Sommerferie
Fra : Heidi B.

Dato : 21-06-05 09:52

Ja så er den begyndt hvor er det bare dejligt.
Men jeg vil gerne høre hvad for jeres børn tiden til at gå med??
Min datter skal bla. andet på gymnastik skole og så skal hun til Sjælland og
besøge familie.
Men der er nogen dage hvor det bare er hende og måske hendes lillebror og
der vil jeg da gerne have foreslag til hvad vi kan lave!
Jeg regner med vi et par dage tage cyklen ned til en legeplads og holder
skovtur, og når min mand er hjemme skal vi ud og se lidt forskelligt, men
hvad kan vi ellers finde på?

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-06-05 15:31

Heidi B. wrote:
> [...]
> skovtur, og når min mand er hjemme skal vi ud og se lidt forskelligt, men

Jeg spurgte mine i går og der kom mange forslag, men det mest sigende
var da den store sagde, "Kan vi ikke også have nogle hyggedage, hvor vi
bare er hjemme"?

Mange gange har man en tendens til at overaktivere børnene, men vi
glemmer at de også har ferie og at de har brug for ro og måske endda tid
til at kede sig eller lege med kammerater.

Ellers blev der foreslået alt fra Legoland, stranden og til biografen,
ZOO og meget andet.

Marianne Feddersen

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-06-05 16:09

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> wrote in message

> Mange gange har man en tendens til at overaktivere børnene, men vi glemmer
> at de også har ferie og at de har brug for ro og måske endda tid til at
> kede sig eller lege med kammerater.

Just what I sku til to say!
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Heidi B.

Dato : 21-06-05 18:49

> [...]
> glemmer at de også har ferie og at de har brug for ro og måske endda tid
> til at kede sig eller lege med kammerater.

Vi kan kun være enig, og hun får også tid til at være sig selv.
Men det med at lege med kammerater kniber en lille smule da de fleste af dem
skal i SFO og kommer sent hjem.
--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-05 22:47

Heidi B. wrote:
> Vi kan kun være enig, og hun får også tid til at være sig selv.
> Men det med at lege med kammerater kniber en lille smule da de fleste
> af dem skal i SFO og kommer sent hjem.

hvad med at lave en aftale med nogle af hendes veninders forældre, om at de
i stedet for at sende datteren i SFO, så afleverer hende hjemme hos dig, og
lader pigerne hygge sig hele dagen sammen?

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Heidi B.

Dato : 22-06-05 06:13

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Knus, Sabina
> Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Det gør vi også
Tak for svaret.

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Anita

Dato : 21-06-05 15:42

Heidi B. wrote:
> [...]
> holder skovtur, og når min mand er hjemme skal vi ud og se lidt
> forskelligt, men hvad kan vi ellers finde på?

Hvorfor ikke bare slappe lidt af derhjemme. Bage en kage og hygge lidt med
det? Det ville jeg nyde, hvis det var mig. Det kan let blive for meget med
alt det turen rundt. Og børn tager slet ikke skade af at skulle aktivere sig
selv lidt, at prøve hvad det vil sige at kede sig, at slappe lidt af osv.

Så måske du slet ikke skal plalægge så hårdt et program, men lytte til
børnene og ud fra deres adfærd vurdere om der overhovedet er brug for
"underholdning".

Du siger ikke noget om hvor gamle børnene er, så det er svært at komme med
mere konkrete forslag. Men jeg ville sørge for, at der ikke var noget på
programmet hver eneste dag.

Venligst Anita

Fra : Heidi B.

Dato : 21-06-05 18:47

> [...]
> mere konkrete forslag. Men jeg ville sørge for, at der ikke var noget på

Det er bestemt også planen at der skal være tid til at slappe af. Og lege
med kammerater, men de fleste går desværre i SFO om formiddagen så der er
hun alene.
Men hun er 7 år og vi bor langt pokker fra alting (næsten).
Så der bliver nok under alle omstændigheder en masse tid til at bage kage,
holde skovtur og bare være sig selv.
Men jeg vil stadigvæk gerne have forslag til hvad vi kan lave også sammen
med hendes lillebror på 2½ år.

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Anita

Dato : 21-06-05 19:57

Heidi B. wrote:

> Det er bestemt også planen at der skal være tid til at slappe af. Og
> lege med kammerater, men de fleste går desværre i SFO om formiddagen
> så der er hun alene.

Kedeligt. Måske I kunne aftale med en af de andre forældre, at barnet kunne
være hos jer en dag istedet for i SFO'en.

> Men hun er 7 år og vi bor langt pokker fra alting (næsten).
> Så der bliver nok under alle omstændigheder en masse tid til at bage
> kage, holde skovtur og bare være sig selv.

Godt at høre :)

> Men jeg vil stadigvæk gerne have forslag til hvad vi kan lave også
> sammen med hendes lillebror på 2½ år.

Et par ideer:
Gå på biblioteket, låne bøger og læse højt.
Se om der er børnearrangementer i jeres område. (Der er fx en del her i
Aalborg)
Gå på naturopdagelse - finde blomster, dyr, spor eller lign.
Besøge steder med dyr, hvis I ikke selv har dyr. Fx. en bondegård,
natur/bygge-legeplads, rideskole eller lign.
Finde en hyggelig hobby. Fx noget man kan samle på eller noget krativt. (Dog
mest for pigen).
Svømmehallen
Stranden

Gør evt. som Marianne: Spørg. Ellers er det bare med at tænke kreativt. Kig
i telefonbogen og se hvad der er i nærheden som er værd at besøge. Kig jer
omkring og udforsk de områder I ellers ikke har fået set. Ta' madpakke og
hyggelæsning med - når vejret er til det.

Venligst Anita

Fra : Heidi B.

Dato : 21-06-05 20:08

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> omkring og udforsk de områder I ellers ikke har fået set. Ta' madpakke og
> hyggelæsning med - når vejret er til det.

Mange tak for de gode forslag
Så håber vi bare at vejret forbliver godt
God sommer til alle.

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Marianne

Dato : 26-06-05 16:05

> Men jeg vil stadigvæk gerne have forslag til hvad vi kan lave også sammen
> med hendes lillebror på 2½ år.

Hvad med at lave en kogebog? Find nogle opskrifter på ting, hun kan lide, og
tegn/skriv så fremgangsmåden, så hun selv kan prøve efterhånden.

Har I digitalkamera er det en ide at fotografere de forskellige ingredienser
og de forskellige stadier i fremstillingsprocessen.

Vi lavede en bog i en regnvejrsperiode og den er blevet godt slidt! Den
indeholdt koldskål, pandekager, boller, agurkesandwich, is, ris, majskolber,
stegt kylling.

mvh
marianne