Er det normalt at unge mennesker spiser co~
Fra : Per

Dato : 18-06-05 19:02

Hej NG!

Jeg kender en teenager der er helt vild med Cognacbønner - han vil stort
set ikke spise andet slik end netop dem. Er det ikke ret unormalt. Nej tak
Mars, Marabou osv. Cognacbønnen er det eneste der dur.

Man kan da normalt ikke lide den slags chokolade i den alder eller hvad. Det
kunne man i hvert fald ikke i min ungdom - ligesom man heller ikke kunne
lide Tonicvand og Grapetonic.

ER der ikke noget med at smagsløgene er ret sarte i ungdommen?

Der er vel ikke noget galt i at kunne lide den slags?

Andre i den aldersgruppe ved ikke engang hvad Cognacbønner er. Det er vel
egentlig også de færreste unge, der har råd til spiritusslik

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Holst

Dato : 18-06-05 20:09

Per wrote:

> Man kan da normalt ikke lide den slags chokolade i den alder eller hvad. Det
> kunne man i hvert fald ikke i min ungdom - ligesom man heller ikke kunne
> lide Tonicvand og Grapetonic.

Det er vel trods alt normalt, at det er i teenagealderen, at man
begynder at falde for smagen af bestemte ting.

> ER der ikke noget med at smagsløgene er ret sarte i ungdommen?

Er der? Jeg mindes bestemt ikke min smagsløg som særlig sarte. Det har
nok meget at gøre med, hvilken mad man er blevet præsenteret for
derhjemme. Nogle forældre serverer generelt alt for kedeligt og
smagsløst mad for at være sikre på, at børnene ikke brokker sig. Har
børn haft sådanne forældre, så er det da ikke unaturligt, at de
senerehen har "sarte smagsløg", når de prøver noget nyt.

> Der er vel ikke noget galt i at kunne lide den slags?

Aner det ikke

> Andre i den aldersgruppe ved ikke engang hvad Cognacbønner er. Det er vel
> egentlig også de færreste unge, der har råd til spiritusslik

Jeg er bestemt ikke i den aldersgruppe længere, og jeg aner heller ikke,
hvad cognacbønner er. Og Google var heller ikke til megen hjælp.

Fra : Trekroner

Dato : 18-06-05 21:12

> Jeg kender en teenager der er helt vild med Cognacbønner - han vil stort
> set ikke spise andet slik end netop dem. Er det ikke ret unormalt.

Jo, men det er også kun en enkelt person du snakker om.

--
Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 21:15

> [...]
> set ikke spise andet slik end netop dem. Er det ikke ret unormalt. Nej tak
> Mars, Marabou osv. Cognacbønnen er det eneste der dur.

- Og andre teenagere vil kun spise Mars, eller en bestemt slags vingummi
eller andet, uden at ville have andet end dét.

> Man kan da normalt ikke lide den slags chokolade i den alder eller hvad.
Det
> kunne man i hvert fald ikke i min ungdom - ligesom man heller ikke kunne
> lide Tonicvand og Grapetonic.

Tja, jeg passede engang en 2-årig gut der var helt syg med saltede oliven!
Hvad kommer det sagen ved? Jo, smag er i aller højeste grad individuel -
også for småbørn, skolebørn og teenagere.

> ER der ikke noget med at smagsløgene er ret sarte i ungdommen?

Ikke mere end i resten af ens levetid. Smag ændrer sig løbende igennem hele
livet.

> Der er vel ikke noget galt i at kunne lide den slags?

Nej, skulle der da være det? Er der så også noget galt med at kunne lide
leverpostej med remoulade eller ost med pålægchokolade? - Andet end at det
falder uden for hvad "man" spiser.

> Andre i den aldersgruppe ved ikke engang hvad Cognacbønner er. Det er vel
> egentlig også de færreste unge, der har råd til spiritusslik

Nu er cgnacbønner ikke just det dyreste slik på markedet. Når det kun er dem
knægten spiser, så bruger han jo ikke sine penge på andet slik, vel?

Så længe han selv betaler, eller det er en del af en fælles slik-aften i
familiens skød, kan jeg virkelig ikke se noget problem i, at den type slik
er lidt dyere end en 1-kroners pose vingummibamser.

Hvis det er alkoholindholdet i cognacbønnerne der egentlig er kilden til
dine spørgsmål og uro, kan jeg berolige dig med, at der ikke ret ret meget
alkohol i den type slik. Men selvfølgelig, lever knægten af dem, så er det
et problem på linie med, hvis han levede af andet slik eller chips.

Tina

Fra : Kitty

Dato : 19-06-05 20:37

> [...]
vel
> egentlig også de færreste unge, der har råd til spiritusslik

Tager jeg helt fejl, eller koster en pakke ikke omkring 12 kr i Netto/Aldi
???

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 20-06-05 08:56

Hej Per.

Jeg kan kun sige, at så lang tid tilbage jeg kan huske, har jeg været helt
vild med cognacbønner og de der chokoladeflasker med fyld. Og jeg er stadig
helt vild med dem. Det skal så lige tilføjes, at jeg er ret kræsen, når det
kommer til slik. Min søn på knap 3 år har så også fået øjenen op for de
føromtalte lækkerier, så om der ligger noget i generne, ja det ved jeg ikke!

Mvh. Rikke.

Fra : David T. Metz

Dato : 21-06-05 16:50

Per wrote:
> ligesom man heller ikke kunne
> lide Tonicvand og Grapetonic.

Tal for dig selv. Jeg var vild med de to et godt stykke tid før jeg blev
teenager. Cognacbønner var også et hit, men kun de gode (fra Irma) uden
sukkerskal på indersiden.

David