Ægløsning
Fra : Carina Kristensen

Dato : 24-06-05 20:03

Hej...

Nogen herinde der ved hvor længe ægget venter oppe i livmoderen på at
blive
befrugtet før den "falder" ud igen?

Mvh Carina

Fra : Cat

Dato : 24-06-05 20:44

Carina Kristensen skrev:
> Hej...
>
> Nogen herinde der ved hvor længe ægget venter oppe i livmoderen på at
> blive
> befrugtet før den "falder" ud igen?
>
> Mvh Carina

Det bliver som oftest befrugtet på vej ned gennem æglederen. Når først
det når livmoderen skulle det helst være befrugtet.

Så vidt jeg husker, fra den gang jeg var i fertilitetsbehandling.

Tine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-06-05 21:03

Carina Kristensen wrote:
> Hej...
>
> Nogen herinde der ved hvor længe ægget venter oppe i livmoderen på at
> blive
> befrugtet før den "falder" ud igen?
>
> Mvh Carina

ifølge:http://www.babyplan.dk/dk/faq.asp

Sandsynligheden for graviditet stiger som man nærmer sig ægløsning, men
generelt er muligheden størst dagen før, eller to dage før ægløsning. Da
sperm imidlertid kan overleve op til 3-4 dage i kvinden, er der mulighed for
graviditet allerede 4 dage før ægløsning

ellers er denne side: http://www.babyplan.dk/dk/fertWindow.asp også en god
retningslinie....
der er et fint lille skema der beskriver sansyneligheden for befrugtning i
forhold til hvornår man har samleje sammen med ægløsningen....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Carina Kristensen

Dato : 24-06-05 21:40

tak for jeres svar og links