Dykning og kontaktlinser
Fra : Grev Thomas

Dato : 22-06-05 18:03

Hej

Da jeg selv føler det er penge ud af vinduet at købe en maske med styrke,
vil jeg høre om det er muligt at dykke med kontaktlinser???

Mvh

Thomas

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-06-05 18:19

Grev Thomas wrote:
> Hej
>
> Da jeg selv føler det er penge ud af vinduet at købe en maske med styrke,
> vil jeg høre om det er muligt at dykke med kontaktlinser???

Uden problemmer, hvis du dog finder på at tage masken af under vand,
skal du tage og lukke øjnene, da en kontaktlinse der bliver
fritsvømmende kan være ret besværlig at finde :)

Her selv uddannet flere brugere af kontaktlinser uden problemmer.

--
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - dit gratis dykkermagasin på nettet

Fra : Grev Thomas

Dato : 22-06-05 18:38

"Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> skrev i en meddelelse
Grev Thomas wrote:
> [...]

fritsvømmende kan være ret besværlig at finde :)

Her selv uddannet flere brugere af kontaktlinser uden problemmer.

Okay Takker for det hurtige svar ;)

Thomas

Fra : Frederik Rugaard

Dato : 23-06-05 08:21

Hej.
Der er ingen problemer med at bruge kontaktlinser under dykning.
Jeg har dykket de sidste 4 år med dem, og er meget tilfreds.
Endnu har jeg ikke mistet en kontaktlinse ved maskeskift.
Enddog har jeg brugt dem i svømmehallen. Dog ikke altid med succes. Hvis
man
benytter månedslinser, er det måske en fordel at købe en æske med
dagslinser
og så anvende dem. Så er skaden ikke så stor hvis man kommer op uden en
linse.
En endagskontaktlinse koster 3-4 kr. Ved nogle optikere kan man købe et
sportslinse-abonnement hvor man
ved siden af brillerne kan få nogle dagslinser til sport.

Mvh Frederik

Fra : Klaus Christensen

Dato : 23-06-05 09:46

Jeg har altid dykket med linser.
Jeg er tilnærmelsesvist blind så det ville betyde evig dårlig sigt
hvis jeg ikke gjorde

Med lidt træning kan man også tømme maske, svømme u/v uden maske
etc. uden problemer.

KC

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 23-06-05 11:24

Gør det selv uden problemer. Bruger en dags linser købt på nettet, da
jeg kun bruger dem til sport og de optikere jeg har snakket med ikke kan
finde ud af at lave et abbonement med varierende forbrug.

mvh
Nikolaj

Fra : Jakob Hansen

Dato : 27-06-05 23:42

"Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Da jeg selv føler det er penge ud af vinduet at købe en maske med styrke,
> vil jeg høre om det er muligt at dykke med kontaktlinser???

Hej Thomas

Jeg kan tilslutte mig folkene som dykker med kontaktlinser uden problemer.
Jeg kan også åbne øjnene under vand - uden maske - uden at linserne falder
ud. Kun når jeg bryder vandoverfladen skal jeg lukke øjnene - og måske lige
når jeg hiver masken af/på under vand, men der lukker jeg vist øjnene et par
sekunder automatisk alligevel.

Jeg bruger endags linser og har altid et par briller med i tasken på turene,
hvis nu ....

Jakob