lorte amning
Fra : Mus

Dato : 19-06-05 21:30

ja undskyld udtrykket

Anna vil bare ikke spise igen.

I går spiste hun kun fem gange og sov 8 timer i nat.

I dag har hun stort set ikke spist siden kl 11.
Kun små enkelte slurk i ny og næ.
Vi er gået i hi i dag, dvs har ligget i sengen, men det hjælper ikke.
Har talt med ammerådgivningen og de siger jeg skal lægge hende til oftere -
hmm jamen hun vil jo ikke.

Og nogen sundhedspl har vi ikke.

Vil så gerne amme, men er også bekymret for anna, for hun får helt 100% ikke
nok nu.

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere.
Jeg skal slappe af ja men hold op det er svært og frustrerende når hun
græder hver gang hun bare ser patten. Og det er jo efterhånden mange timer
siden hun sidst spiste.

Malker ud for at holde produktionen oppe når hun spiser sådan.

Det her amning vil bare ikke lykkedes for mig. Synes altid alting går galt
for mig.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 22:08

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:42b5d0b0$0$270

> [...]
>
> Malker ud for at holde produktionen oppe når hun spiser sådan.
>
> Det her amning vil bare ikke lykkedes for mig. Synes altid alting går galt

Vil hun drikke af en sutteflaske ?
Det må jo være løsningen, hvis det med amningen ikke virker.

Ang. sundhedsplejeske: Der må der være en ledig sundhedsplejeske i kommunen,
som kan være jer behjælpelig ? Ellers evt. fra en nabokommune ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Mus

Dato : 19-06-05 22:45

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kommunen,
> som kan være jer behjælpelig ? Ellers evt. fra en nabokommune ?

Når hun ikke tager brystet har vi nogen gange budt hende flasken. Meget
sjælden vil hun have lidt.

Vi har prøvet at erstatte et måltid med flaske - det vil hun gerne, hvis hun
er meget sulten - men så vil hun også tage brystet. Det er jo bare ikke så
ofte hun er meget sulten.

Men det er typisk at vil hun ikke have brystet vil hun heller ikke have
flasken.

Fik at vide at jeg evt i et nødstilfælde kunne prøve at ringe til nabo
kommunen - måske ville de så hjælpe. Hun var åbenbart den eneste i vores
kommune.

LN

Fra : Mus

Dato : 20-06-05 09:55

åh nej
flaske vil hun heller ikke tage, kun 15 ml.

Jeg er ved at blive lidt bange. Ved jo de kan udvikle spisevægring de små.

LN

Fra : Jannie

Dato : 20-06-05 13:20

Kære Mus

Er du bange går det ikke - grib telefonen og få akut fat i din læge eller
kommunens sundhedsplejerske. Vil de ikke tage dig seriøst eller er det
umuligt at komme i kontakt med dem, så ville jeg ringe til dem på C1 hvor
Anna tilbragte de første uger - de plejer ikke at være så firkantede, og de
er om nogen opmærksomme på, at en tryg mor er alfa og omega for en babys
trivsel.
Babyers appetit kan svinge. Jeg går ud fra at problemet er større end som
så. Knækker Annas vækstkurve og bliver tissebleerne sjældnere/lettere, så må
du ikke lade dig verfe af.

Held og lykke
Jeanix

Fra : Mus

Dato : 20-06-05 14:35

"Jannie" <jeanix@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så. Knækker Annas vækstkurve og bliver tissebleerne sjældnere/lettere, så

Jeg ved ikke om Annas vækstkurve knækker. Har fået en tid til vejning i
morgen.
Og har fået en god kontakt til en fra ammerådgivningen, som jeg kan ringe
til løbende i løbet af dagen. Hun følger mig på sidelinien pr telefon.

Har bare så lidt lyst til at kontakte sygehuset igen. Vi har været indlagt
én gang pga spiseproblemer.
Men selvfølgelig hvis det bliver nødvendigt, så er jeg jo nødt til det.

Kommunen har ingen sundhedspl. Hun er stoppet og der er ikke kommet en ny.

Jeg synes hun tisser lidt mindre end ellers - men hun tisser og urinen er
klar. Hun har lige leveret en kæmpe bæ-ble. Op af ryggen - ned af benene og
sågar på armene. Synes det var noget tyndt - og det var elsplosivt kunne jeg
høre og mærke.

Hendes natble var tung, idet der gik ca 6-7 timer mellem en skiftning.

Hun har lige taget et måltid, der var lidt bedre end hidtil. Dog ikke
decideret et stort måltid, men min produktion er også faldet pga det her.
Hun tømte det ene bryst og tog også noget på det andet. Men hun vil kun
spise, når hun ligger i sengen.

LN

Fra : Jannie

Dato : 20-06-05 14:29

> [...]
> kan ringe
> til løbende i løbet af dagen. Hun følger mig på sidelinien pr telefon.

Fornuftigt!

> Kommunen har ingen sundhedspl. Hun er stoppet og der er ikke kommet en ny.
Ih, hvor typisk!

>og det var elsplosivt kunne jeg høre og mærke.

Ha ha... ja, det kan være ret så imponerende )

Jeanix

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-05 19:23

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message

> [...]
> decideret et stort måltid, men min produktion er også faldet pga det her.
> Hun tømte det ene bryst og tog også noget på det andet. Men hun vil kun

Drop bleer og bær barnet op ad dig, hud mod hud, og bevæg dig rundt så der
sker noget.
Det gør aber og de har aldrig problemer med amning.
Hvis ikke man har væg-til-væg tæpper der det ikke mere tidskrævende at tørre
op hvor det sker end at skifte ble.
Hvis der er mest mulig naturlighed, bliver barnet naturligt.
Læs evt bogen Kontimuum-begrebet af J Liedloff
Bæreseler er godt, men i dette varme vejr er der mange situationer hvor man
kan være nøgne sammen og det værdsætter alle babyer - bleer hades af dem,
der skal have dem på.