MS Windows
briani 27239
udksrivningsproblemer
Fra : Lasse

Dato : 18-06-05 07:49

Jeg har udksrivningsproblemer når jeg f´.eks er i Explore 6.0 og skal
udskrive en side hvor al teksten fremgår af skærmen.
Når jeg så ser resultatet mangler der ca. 1 cm på udskriftet i højre side.
Det er ret irriterende.
Hvad kan være problemet skal jeg indstille noget på min printer.
Jeg benytter windows XP og min printer ern en HP desk jet 720c.

med venlig hilsen

Lasse

PS: håber at jeg er i rette gruppe ?

Fra : zczc

Dato : 18-06-05 16:54

"Lasse" <larsa@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan være problemet skal jeg indstille noget på min printer.
> Jeg benytter windows XP og min printer ern en HP desk jet 720c.

Den eneste praktiske løsning er vist at dreje papiret 90 grader.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-05 21:10

zczc skrev:

> Den eneste praktiske løsning er vist at dreje papiret 90 grader.

En anden løsning kunne være at bruge en PDF-printer[1] og så bagefter
udskrive PDF'en på papir

[1] f.eks. CutePDF writer
http://www.acrosoftware.com/Products/CutePDF/writer.asp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : J. Jørgensen

Dato : 18-06-05 19:08

> [...]
> Hvad kan være problemet skal jeg indstille noget på min printer.
> Jeg benytter windows XP og min printer ern en HP desk jet 720c.

Hej Lasse
Hvilket program bruger du når du skriver selve teksten?
Du skal jo bruge een eller anden form for tekstbehandlingsprogram - lad os
høre hvad du der bruger, så kan vi måske hjælpe dig.
Hilsen
Jørgen

Fra : Lasse

Dato : 18-06-05 21:07

jamen det er altså ikke når jeg skriver meddeleleser, men derimod når jeg
henter en side fra bl.a Københavns fondsbørs eller også andre sider. Der
kommer hele siden på min skærm, men når jeg udskriver denne der det ligesom
der mangler de sidste bogstager i højre side ligesom om margin er sat
forkert eller lign. jeg bruger ikke ngoet egentligt program ud odover
Explore 6,0

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-06-05 23:00

Hej Lasse, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> skal udskrive en side hvor al teksten fremgår af skærmen.
> Når jeg så ser resultatet mangler der ca. 1 cm på udskriftet i

Jeg formoder, at du har tjekket, om sideopsætningen (i menuen Filer,
Sideopsætning) står korrekt mht. papir, margener etc.?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-06-05 12:14

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg formoder, at du har tjekket, om sideopsætningen (i menuen Filer,
> Sideopsætning) står korrekt mht. papir, margener etc.?
>
> --
> Hygge fra Århus - Rudi

Hej
Det hele bunder i at din skærm er breddere end den er høj mens et A4 papir
er højere end det er bredt så hvis du vil udskrive skærmen skal dit papir
drejes så forholdet er det samme på skærm og papir altså udskriv i
Landscape.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as