OT. Køb af brugt udstyr.
Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 19-06-05 19:59

Jeg vil gerne købe en brugt maske/snorkel og nogle svømmeføder, inden jeg
giver mig ud i dykke kunsten, uden at bruge en halv milliard (dragten
har jeg fra netto)
også var det at jeg tænkte at jeg måtte gå til bjerget, hvis bjerget ikke
kom til mig.
så derfor spørger jeg herinde, med fare for at blive flammet &-)

Håber der er nogen der vil hjælpe mig

Jens Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 20:28

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> wrote in
message news:42b5c066$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> kom til mig.
> så derfor spørger jeg herinde, med fare for at blive flammet &-)

tja om det er nogle hjælp ved jeg ikke, men du står med to muligheder, køb
brugt eller køb nyt,
brugt skal du nok regne med at komme af med ca 500,- for et par finder, en
snorkel og en maske,
hvis det skal være nyt så skal du nok af med ca 1000,- MEN problemet er at
det er vigtig at finderne passer til dig, både fod lommer, som skal passe
til din ford, men også stivheden som skal passe til dine ben muskler og din
fysiske form, så er der masken, den skal passe til din ansikts form, den må
ikke være for høj, lav, bred eller for smald, hvis den ikke passer vil den
heletide blive fyldt med vand, og du vil nok få nogle dårlige oplevelaser
med dykning. (snorklen er stort set ligegyldig, der kan hvad som helst
bruges)

så problemet er at finde en der har et par finder og en maske til salg, som
lige præsis passer på dig, og som ligger inde for en afstand hvor du kan
køre hen og kikke på tingne, og alt dette besvær skal du have for at spare
500,-
det er det efter min meming ikke vær, i en god dykker butik vil du kunne få
dit udstyr byttet efter du har prøvet det i svømme halden, så hvis tingne
ikke passer eller sidder årligt så får man bare byttet til en anden model
der er bedre, det er jo svært med køb af brugt.

så ting som maske og finner ville jeg ikke købe brugt som første gangs
køber, det er noget andet hvis man er erfaren og ved lige prasis hvad man
skal have, tja så er det jo fint at købe brugt og spare lidt penge.

hvis du vil købe brugt, så kik i den blå avis, jeg har lige kikket i den på
www.dba.dk , der er der meget ABC udstyr til salg.

tja det var bare lige mine kommentar, håber de aligevel hjælp dig lidt
videre.

mvh Morten Dall Darmer