brugt hund
Fra : tina hedeman

Dato : 20-06-05 16:18

Hej med jer

jeg vil gerne fortælle om en brugt hund vi har taget til os, det er en han
på 7 år og vi har haft ham i 1 år nu.
Han ved ikke han er 8 år, det har vi ikke fortalt ham, han er legesyg og
fuld af energi.
I forvejen havde vi en tæve på 4 år, og selvfølgelig har de lige haft nogle
konflikter.Han er utrolig tålmodig med tæver, han har en lang snor overfor
dem.
Da vi fik ham var vi nr. 3 hjem for ham og vi kunne se han ikke var vant til
at blive aktiveret, når man ville lege med ham gik han, han forstod et ikke
men det gør han nu.
Jeg tror han har ligget stille i 7 år inden vi fik ham og sikke en
omvæltning for ´ham.
Min mand startede til lydighed med ham og der var bare ingen kontakt til
ham, men lige pludselig vendte det bare. De gik til det i et lille halv år.
Nu har jeg overtaget ham og han går nu til agility med ham og det er lige
ham det elsker han bare og han er lærenem synes jeg.
Jeg har store forventninger til ham og på lørdag skal vi til vores 2 stævne
i klubben det bliver sjovt.
Men jeg vil bare gerne fortælle at en gammel hund kan man lære nye
tricks.
For min tæve er også aktiv og går også til agility så han er blomstert op,
han har vel også 7 års energi der skal bruges.
hilsen tina

Fra : fam. Ager

Dato : 20-06-05 18:56

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> For min tæve er også aktiv og går også til agility så han er blomstert op,
> han har vel også 7 års energi der skal bruges.

dejlig historie!

selvfølgelig kan det lade sig gøre.. mine 2 nuværende hunde er faktisk de
første, som jeg har haft fra hvalp af, alle andre har været "brugte" hunde..
et par har været fra ordentlige hjem, resten har været enten problemhunde,
eller fra mindre gode hjem.
I lørdags, var jeg ude og hente en tæve på 1 år, som bare skulle omplaceres
hurtigt så jeg kan bare ikke lade være.
jeg kan godt lide den udfordring det er, at få en hund ud af dem, og har
man hvad der skal til, og er villig til at sætte sig ind hundens verden, så
kan det godt lade sig gøre i de fleste tilfælde.
men jeg vil så også sige, at det oftest kræver en stor indsats, at få det
til at fungere, især hvis der er andre hunde/dyr/børn i familien, man skal
have masser af tid, forståelse, overskud og ikke mindst kærlighed til
kræene. Og den overvejelse skal man have, før man kaster sig over et
"stakkels kræ".

jeg glædes ligeledes inderligt over, når man hører om de opgivede hunde, der
har fået en chance til i livet, og er blevet jordens dejligste hunde.

mvh. marie