nul søvn
Fra : Søren

Dato : 18-06-05 14:21

Hej

har et rimelig desperat spørgsmål, vi har en søn på 9mdr. Som igennem de
sidste 4 uger har sovet meget uroligt. OG de sidste 7 dage, efter at være
pukket kl. 20, vågner med et skrig kl 22 - skriger fuldstændig uhæmmet (½
sovende), vil så på ingen måder i seng igen - skriger igen og igen til kl
ca
04, hvor han så falder til ro, og kan sove til kl ca. 6, suk.
Vi har efterhånden stort set prøvet alt.
1) var ved læge, han havde betændelse i hans tissemand +
mellemørebetændelse - pencillin
2) efter 14dage og det ikke havde hjulpet (ingen betændelse i tissemanden
mere) var ved læge blev henvist til ørelæge
3) (5dage siden) ørelæge sagde der skulle dræn i, kom under fuld narkose
hvor ørelægen kunne konstantere at det ikke var nødvenlig med dræn, men
snittede et hul
4) (4 dage siden) hjalp ikke - dagen efter til kontrol, sagde ørelægen at
der ikke var noget han kunne gøre
5) (4 dage siden) alm. læge samme dag, kunne se hvad ørelægen havde lavet,
og mente?!? at det kunne være noget mellemøre betændelse - pencillin

det er nu 4 dagen for pencillin, og intet har hjulpet.

vi har desuden prøvet at skifte nan1 ud med nan2, og begrænset det og har
forøge mængden af grød, har ikke hjulpet
Har prøvet zoneterapi - hjalp ikke
Han har fået 2 tænder i undermunden for ca 2 mdr. siden, som gik riimelig
smertefrit - har ikke fået yderligere tænder - hvor lang tid kan de evt.
vare om at komme op?

Er der nogen der har bare det mindste gode råd?? modtages med kyshånd

med venlig hilsen

-Søren

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 15:43

"Søren" <duppe@NOSPAMedb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> 1) var ved læge, han havde betændelse i hans tissemand +
> mellemørebetændelse - pencillin

Sikke en omgang, og begge ting sikkert utroligt smertefulde.

> [...]
> og mente?!? at det kunne være noget mellemøre betændelse - pencillin
>
> det er nu 4 dagen for pencillin, og intet har hjulpet.

Hmm. Dvs. i ved ikke om der er mellemørebetændelse eller hvad ?

> vi har desuden prøvet at skifte nan1 ud med nan2, og begrænset det og har
> forøge mængden af grød, har ikke hjulpet

Hvis det er galt med maven, så prøv med noget havresuppe.
Evt. put lidt Laktulose i flasken med modermælkserstatning ( mme). Vi havde
meget dårlig erfaring med Nan, da vores to ældste fik mme. Der var også
dengang ( ca. 10-12 år siden ) noget mme, der hed Babymin B. Det kunne vores
børns maver, meget bedre tåle. Måske skal i prøve og droppe Nan helt, og
finde et andet mme mærke. Jeg er desværre ikke helt up to date, på det
område.
Ellers drop modermælkserstatningen helt, og skift til sødmælk. Brug så evt.
mme, når i laver grød / vælling m.m.

> Er der nogen der har bare det mindste gode råd?? modtages med kyshånd.

Lad ham falde i søvn hos jer, når han vågner, i stedet for og insistere på,
at han skal i sin egen seng. Hvis han får lov til at ligge hos mor/far
falder han sikkert hurtigere til ro, især hvis han har ondt et eller andet
sted. Så kan i altid putte ham i sin egen seng senere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Britta Larsen

Dato : 18-06-05 20:21

Snip. en masse om muglig mellemøre betældelse....

Hej Søren

En ting jeg under mig mest over i dette indlæg er hvorfor har lægen evt ikke
ordinete smertestillende til den lille purk, han kan jo ikke gøre for han
ikke kan snakke og sige at han har ondt.
Jeg bruger slev stik piller til min to drenge begge døjer med ørene specielt
den yngste af dem.
Da de var mindre kunne de begge vågne om natten i et skrig og så ikke sove
igen før kl mange timer sener, pga at det netop trykket på trymmen hinden og
det gør kanon ondt specielt når de ligger ned, har i muglighed for at ligge
en pude under heller hæve hoved enden af sengen, det kan afhjælpe lidt på
det.

m.v.h.

Britta Trab

mor til to frenge på 3 og 4 år.

Fra : Cat

Dato : 18-06-05 21:09

Britta Larsen skrev:
> [...]
> en pude under heller hæve hoved enden af sengen, det kan afhjælpe lidt på

Hvis det er mellemørebetændelse, så gør det ondt at ligge ned. Jeg sov
en vinter mange nætter siddende op i sengen med puder rundt omkring mig
med min datter i armene, så hun sov siddende.

Vi sov ikke særligt godt, men vi sov dog.

Tine

Fra : Rikke & Per

Dato : 19-06-05 11:58

> [...]
>
> med venlig hilsen
>
> -Søren

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1950 spam-mails.

Hej Søren!!

Jeg føler med jer!! Har selv været igennem samme tur med vores søn, som nu
er 7 år. Mønstret lyder bekendt, at vågne efter et par timer. Mener ørelægen
ikke han har væske i mellemøret???
Hvis de ikke vil lægge dræn i , kunne I konsultere en kiropraktor eller en
kraniosakral terapeut, har prøvet begge del med held. Forklaringen vi fik,
er at nogle børn har spændinger i nakken, som hindrer væsken i at løbe fra
øret.
Håber I finder en løsning, det andet er uholdbart i længden, men det ved I
jo allerede!!

Mvh Rikke

Fra : michael@zedeler.dk

Dato : 19-06-05 16:01

Hej Søren,

Søren wrote:
> [...]
>
> [klip]
>
> Er der nogen der har bare det mindste gode råd?? modtages med kyshånd

Hvis det overhovedet er muligt, foreslår jeg at I tager fat i den
modsatte ende af problemet, så at sige, og sikrer at I som forældre
får mere overskud. Hvis I ikke begge er på barselsorlov, så
foreslår jeg at I undersøger mulighederne for det. Ret beset har I
begge ret til barsel, hvis ikke den allerede er brugt op.

Derudover er det måske en god idé at indrette soverytmerne så I
begge får søvn. Det kan I gøre ved at skiftes til at passe den
lille, så den anden part kan få hvile.

Hvis I får mere overskud er Jeres chancer for at få has på det
egentlige problem meget bedre - alene det at Jeres søn kan mærke at I
måske ikke er helt så stressede, vil være med til at afhjælpe det.

Held og lykke.

Mvh. Michael.