MS Windows
briani 27239
Serienumre
Fra : BART

Dato : 22-06-05 02:51

Hej med jer.

Jeg har en liste med mange serienumre til ovenstående og mange andre
programmmer (selvfølgelig alle originale!) og jeg har nogle spørgsmål:

Jeg vil gerne have lagret serienumrene på en eller anden fil som ligger
skjult iblandt alle andre filer i CD´erne med ovenstående programmer så jeg
slipper for at skulle indtaste disse serienumre under installation af
windows og office m.v.?

For jeg har set serienummer automatisk klar i felter under installation af
windows me og office 2000 premium så jeg bare skulle klikke på N æste for at
fortsætte installationen uden at knokle med serienumrene.
(de felter mener jeg er til at skrive serienumrene ind altså ca. 5 tegn pr.
fejlt ialt måske 4-5 felter)..

Jeg vil helst ikke bruge originale CD´er hver gang jeg skal installere
software på min PC så jeg har tænkt mig at kopiere alle mine CD´er til min
harddisk nr. 2 med mapper til hver af programmer/CD sorteret pænt med
mappenavne hvilken programmer det drejer sig om.

Så kan jeg lægge alle mine dyrebare CD´er i en bankboks så de aldrig bliver
stjålet eller brændt op.

Jeg ved ikke om det er lovligt eller ulovligt men jeg mener faktisk det er
lovligt fordi man skal jo ikke slide på eller ødelægge dyre CD´er så det er
jo vigtigt at passe godt på dem.

Jeg synes det er en dårlig ide at kopiere alle originale cd´er til cd-r for
det er alligevel hårdt at skifte cd´er efter installationen af hver cd..

Vh. Bart

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 22-06-05 09:45

> Hej med jer.
>
> Jeg har en liste med mange serienumre.....

Er det en joke?

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : BART

Dato : 22-06-05 16:09

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> Er det en joke?
>

> Mvh. Flemming Nielsen

Nej det mener jeg alvorligt - jeg har skrevet alle mine serienumre i et
tekstbehandlingsprogram og printet den ud fordi jeg har cd-lommer med lynlås
og plads til 48 cd´er så jeg har lagt de originale covers (her er der de
"dyre" laps med serienumre i en hylde så derfor er det nemmest at have alle
cd´er samlet i lommer med lynlås som kan indeholde op til 48 cd´er og h er
lægger jeg papiret med serienumre i.

Så forstår du nu hvad jeg mener!

Men jeg ved faktisk ikke hvad cd-lommer med lynlås og plads til 48 cd´er
faktisk hedder? For jeg kender ikke hvad den rigtige navn er?

Vh. Bart

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 22-06-05 16:21

> Nej det mener jeg alvorligt

Hvis du går 15 indlæg tilbage, er der en der har nøjagtig samme problem som
dig og der kan du se svaret.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 22-06-05 16:31

> Jeg vil gerne have lagret serienumrene på en eller anden fil som ligger
> skjult iblandt alle andre filer i CD´erne (...)

Hvorfor skal de være skjult?

> For jeg har set serienummer automatisk klar i felter under installation af
> windows me og office 2000

Det har jeg nu hverken hørt om eller set før...

> (...) jeg har tænkt mig at kopiere alle mine CD´er til min harddisk nr. 2
> med mapper til hvert program/CD

Jeg har også instalationsfiler liggende på et seperat drev. Serienumrene har
jeg bare lagt i en tekstfil, som jeg åbner med Notepad, når jeg installerer.
Så er det mest irriterende, at man ikke kan kopiere det hele ind på en gang,
men kun felt for felt. Men så er det altså heller ikke værre...

> Jeg ved ikke om det er lovligt eller ulovligt men jeg mener faktisk det er
> lovligt fordi man skal jo ikke slide på eller ødelægge dyre CD´er så det
> er jo vigtigt at passe godt på dem.

Ja, jeg tror nu nok at det er lovligt at tage sikkerhedskopi til eget
forbrug. Man må bare kun have programmet installeret på (typisk) en enkelt
maskine ad gangen, og så er det jo lige meget, hvor mange eksemplarer af
installationssoftwaren, man har liggende.

- Mickel

Fra : Kajo

Dato : 22-06-05 17:11

"Mickel Hedemand" skrev i en meddelelse

> Det har jeg nu hverken hørt om eller set før...

Min Nero 6.0 virker på den måde, installationsnummeret kommer automatisk

--
mvh kajo

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 22-06-05 18:51

"BART" <bart-d@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> fortsætte installationen uden at knokle med serienumrene.
> (de felter mener jeg er til at skrive serienumrene ind altså ca. 5

Microsoft har værktøjer til deres programmer så man kan lave
"unattended" installation uden nogen form for brugerinput.

Til f.eks. Office kan man med Office Resource kit lave et script så
man på forhånd bestemmer hvilke optioner der skal installeres samt
indtaste produktnøglen på forhånd.
http://office.microsoft.com/search/redir.aspx?AssetID=HA011362901033&CTT=5
&Origin=HA011363051033

På samme måde kan man også lave installations-filer til Windows XP så
den kører hele installationen færdig med foruddefinerede værdier for
sprog osv. til det punkt hvor der spørges om hvilke brugere der skal
oprettes.. Installationsfilen (winnt.sif) skal bare ligge på en floppy
i drev A: når der bootes fra XP-CD'en.

/klaus