Start af internet-butik - varer fra Englan~
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-06-05 17:33

Hej.

Jeg vil gerne starte en internet-butik, der primært skal sælge varer
fra en fast leverandør i England - altså de sælger varene til mit
firma, og jeg sælger dem videre her i Danmark. Det kommer til at være
en net butik.

Kan jeg trække den engelske moms fra - og er der i øvrigt noget jeg
skal være opmærksom på ved at købe varer fra en leverandør i England?

Hvor kan jeg finde gode råd om hvordan jeg skal forholde mig mht.
moms-registrering, regnskaber osv osv.?

--
Mvh. Rasmus Nielsen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 20-06-05 17:57

Rasmus Nielsen wrote:
> Kan jeg trække den engelske moms fra - og er der i øvrigt noget jeg skal
> være opmærksom på ved at købe varer fra en leverandør i England?

Når du lader dig moms registrere, så får du et 8-cifret nummer. Det hedder
et CVR-nummer (SE-nummer). Overfor udenlandske leverandører sættes et 'DK'
foran (DKxxxxxxxx)

Når du handler i udlandet, kan du bede leverandørene sende til dig varene
uden moms ved at oplyse CVR-nummeret (DKxxxxxxxx).

> Hvor kan jeg finde gode råd om hvordan jeg skal forholde mig mht.
> moms-registrering, regnskaber osv osv.?

http://www.startguiden.dk/

Du gør iøvrigt klogt i at lave en aftale med en revisor, da der er mange
ting man skal vide, og den udgift tjener sig hurtigt hjem igen. De vil også
kunne hjælpe med regnskaber og den udvidede selvangivelse. Når du senere er
blevet mere fortrolig med rutinerne og procedurene, så kan du evt. overtage
en del af arbejdet selv.

--
/Lars

Fælleskøb på LG's nye super recorder:
http://www.recordere.dk/faelleskob

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 21-06-05 09:19

Lars Ladingkaer wrote:

> Du gør iøvrigt klogt i at lave en aftale med en revisor, da der er mange
> ting man skal vide, og den udgift tjener sig hurtigt hjem igen.

Et par yderligere fordele ved en revisor:

Hvis jeg skriver et brev til skattevæsnet er det langt fra sikkert at
de tager det til følge. Hvis min revisor sender det samme brev, er
sikkerheden for at det kære væsen retter ind meget bedre. Mærkeligt,
ikke?

Plus at man sover meget bedre om natten når selvangivelsen er lavet af
revisoren.

Ebbe