MS Windows
briani 27239
Outlook
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 24-06-05 11:48

Hej Ng. Jeg håber det er den rigtige gruppe.
Min nabo har lavet et eller andet stunt med Outlook, så indbakke.dbx
er forsvundet. Indholdet på den brændte skive er hele Outlook biblioteket.
Outlook kan godt startes fra skiven MEN indholdet af indbakken (ca 10 Mb)
kan jeg ikke få fat i. Jeg har prøvet import fra Outlook det virker ikke.
Jeg har prøvet fysisk at bytte den "nye" Indbakke med den fra skiven men den
vi ser kun
1 mail. Nabo siger der var vist nok 73
Er der nogen derude der har et forslag ?

Mvh Jens Rasmussen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-06-05 12:37

> [...]
> den vi ser kun
> 1 mail. Nabo siger der var vist nok 73
> Er der nogen derude der har et forslag ?

Det giver ingen mening at lave en kopi af Outlook biblioteket. Der skal
tages en kopi af det bibliotek hvor Outlook gemmer sine mails. I XP er det:
C:\Documents and Settings\BRUGER\Lokale indstillinger\Application
Data\Identities\{6AA06AC4-CC1E-48CB-AB7C-203BFDD590B2}\Microsoft\Outlook
Express

I Windows 98 det: C:\Windows\Lokale indstillinger\Application
Data\Identities\{6AA06AC4-CC1E-48CB-AB7C-203BFDD590B2}\Microsoft\Outlook
Express

Da din nabo åbenbart har fået lavet en backup af indbakke.dbx, er det bare
at kopiere den over i det rigtige bibliotek og overskrive den fil der ligger
der. Husk at fjerne skrivebeskyttelsen hvis den kommer fra en CD-ROM.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-06-05 13:45

Jens Rasmussen skrev:

> Hej Ng. Jeg håber det er den rigtige gruppe.

Det er det egentlig ikke. :)

<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express> er bedre
egnet, hvis det er Outlook Express, du mener, og det tyder det på
at det er, siden du snakker om *.dbx-filer (Outlook og Outlook
Express er to forskellige programmer).

> Indholdet på den brændte skive er hele Outlook biblioteket.

OE's lagringsmappe ligger ikke i selve programbiblioteket, så det
er sikkert derfor, at *.dbx-filerne ikke er kommet med over.
Hvor OE har sin lagringsmappe kan man se ved at at gå ind i menuen
Funktioner > Indstillinger > Vedligeholdelse > Lagringsmappe inde
i OE.

> Jeg har prøvet fysisk at bytte den "nye" Indbakke med den fra
> skiven men den vi ser kun 1 mail.

Så du har altså en indbakke.dbx liggende på skiven?

FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : kjaer

Dato : 24-06-05 22:32

"Jens Rasmussen" <jkr@dekom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den vi ser kun
> 1 mail. Nabo siger der var vist nok 73
> Er der nogen derude der har et forslag ?

Opret en mappe i outlook Express/lokale mapper med samme navn, som den der
ligger på skiven og kopier en tilfældig meddelse over i den. Luk Outlook
Express. Flyt så, med musen mappen over, hvor den nyoprettede mappe ligger
og lad den overskrive. Så er den mistede mappe klar igen næste gang du åbner
outlook Express: