invasion i drihuset 2 chilli
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 19-06-05 10:47

Hej

Jeg har en del chilli-planter plantet i spande - de ser fine ud, ikke kommet
så langt, men fine - lige nu ser det ud til at der er kommet udyr i - se her
: http://www.overvindinge.dk/chilidyr/

Hvad gør man?

Hilsen Thomas

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-06-05 11:43

"Thomas Jørgensen" <thomas@overvindinge.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har en del chilli-planter plantet i spande - de ser fine ud, ikke
> kommet så langt, men fine - lige nu ser det ud til at der er kommet udyr

Bladlus og atter bladlus. De kan være meget plagsomme, men prøv at sprøjte
med insektsæbe, gerne en gang om ugen. Ellers kan du prøve at fange nogle
mariehøns, de er helt vilde med bladlus, men kan næppe æde sig ud af et
stort angreb.

mvh
Preben

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-06-05 14:35

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med insektsæbe, gerne en gang om ugen. Ellers kan du prøve at fange nogle
> mariehøns, de er helt vilde med bladlus, men kan næppe æde sig ud af et

Jeg har været heldig med at nogle små edderkopper med ret lange ben helt har
udryddet bladlusene på mine chilli. Efter den tid fanger jeg dem altid og
sætter dem ind i udestuen hvis jeg ser nogen.

Hilsen, Steen.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 20-06-05 21:32

"Thomas Jørgensen" <thomas@overvindinge.dk> skrev:

> Jeg har en del chilli-planter plantet i spande - de ser fine ud,
> ikke kommet så langt, men fine - lige nu ser det ud til at der er
> [...]

Prøv at vask planterne ned med almindeligt koldt vand og se om det
hjælper. Skummetmælk skulle også være en mulighed.

Du kan også læse mere om bladlus på:
http://plante-doktor.dk/bladlus.htm
http://www.havenyt.dk/tips/skadedyr_og_nyttedyr/103.html

--