Hesteudlejning
Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 02-06-01 14:05

Er der nogen der ved om der stadig findes en hesteudlejning inde i
Dyrehaven? Den der hed Fortunen. Jeg kan ikke finde nummeret nogle steder.
Og findes der andre hesteudlejere på Sjælland?

Hilsen Tina

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-06-01 18:46

In article <9faof6$11rv$1@news.cybercity.dk>, Tina Holtz Uhre wrote:
>Er der nogen der ved om der stadig findes en hesteudlejning inde i
>Dyrehaven? Den der hed Fortunen. Jeg kan ikke finde nummeret nogle steder.
>Og findes der andre hesteudlejere på Sjælland?

Det goer der vel nok, sikkert i naerheden af dyrehaven.
Mig bekendt udlejer matsons rideskole ved klampenborg ogsaa.

Jeg vil ikke anbefale fortunen, de rider for tit uden ridehjelm i
skoven, og jeg mener ogsaa at jeg en enkelt gang har moedt et
polterabend der ude...

de lever vist mest af at udleje pony'er til at traekke boern i
dyrehaven.
Jeg undersogete engang matson og fortunen, de kostede vist
begge 100kroner for en time i skoven med foerer.
Fortunen har nogle enkelte heste, men mest pony'er.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 03-06-01 18:49

> [...]
> begge 100kroner for en time i skoven med foerer.
> Fortunen har nogle enkelte heste, men mest pony'er.

Mange tak for svaret. Jeg må ind og besøge dem en dag. Lige nu leder jeg
desperat efter en halvpart uden held. (Endnu
Med hensyn til ridehjelme må det vel være op til den enkelte at tage ansvar
for sin egen sikkerhed. Rider man på en hest man ikke kender uden at bruge
hjelm, må det vel være fordi man i forvejen er tom i bolden!!

Jeg har besøgt Fortunen før og har haft en skøn oplevelse på en dejlig hest.
Men det var også med en fører, der virkelig brændte for det, og ikke bare
skulle føre en flok rundt og tjene lidt penge.

Hilsen Tina

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-06-01 21:28

>Mange tak for svaret. Jeg må ind og besøge dem en dag. Lige nu leder jeg
>desperat efter en halvpart uden held. (Endnu

Vi, min soester og jeg, var nogle maaneder om at finde vores part
til vores hest, men det lykkedes, og vi fandt en soed og dejlig pige
som nu har resulteret i at hesten bedre kan lide hende end os.
Men okay, hun "bestikker" den ogsaa ALTID med godbider ;-0

Det ville maaske vaere en ide at skrive her hvad du leder efter
og hvor, det er jo ikke utaenkeligt at andre har/er det du soeger.

> Med hensyn til ridehjelme må det vel være op til den enkelte at tage ansvar
>for sin egen sikkerhed. Rider man på en hest man ikke kender uden at bruge
>hjelm, må det vel være fordi man i forvejen er tom i bolden!!

Hvis folk ikke ved bedre ??

>Jeg har besøgt Fortunen før og har haft en skøn oplevelse på en dejlig hest.
>Men det var også med en fører, der virkelig brændte for det, og ikke bare
>skulle føre en flok rundt og tjene lidt penge.

Jeg har overvejet selv at proeve den, for at kunne taele
bedre om
min egen oplevelse af stedet.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 04-06-01 13:17

In article <slrn9hl7di.njk.bendtsen@brok.diku.dk>, "Jon Bendtsen"
<bendtsen@brok.diku.dk> wrote:

> Hvis folk ikke ved bedre ??

   Jeg tror nu at folk godt ved hvad det betyder med en ridehjelm. Jeg tror
nærmere problemet (Det er det jeg oplever i hvert fald.) er at man ikke
kan være rigtig smart uden ridehjelm (!) Og at mange anser sig selv for
at være så dygtige ryttere og mener at de kender deres hest så godt at de
ikke mener at have behov for ridehjelm. Den førstnævnte gruppe er den jeg
finder værst ....
   Jeg kunne aldrig selv finde på at ride uden hjelm - lissom jeg heller
aldrig kører uden sele og faktisk finder det vildt underligt at skulle
køre de berømte 500m uden sele - eller bare sidde på en hest uden hjelm.
For mig er det en vane.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.