Efter næste menses passer det fint med at jeg når og komme til eksamen
(marts 2006) og føde derefter, derfor er det lidt (bare en smugle *S*)
planlagt.

Mvh Melanie

Fra : Carina Kristensen

Dato : 25-06-05 12:40

skal også være førstegangs mor når tiden er inde
www.netbaby.dk er der mange gode debats osv. det er vist den eneste gode
jeg
er faldet over indtil videre

Fra : Trekroner

Dato : 25-06-05 13:10

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> www.netbaby.dk er der mange gode debats osv. det er vist den eneste gode
> jeg er faldet over indtil videre

Se også:

http://www.b-a-b-y.dk/
http://www.netjordemoderen.dk/
http://www.babyzone.dk/
http://www.mama.dk/
http://www.voresboern.dk/siab.jsp
http://www.fogf.dk/index.php
http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=1/menu=1/

for at nævne et par stykker.

Held og lykke med planerne.....

--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Melanie

Dato : 25-06-05 13:54

"Trekroner" <trekronerFJERN@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hold da op det var mange I kunne nævne. Æv har stadig næsten ikke tid til
det jeg gerne vil. Nu er der ferie for studie i 4 uger, men mine forældre
kommer om lidt weekenden over og så kommer der 3 børn og besøger os i nogle
dage. Så skal vi på ferie og phu ha så skulle der være 1 uge tilbage inden
skolen starter igen.
God ferie til jer alle.

Knus Melanie

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 13:59

> [...]

og
> få første barn. Er der nogen bøger i kan anbefale og hjemmesider jeg kan

Jordemoderen eller er det lægen, plejer at udlevere en lille bog ( kan
desværre ikke huske titlen ), hvor graviditeten bl.a er beskrevet uge for
uge. Den glanede vi meget i, da vi ventede os. Der findes sikkert også
sådan et uge-for uge link, på nettet et eller andet sted. Prøv og Google
lidt efter det. Bogen forsøger svjh. også at beskrive lidt om fødslen,
barnets første bad m.m.

Tingene går dog ikke altid, som bøgerne foreskriver det. Bare lige en
oplysning, så du ikke tror at du er unormal, fordi et eller andet ikke lige
passer med bøgerne.
F.eks kan kvalmen godt fortsætte mere end i de 12 uger, man kan godt tage
mere end 15 kg. på under graviditeten, og alligevel tabe det hele igen
bagefter. Jeg tog f.eks. 20-25 og 30 kg. på, de tre gange jeg ventede mig.
Tudeture og unormale madvaner er ganske normalt, og vist nok også beskrevet
i bøgerne.

Held og lykke med det hele.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : SpookiePower

Dato : 25-06-05 21:26

Det lyder som om du regner med at blive gravid i første forsøg ?

Fra : Heidi Jensen

Dato : 25-06-05 21:51

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om du regner med at blive gravid i første forsøg ?

Ja sådan har jeg også forstået det, men hun skriver jo også at det er meget
planlagt :0) Vil blot fortælle at i første forsøg tog det os 4 mdr. (efter
endt p-piller), det tabte jeg, det næste tog det 1 år Dvs. ca. 1,5 år i alt!

Vi havde ellers også planlagt det med job osv. Ingen børn før vi begge havde
en ordenlig indkomst! Jeg tabte jo så det første, og 1/2 år efter mistede
jeg ogs mit job, og ja, nu har vi en skøn datter og jeg startede på nyt job
i mandags.. (det er Bornholm, og jobsene er ret så svære at få fingre i)..

Heidi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-05 00:24

Heidi Jensen wrote:
> [...]
> år efter mistede jeg ogs mit job, og ja, nu har vi en skøn datter og
> jeg startede på nyt job i mandags.. (det er Bornholm, og jobsene er

hehe det er jo den bedste beskrivelse af at livet ikke kan planlægges....

børn kommer når de kommer.... om de kommer før, til eller efter den tid de
er planlagt til , gør ikke ungerne mindre dejlige, og man elsker dem sørme
heller ikke mindre af den grund....

jeg kan ikke lade lidt være med at grine af folk der siger de skal have en
"stabil indkomst" inden børnene kommer.... de tænker sjældent på at den
"stabile indkomst" måske slet ikke er så stabil igen, og en barselsorlov
også kan sætte en del rav i den ;)

derfor siger jeg altid, nyd processen og lær hinanden endnu bedre at kende
mens i er i "træningslejer".... lad ikke "babyplanerne" opsluge al romantik
og nærvær.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Melanie

Dato : 25-06-05 22:21

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om du regner med at blive gravid i første forsøg ?

Det ville også være skønt. Det måtte bare ikke blive før nu, da jeg jo har
eksamen mm. Det er over et år siden jeg gerne ville, men har måttet vente
til nu pga. uddannelsen. Ved godt det kan tage tid, men håber ikke. *S*

Mvh Melanie

Fra : SpookiePower

Dato : 26-06-05 21:51

> [...]
> et år siden jeg gerne ville, men har måttet vente til nu pga. uddannelsen. Ved godt det kan tage

Held og lykke med det :)

Kan fortælle at konen og jeg har prøvet i 19 måneder uden held, men har
dog også indset at vi ikke kan klare den længere uden hjælp. Pga dårlig
sædkvalitet skal vi til samtale med en fertilitetsklinik i næsten måned. Så
det er ikke alt der løber som man håber/planlægger.

Fra : Carina Kristensen

Dato : 26-06-05 22:18

det var da trist at høre... det er lige det man håber ikke sker.. Men i
hvertfald held og lykke...

Fra : SpookiePower

Dato : 26-06-05 22:55

> det var da trist at høre... det er lige det man håber ikke sker.. Men i
> hvertfald held og lykke...

Tak skal du have :)

Fra : Nette

Dato : 26-06-05 12:09

"SpookiePower" skrev

> Det lyder som om du regner med at blive gravid i første forsøg ?

Hmm, det synes jeg nu ikke det gør. Jeg synes til gengæld det lyder som om
Melanie har valgt at vente med at forsøge ind til nu her, sådan hun kan nå
at komme op til sin eksamen til næste år. Det synes jeg da er fornuftigt
tænkt?

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-05 12:22

Nette wrote:
> [...]
> som om Melanie har valgt at vente med at forsøge ind til nu her,
> sådan hun kan nå at komme op til sin eksamen til næste år. Det synes

både og.... i livet er der jo ingen garantier... hvis hun skulle være helt
sikker, synes jeg hun skulle trække den så hun først bliver gravid ca 6 mdr
før den sidste eksamen....

der er jo ingen garantier for sygemelding, en anelse for tidlig fødsel og
diverse andre ting der kan gå lidt imod forventet under en graviditet....

hvis hun planlægger at blive gravid nu, så hun kan tage den sidste eksamen
feks 14 dage før forventet fødsel, KAN det jo nemt ske at hun føder lige til
tiden, hvilket jo indebærer 14 dage før og 14 dage efter termin......
hvilket får hende til at misse den sidste eksamen ;)

planlægning er godt*G* men gør de tmed omtanke og indkalkuler livets små
mysterier ;)

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 26-06-05 21:03

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til
> tiden, hvilket jo indebærer 14 dage før og 14 dage efter termin......

Skal vi være rigtig pernittengryn, er født til tiden fra 3 uger før til 2
uger efter termin (fra uge 37+0 til 42+0). Så sådan en planlægning kan altså
resultere i et barn født til tiden - en uge før eksamen *G*

MVH Mette (med én født til tiden - tre uger før termin, og to født for
tidligt - blot 8 dage tidligere end deres storesøster)

Fra : Carina Kristensen

Dato : 26-06-05 21:51

ja tingene er ikke altid som man planlægger... men er man gravid skal man
nok altid kunne finde ud af det ene eller anden, for så er det barnet der
kommer i første række.....

Fra : karsten & Pia

Dato : 27-06-05 07:29

> [...]
>
> MVH Mette (med én født til tiden - tre uger før termin, og to født for
> tidligt - blot 8 dage tidligere end deres storesøster)

Og det er der så nok delte meninger om, jeg har en der er født for tidligt
(kejsersnit 3 uger før termin), lægerne hos os siger 14 dage før/efter, men
lader også nogen gange gå 3 uger efter med diverse
check.....................nå det var et sidespring på tråden.

MVH Pia (mor til en født 3 uger før termin, én 14 dage før termin og én 1
uge før termin)

Fra : Karoline Larsen

Dato : 27-06-05 07:59

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at få en masse mere viden om det at være gravid
> og få første barn. Er der nogen bøger i kan anbefale og hjemmesider jeg

En side jeg havde meget gavn af
http://www.min-mave.dk/

mvh Karoline