Hvepse
Fra : Rogge78

Dato : 23-06-05 20:11

Hejsa, er der nogen der ved hvad man kan gøre med hvepse i en hæk, jeg var
lige ud for at klippe min hæk, og blev overfalde af hvepse AV AV siger jeg
bare, nu vil jeg jo gerne have dem væk men hvordan???

med venlig hilsen - og på forhånd tak
Roar Hinrichsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-06-05 20:58

On Thu, 23 Jun 2005 21:11:03 +0200, Rogge78 <roar_bibs@hotmail.com> wrote:

> [...]
> jeg
> bare, nu vil jeg jo gerne have dem væk men hvordan???

Hej
Ring til den komunale skadedyrs bekæmpeer så kommer de og tager sig af det.

/Thomas

Fra : Ivan

Dato : 24-06-05 06:58

> Hej
> Ring til den komunale skadedyrs bekæmpeer så kommer de og tager sig af
> det.

Det koster bare penge, her i komunen var det for 2 år siden kr. 500. Vi
havde dem i kolonihaven, hvepse altså, jeg ringede til ham bekæmperen og fik
af vide at det tog De sig ikke af mere uden betaling. jeg købte en sprey og
fik dem væk med det.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-06-05 22:51

Ivan wrote:

> jeg købte en sprey og fik dem væk med det.

Du skal bare huske at gøre det om natten, når de alle sammen er hjemme og
sover. Ellers får du problemer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : O. Hansen

Dato : 24-06-05 06:55

"Rogge78" <roar_bibs@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa, er der nogen der ved hvad man kan gøre med hvepse i en hæk, jeg var
> lige ud for at klippe min hæk, og blev overfalde af hvepse AV AV siger jeg
> bare, nu vil jeg jo gerne have dem væk men hvordan???

Jeg sneg mig hen til hvepseboet i nattens mulm og mørke og sprøjtede
insektgift ind i hullet i hvepseboet i skæret af en lommelygte. Du skal blot
være sikker på, at det er rigtig mørkt, så hvepsene er gået til ro. Tag en
langærmet trøje på, så er du sikker på, der ikke sker dig noget.
vh Ove Hansen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-06-05 07:25

"Rogge78" <roar_bibs@hotmail.com> skrev i en meddelelse

AV AV siger jeg
> bare, nu vil jeg jo gerne have dem væk men hvordan???

Vent til i aften, så hvepsene er hjemme i reden. Spray med fluegift så tæt
på flyvehullet som muligt - og gerne ind i det, hvis det er muligt.

Hilsen Inger

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 24-06-05 10:15

I news:42bb0989$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk <Rogge78>
<roar_bibs@hotmail.com> skrev:

> Hejsa, er der nogen der ved hvad man kan gøre med hvepse i en hæk,
> jeg var lige ud for at klippe min hæk, og blev overfalde af hvepse AV
> AV siger jeg bare, nu vil jeg jo gerne have dem væk men hvordan???

Vent til solen er gået ned. Væd en klud med almindeligt benzin og
anbring den i hækken under åbningen til boet (brug et kosteskaft). I
morgen er hvepsene væk :)

PS! Du skal ikke sætte ild til den. Dampene klarer arbejdet.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Soren Pedersen

Dato : 24-06-05 22:48

Rogge78 wrote:
> Hejsa, er der nogen der ved hvad man kan gøre med hvepse i en hæk, jeg var
> lige ud for at klippe min hæk, og blev overfalde af hvepse AV AV siger jeg
> bare, nu vil jeg jo gerne have dem væk men hvordan???

Har prøvet nøjagtigt det samme.
Ringede til en lokal biavler, der kom og ordnede det for en 50'er og en
kølig pils til os begge.

Mvh
Søren

Fra : Rogge78

Dato : 25-06-05 19:10

Hej igen og tak for svarene... har lige haft besøg af en lokal biavler
det tog under 10 min og så var de væk.

roar Hinrichsen