Folkene bag Opera piver da vist lidt
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 14:48

http://news.zdnet.co.uk/internet/0,39020369,39204643,00.htm

Troede ikke et seriøst firma kom med sådanne udmeldinger

Mest tankevækkende er at Opera som standard udgiver sig som IE

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-06-05 15:01

On Thu, 23 Jun 2005 15:48:04 +0200, "CS" <askmeforanaddress> wrote:

>Mest tankevækkende er at Opera som standard udgiver sig som IE

Tjabum, der er en tydelig Opera-markering i slutningen af
User-Agent'en. Sådan har det været i de sidste mange år, og langt de
fleste målinger tager højde for det.

Det handler vist mest om at lade "MSIE" optræde et sted i
useragent-strengen, så dårlige javascripts ændrer opførsel
desangående.

Jeg synes også, det er lidt spøjst at de bliver ved med det. Jeg kunne
godt forstå det for en del år siden, men i betragtning af hvor meget,
DOM er blevet udbredt, og hvor sjælden, javascript-konstruktioner i
stil med document.all efterhånden er, så finder jeg det ikke specielt
nødvendigt at blive nødt til at ændre useragent-streng.

Jeg har ikke oplevet nævneværdige problemer i Opera (der præsenterer
sig som Opera) eller i Firefox (der også præsenterer sig som sig selv)
i det seneste års tid. Der har selvfølgelig stadigvæk været diverse
dårlige websites, men det har sjældent været noget, der blot kunne
løses ved at præsentere sig som MSIE.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-06-05 16:01

Peter Brodersen <usenet2005@ter.dk> posting:

> [...]
>i det seneste års tid. Der har selvfølgelig stadigvæk været diverse
>dårlige websites, men det har sjældent været noget, der blot kunne

To hurtige:
- http://bscw.ruc.dk/ (http://bscw.fit.fraunhofer.de/)
kan ikke uploade filer, hvis man IDer som Opera. Virker når IDer som
IE.

- http://www.krak.dk/browser.asp
kan ikke bruge webstedet, hvis man IDer som Opera, idet de ikke har
hørt om Opera 8.01, hvorfor man skal IDe sig som IE

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/compare/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-06-05 16:05

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> posting:

>- http://www.krak.dk/browser.asp
>kan ikke bruge webstedet, hvis man IDer som Opera, idet de ikke har
>hørt om Opera 8.01, hvorfor man skal IDe sig som IE

Rettelse: Kan godt bruge det, men skal eksplicit lukke sig selv ind,
hvis IDer som O8.01.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-06-05 20:11

Den 23-06-05 17.04 skrev Christian Bohr-Halling følgende:
> Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> posting:
>
> Rettelse: Kan godt bruge det, men skal eksplicit lukke sig selv ind,
> hvis IDer som O8.01.

Hovsa, det kan være, man skal lære at læse hele tråden, inden man svarer
på et indlæg. Jeg fik sendt mit tidligere indlæg, inden jeg så din
rettelse. Nå, men Krak er stadig dumme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-06-05 16:19

On Thu, 23 Jun 2005 17:00:58 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>To hurtige:

Jeg siger ikke, at de ikke findes. Blot at problemet er meget, meget
mindre, end det var for fem år siden. Det er mest legacy-systemer, der
er problemet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-06-05 20:09

Den 23-06-05 17.00 skrev Christian Bohr-Halling følgende:

> - http://www.krak.dk/browser.asp
> kan ikke bruge webstedet, hvis man IDer som Opera, idet de ikke har
> hørt om Opera 8.01, hvorfor man skal IDe sig som IE

Hvor svært er det at klikke på "Luk mig ind alligevel"? Krak kender
heller ikke mit styresystem, så jeg får den side hver gang, men jeg har
ikke oplevet problemer med Mozilla eller Firefox efter at have klikket
mig ind.

Jeg har for øvrigt forsøgt at få Krak til at lade være med at filtrere
på styresystem og i stedet koncentrere sig om browseren, men enten
overstiger det deres evner, eller også læser de ikke mails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 13:05

"Peter Brodersen" <usenet2005@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Tjabum, der er en tydelig Opera-markering i slutningen af
> User-Agent'en. Sådan har det været i de sidste mange år, og langt de
> fleste målinger tager højde for det.

Regnede jeg nu også med

> [...]
> stil med document.all efterhånden er, så finder jeg det ikke specielt
> nødvendigt at blive nødt til at ændre useragent-streng.

Er af den opfattelse at useragenten udgiver sig som IE kun medfører at
udviklingen med at fjerne de tåbelige javascript konstruktioner går endnu
langsommere til skade for alle.
Må indrømme jeg ikke forstår at Opera ikke tør tage konsekvensen og lade
deres browser udgive sig for det den nu er. Det er da ganske fint
muligheden er der, men bestemt ikke som standard opsætning

> [...]
> i det seneste års tid. Der har selvfølgelig stadigvæk været diverse
> dårlige websites, men det har sjældent været noget, der blot kunne

Har jeg heller ikke, bruger dog Opera yderst sjældent.

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-06-05 20:59