Marsa Alam
Fra : Søren Reinke

Dato : 20-06-05 19:57

Hejsa

Jeg er meget tæt på at bestille en uges ferie i Marsa Alam igennem
atlantis rejser til sidst i August.

Jeg vil gerne høre om hvad folk synes om de 3 typer 'overnatning' man
kan få der.

--
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - dit gratis dykkermagasin på nettet

Fra : Peter

Dato : 20-06-05 20:41

> Jeg vil gerne høre om hvad folk synes om de 3 typer 'overnatning' man
> kan få der.

Hejsa,

De par gange jeg har være i Marsa Alam har vi valgt charlet. Meget
hyggelige/rummelige og kølige om natten - og så er det lidt lettere at
få opladet alle de elektriske ting man nu efterhånden slæber med.

Jeg syntes personligt det er de ekstra kr. værd.

--
Peter

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 21-06-05 14:03

Jeg har hørt en del være mindre tilfredse med Atlantis rejser til Marsa
Shagra.

Problemet er at de flyver til Luxor, hvilket (i hvert fald tidligere) giver
nogle problemer med relativ lang tids transport. Problemet skulle være
særligt stort hvis man er forsinket og derved misser den militær konvoj, som
man skal køre i når man passerer "Eastern dessert".

Et alternativt som jeg selv har benyttet en del gange er at tage til hurgada
og køre langs kysten til shagra. Den type ture arrangerer lillebælts
dykkercenter bl.a.

Jeg vil derfor anbefale dig at spørge lidt ind til rejseplanen hos atlantis.

Mht. telt / hut / charlet synes jeg teltene er ret fede da man bor 10-20
meter fra vandet.Teltene er relativt store og der er blevet lagt strøm ind.
Den væsentligste fordel med charleterne er at man har eget bad og toilet.
Derudover kan man også låse døren hvilket måske kan være rart hvis man har
dyrt udstyr med.

/Marten

Fra : Søren Reinke

Dato : 21-06-05 16:54

> [...]
> særligt stort hvis man er forsinket og derved misser den militær konvoj, som
> man skal køre i når man passerer "Eastern dessert".

Det er korrekt.

> Et alternativt som jeg selv har benyttet en del gange er at tage til hurgada
> og køre langs kysten til shagra. Den type ture arrangerer lillebælts
> dykkercenter bl.a.

De kan bare ikke håndtere at jeg gerne vil en uge til sharm bagefter,
for at hilse på de gamle kollegaer osv :(

> [...]
> Derudover kan man også låse døren hvilket måske kan være rart hvis man har

Og et stk. kvindemenneske som nok ikke er glad for at dele bad og toilet
med fremmede.