MS Windows
briani 27239
Sikker fjernelse af hardware
Fra : SB

Dato : 22-06-05 20:45

Denne ikon dukker konstat op, og når man går ind og kikker hvilken
hardware det drejer sig om, så er det min Maxtor sata harddisk det
drejer sig om, hvordan fjerner jeg denne fejlmeldelses.
--
SB

Fjern "mk", hvis du vil sende en mail direkte til mig

Fra : ///M

Dato : 22-06-05 21:11

"SB" <sbmknospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> hardware det drejer sig om, så er det min Maxtor sata harddisk det drejer
> sig om, hvordan fjerner jeg denne fejlmeldelses.

Ved at få repareret din pc. Beskeden kommer når disken hopper af
controlleren, den skal den dog ikke gøre, så der er ret sandsynligt en fejl
enten på disken, controlleren eller driveren imellem dem.

--
///M

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-06-05 09:34

"SB" <sbmknospam@mail.dk> skrev

> Denne ikon dukker konstat op, og når man går ind og kikker hvilken
> hardware det drejer sig om, så er det min Maxtor sata harddisk det
> drejer sig om, hvordan fjerner jeg denne fejlmeldelses.

Prøv først at slå alt pause og strømstyring fra på omtalte disk. Måske det
kan hjælpe.

Claus

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-06-05 17:05

> [...]
> hardware det drejer sig om, så er det min Maxtor sata harddisk det drejer
> sig om, hvordan fjerner jeg denne fejlmeldelses.

Det kan du sikkert godt glemme. Jeg har selv en Seagate SATA-disk der laver
samme nummer. Jeg er ved at gå i spåner over det og har støvsuget nettet for
at finde en løsning. Der er masser der har samme problem, men der er ingen
der har fundet en løsning på det.

Jeg har selv en teori om, at det er fordi at Seagate og andre naturligvis
ikke vil betale Microsoft penge for at certificere deres drivere, og derfor
generer dem på denne måde. Som sagt, en teori som står for helt egen
regning.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-06-05 12:50

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev

> [...]
derfor
> generer dem på denne måde. Som sagt, en teori som står for helt egen

Jeg tvivler på, at MS er så uprofessionelle, det er jo ikke seagate, de
genere, men derimod brugerne.

Dernæst ville det kræve specielkode i windows at lave den slags numre. Tænk
hvis det kom frem, det ville være ualmindelig dårlig omtale!

Samtidig ville det jo fordre en opdatering af alle windows versioner, hvis
Seagate gik over til at få certificeret deres drivere.

Næh, nej, det er helt og aldeles en ubegrundet mistanke, som ikke ville være
praktisk muligt.

Claus

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-06-05 14:19

> derfor
>
> Jeg tvivler på, at MS er så uprofessionelle, det er jo ikke seagate, de
> genere, men derimod brugerne.

Det er dét der er min pointe: Gener brugeren, og dermed i det lange løb
tvinge firmaer til at betale Microsot en masse penge på at signere deres
drivere. Feks.: Når jeg slår "Indstillinger for beskeder" til i XP
Sikkerhedscenter, kommer den og siger at min computer muligvis er i fare,
fordi status for mit antivirussoftware er ukendt. Det er Symantec jo nok ked
af at høre. At "vidunderprogrammet" Sikkerhedscenter kommer med disse
"oplysninger" kort før at Microsoft selv kommer på gaden med deres eget
antivirusprogram, er selvfølgelig også en tilfældighed.

Disse "oplysninger" og "sikkerhedsadvarsler" der hele tiden dukker op når du
installerer noget der ikke er signeret af MS, eller programmer der muligvis
ikke virker fordi de ikke er lavet af MS, henvender sig ikke til IT
sagkyndige, men til den almindelige bruger. Den almindelige bruger bliver
skrækslagen når de ser disse "oplysninger", og mange vælger at købe et andet
produkt hvor de ikke hele tiden får disse bobler i hovedet.

Du skriver, at du tvivler på at MS er uprofessionelle. Det behøves du ikke
at tvivle på, de er ekstrem professionelle.

> Dernæst ville det kræve specielkode i windows at lave den slags numre.
> Tænk
> hvis det kom frem, det ville være ualmindelig dårlig omtale!

Koden ligger der allerede. Den hedder Driversignering. Den kommer jo frem
hver gang du installerer noget som MS ikke har fået penge for. Det er en
ganske enkel If, Then or Else kode.

> Samtidig ville det jo fordre en opdatering af alle windows versioner, hvis
> Seagate gik over til at få certificeret deres drivere.

Det er kun 2000 og XP der har Driversignering og kræver ingen opdatering
idet det er indbygget i systemerne.

> Næh, nej, det er helt og aldeles en ubegrundet mistanke, som ikke ville
> være
> praktisk muligt.

Ubegrundet måske, men utroligt let at lave.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : SB

Dato : 23-06-05 21:54

Jeg har løst problemet, jeg installerede XP helt forfra igen og under
opstarten ved installationen fjernede jeg partitionen på min anden
harddisk (ide Segate Barrucuda), da XP konstant ville give den C: drevet
og så skulle jeg installere XP på D:.

Så slukkede jeg min PC, inden jeg gik videre med min installation og
fjernede strømmen fra harddisken så der kun var min Maxtor harddisk tilbage.

Og efter installationen, satte jeg strøm til harddisken igen og startede
op med min XP CD, hvor jeg oprettede en partition på harddisken igen,
hvorpå jeg startede normalt op og formaterede den sidste partition i
stifinder, og siden har det hele virket som det skal.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-06-05 23:56

> [...]
> hvorpå jeg startede normalt op og formaterede den sidste partition i
> stifinder, og siden har det hele virket som det skal.

Yepper, sådan gør jeg også. Men XP finder kun min SATA som en IDE. Når jeg
så installerer driver til SATA-disken, så kommer det irriterende ikon.....

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : SB

Dato : 24-06-05 03:58

Ja det er et irriterende ikon, men heldigvis kører ens PC godnok, men
det er træls at se på.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-06-05 10:55

Yepper, sådan gør jeg også. Men XP finder kun min SATA som en IDE. Når jeg
> så installerer driver til SATA-disken, så kommer det irriterende ikon.....

Der skal selvfølgelig stå ATA og ikke IDE.

Mvh. Flemming Nielsen