/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Sporadisk forsvindende internet - via kabe~
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-05 22:24

Hejsa,

Jeg har et problem med min internetforbindelse, som jeg har via vores
antennelaug (www.nal-net.dk) og leveres via et Scientific Atlanta -
Webstar modem. Problemet består i at min forbindelse til internettet
forsvinder med jævne mellemrum - skype, msn mister forbindelsen og
ligeledes usenet og http. Når forbindelsen er væk indikerer modemet
alligevel via "cable" LED'en at der er forbindelse over kabel-linket.
Forbindelsen mellem computer og modem fejler heller ikke noget da jeg
kan se på min softwarefirewall (Sygate firewall pro) og på modemmet at
der er kommunikation mellem de to enheder. Hvis nettet er nede i længere
tid kan jeg med fordel genstarte modemmet og samtidig hive netstikket
til min computer ud. Nå modemmet har genetapleret kabelforbindelse
sætter jeg netstikket i og der er forbindelse til internettet....i 20
minutters tid :(

Er det ISP'en eller mig der har et problem?

--
Morten

 
 
Kaare (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Kaare


Dato : 20-06-05 22:54

""Morten M.Jørgensen"" <grinder213@FUCKSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b733df$1@news.wineasy.se...

> Jeg har et problem med min internetforbindelse, som jeg har via vores
> antennelaug (www.nal-net.dk) og leveres via et Scientific Atlanta -
> Webstar modem. Problemet består i at min forbindelse til internettet
> forsvinder med jævne mellemrum - skype, msn mister forbindelsen og
> ligeledes usenet og http. Når forbindelsen er væk indikerer modemet
> alligevel via "cable" LED'en at der er forbindelse over kabel-linket.
> Forbindelsen mellem computer og modem fejler heller ikke noget da jeg kan
> se på min softwarefirewall (Sygate firewall pro) og på modemmet at der er
> kommunikation mellem de to enheder. Hvis nettet er nede i længere tid kan
> jeg med fordel genstarte modemmet og samtidig hive netstikket til min
> computer ud. Nå modemmet har genetapleret kabelforbindelse sætter jeg
> netstikket i og der er forbindelse til internettet....i 20 minutters tid
> :(

Cable blinker også når der forgår aktivitet, som eksempelvis at modemet
prøver at låse på kanalerne og oprette forbindelse til netværket. Så efter
al sandsynlighed er forbindelsen væk når du prøver.

> Er det ISP'en eller mig der har et problem?

Det er det svære spørgsmål. Jeg har tit oplevet at det skyldes problemer med
antenne tilslutningen på modemet. Min erfaring har derfor været at ISPen tit
sender en tekniker ud, han (eller hun) klipper stikket af enden, og sætter
et nyt på.

Hvis det ikke er det, kunne det tyde på at nogle signal forhold ikke er helt
iorden på din forbindelse. Det ville en support sikkert kunne se... eller
måske kan man i webinterfacet på modemet. Det kunne du jo undersøge. Hvis
der står nogle værdier, kan du jo evt. skrive dem her, så kigger vi på dem.


/Kaare



Ukendt (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-05 11:19

Jeg lagde netop mærke til at forbindelsen også kom igen ved en normal
restart af computern.

> Hvis det ikke er det, kunne det tyde på at nogle signal forhold ikke er helt
> iorden på din forbindelse. Det ville en support sikkert kunne se... eller
> måske kan man i webinterfacet på modemet. Det kunne du jo undersøge. Hvis
> der står nogle værdier, kan du jo evt. skrive dem her, så kigger vi på dem.

Hmmm...det var begrænset. Jeg kan se status for ystemet, men status for
signalet er disabled hos ISP. Her va hvad der stod om systemet mens der
var internet forbindelse.


Name
WebSTAR DPX120
Modem Serial Number
XXXXXXXXX
Cable Modem MAC Address
XX:XX:XX:XX:XX:XX
Hardware Version
2.1
Software Version
1.0.5 r1.1.3 (dpx120-v105r113c.bin)
Receive Power Level
-3.87 dBmV
Transmit Power Level
44.75 dBmV
Cable Modem Status
operational


Jeg har ikke nogen ide om hvad signal nieveauet plejer eller skal være,
men -3.87dBmV lyder ikke af meget i mine ører!

--
Morten


Kaare (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Kaare


Dato : 21-06-05 12:30

""Morten M.Jørgensen"" <grinder213@FUCKSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b7e980@news.wineasy.se...
> Jeg lagde netop mærke til at forbindelsen også kom igen ved en normal
> restart af computern.

.... sært... (så ville det normalt være ethernet interfacet der gik koldt,
men så kunne du jo ikke få fat i webinterfacet når den er nede)

> Name
> WebSTAR DPX120
> Modem Serial Number
> XXXXXXXXX
> Cable Modem MAC Address
> XX:XX:XX:XX:XX:XX
> Hardware Version
> 2.1
> Software Version
> 1.0.5 r1.1.3 (dpx120-v105r113c.bin)
> Receive Power Level
> -3.87 dBmV
> Transmit Power Level
> 44.75 dBmV
> Cable Modem Status
> operational
>
>
> Jeg har ikke nogen ide om hvad signal nieveauet plejer eller skal være,
> men -3.87dBmV lyder ikke af meget i mine ører!

Det lyder såmænd OK, så længe niveauet i headend delen ikke er tilsvarende.
Det kunne såmænd være endnu lavere uden problemer (husk på at dB er en
relativ måleenhed).

Den vigtige mangler faktisk... det er signal/støj-forholdet. Så du må nok
høre deres support om de kan se noget mystisk på deres værdier (de bør også
kunne se headend værdierne).

Hvis stikket ikke sidder lidt løst bag i modemet, må du nok bestille en
tekniker.


/Kaare



Ole (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 21-06-05 09:37


""Morten M.Jørgensen"" <grinder213@FUCKSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b733df$1@news.wineasy.se...
> Hejsa,
>
> Jeg har et problem med min internetforbindelse, som jeg har via vores
> antennelaug (www.nal-net.dk) og leveres via et Scientific Atlanta -
> Webstar modem. Problemet består i at min forbindelse til internettet
> forsvinder med jævne mellemrum - skype, msn mister forbindelsen og
> ligeledes usenet og http. Når forbindelsen er væk indikerer modemet
> alligevel via "cable" LED'en at der er forbindelse over kabel-linket.
> Forbindelsen mellem computer og modem fejler heller ikke noget da jeg kan
> se på min softwarefirewall (Sygate firewall pro) og på modemmet at der er
> kommunikation mellem de to enheder. Hvis nettet er nede i længere tid kan
> jeg med fordel genstarte modemmet og samtidig hive netstikket til min
> computer ud. Nå modemmet har genetapleret kabelforbindelse sætter jeg
> netstikket i og der er forbindelse til internettet....i 20 minutters tid
> :(
>
> Er det ISP'en eller mig der har et problem?
>
> --
> Morten

Dette problem har ofte noget med netkortet at gøre. Prøv at opdatere drivere
og sæt evt netkortet til at køre 10 mbit halv duplex og deaktivere
strømstyringen.

Ole



Ukendt (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-05 12:16


> Dette problem har ofte noget med netkortet at gøre. Prøv at opdatere drivere
> og sæt evt netkortet til at køre 10 mbit halv duplex og deaktivere
> strømstyringen.

Jeg forsøgte mig med de punkter som du nævnte, men stadigvæk forsvandt
forbindelsen.


--
Morten



Lasse B. Jensen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Lasse B. Jensen


Dato : 21-06-05 15:04

Jeg ved fra pålidelig kilde at nal-net har haft problemer med en sending
modems. Kender flere der har fået deres byttet hvorefter problemerne er
forsvundet.

Kontakt nal-net support


Morten M.Jørgensen wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg har et problem med min internetforbindelse, som jeg har via vores
> antennelaug (www.nal-net.dk) og leveres via et Scientific Atlanta -
> Webstar modem. Problemet består i at min forbindelse til internettet
> forsvinder med jævne mellemrum - skype, msn mister forbindelsen og
> ligeledes usenet og http. Når forbindelsen er væk indikerer modemet
> alligevel via "cable" LED'en at der er forbindelse over kabel-linket.
> Forbindelsen mellem computer og modem fejler heller ikke noget da jeg
> kan se på min softwarefirewall (Sygate firewall pro) og på modemmet at
> der er kommunikation mellem de to enheder. Hvis nettet er nede i længere
> tid kan jeg med fordel genstarte modemmet og samtidig hive netstikket
> til min computer ud. Nå modemmet har genetapleret kabelforbindelse
> sætter jeg netstikket i og der er forbindelse til internettet....i 20
> minutters tid :(
>
> Er det ISP'en eller mig der har et problem?
>
> --
> Morten

Lasse B. Jensen (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Lasse B. Jensen


Dato : 21-06-05 15:05

Jeg ved fra pålidelig kilde at nal-net har haft problemer med en sending
modems. Kender flere der har fået deres byttet hvorefter problemerne er
forsvundet.

Kontakt nal-net support


Morten M.Jørgensen wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg har et problem med min internetforbindelse, som jeg har via vores
> antennelaug (www.nal-net.dk) og leveres via et Scientific Atlanta -
> Webstar modem. Problemet består i at min forbindelse til internettet
> forsvinder med jævne mellemrum - skype, msn mister forbindelsen og
> ligeledes usenet og http. Når forbindelsen er væk indikerer modemet
> alligevel via "cable" LED'en at der er forbindelse over kabel-linket.
> Forbindelsen mellem computer og modem fejler heller ikke noget da jeg
> kan se på min softwarefirewall (Sygate firewall pro) og på modemmet at
> der er kommunikation mellem de to enheder. Hvis nettet er nede i længere
> tid kan jeg med fordel genstarte modemmet og samtidig hive netstikket
> til min computer ud. Nå modemmet har genetapleret kabelforbindelse
> sætter jeg netstikket i og der er forbindelse til internettet....i 20
> minutters tid :(
>
> Er det ISP'en eller mig der har et problem?
>
> --
> Morten

Ukendt (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-05 22:19

En lille tilføjelse....

Jeg har fundet ud af jeg kan genetablere forbindelsen via en prompt:

ipconfig /release
ipconfig /renew

og så kører det igen - ihvertfald et kvarters tid.


Det kan da umuligt være mit netkort eller den er gal med når jeg kan
gøre sådan - den henter jo bare en ny ip hos ISP'en!?!?

Bestiller sgu snart noget ADSL der er til at stole på :@

--
Morten

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste