Stopning af P-piller
Fra : Carina Kristensen

Dato : 25-06-05 10:29

Hej..

Jeg har nu været på p-piller de sidste 4 år uden en pause...

Det jeg så gerne vil vide, er om det kan have noget at sige med ens
ægløsning..

Jeg er holdt på piller til en menstruation, altså efter en runde p-piller.

Kommer min ægløsning så som den skal normalt, altså imellem 2
menstruationer.. eller skal kroppen lige vende sig til ikke at være på
p-piller og kan måske derfor springe en ægløsnig over?

Mvh Carina

Fra : Cat

Dato : 25-06-05 11:06

Carina Kristensen skrev:
> [...]
>
> Mvh Carina

> Den har indtil videre sparet mig for at få 259 spam-mails.

Jeg mener at kunne huske at der godt kan gå 1/2 til 1 år inden man kan
regne med at have ægløsning.

Men hvad med at søge på nogle af sundhedsportalerne - jeg er sikker på,
at du kan få mere sikker besked der.

Tine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-06-05 12:00

Carina Kristensen wrote:
> [...]
> menstruationer.. eller skal kroppen lige vende sig til ikke at være på
> p-piller og kan måske derfor springe en ægløsnig over?

så vidt jeg husker er det MEGET individuelt.... nogle har ægløsning allerede
den første måned efter, mens andre kan gå i adskillige måneder, op til 1-2
år.....
mener dog normalen vist er ca 3 mdr....

du skal jo bare ikke regne med at din cyklus er stabil fra starten.... det
er en omvæltning for den at komme af pillerne og den skal lige have lidt tid
til at vænne sig til det...
derudover kan du godt forvente nogle forandringer både omkring mensesstyrke,
interval, pms og alt det der har med din menses at gøre.... huden kan også
ændre sig.....

er det fordi i planlægger at blive gravide??

hvis det er tilfældet, så vil jeg anbefale at i bare lader tingene ske som
de vil.... lad være med at planlægge for meget, og især at tro at i kan
blive gravide med det samme.... det sker for nogle, men det er absolut ikke
normalen.....

brug den kommende tid på at nyde hinanden og opdage nye ting om
hinanden..... så skal resten nok komme ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Carina Kristensen

Dato : 25-06-05 12:37

e på netdoktor og kigge lidt videre på det...

Man får ægløsnig fra starten af, det som bare kan være svært er at
ægløsningen er uregelmæssig.. den kommer som regel aldrig som den skulle
have gjort. Så den kommer på lidt andre tider som folk egentligt regner med.

Ja det er det vi planlægger, men det er også bare lidt svært når man først
har sat sig det i hovedet... men helt klart, man må jo bare tage tingene
stille og roligt - tage det som det kommer..
Der er da også noget med at forventer man og regner man med for meget kan
det også udsætte en graviditet.. ligesom menses, tror man at man er gravid
kan det også udsætte en menstruation...

Fra : Tommy

Dato : 27-06-05 08:07

On Sat, 25 Jun 2005 12:59:33 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>blive gravide med det samme.... det sker for nogle, men det er absolut ikke

Helt enig. Da min kæreste og jeg ville være "gravide" var det efter en
ca. 16-årig periode på p-piller og vi regnede bestemt ikke med at hun
ville blive gravid lige med det samme. Så vi tænkte ikke videre over
det og var helt afslappede og ubekymrede og vupti. Indenfor en måneds
tid var der gevinst. Det er nu blevet til en 2-årig datter!

Vi var heldige at det gik så hurtigt, men det er bestemt ikke normen
og jeg tror det er meget vigtigt ikke at lægge nogen forventninger for
dagen. Man hører SÅ tit om folk der har svært ved at få børn.. og så
opgiver. hvorefter de er gravide 14 dage senere. Det psykiske betyder
vist en DEL.

--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 03-10-05 09:26

Carina Kristensen wrote:
> [...]
> menstruationer.. eller skal kroppen lige vende sig til ikke at være på
> p-piller og kan måske derfor springe en ægløsnig over?

Begge mine børn er lavet 14 dage efter p-pillestop.

Leif