Børnebidrag/kostpenge i ferie
Fra : Leif Neland

Dato : 17-06-05 06:06

Børnene bor hos mor, men holder 3 ugers ferie hos mig.(Delvist på ferie i
udlandet)

Er jeg berettiget tilkostpenge eller modsat børnebidrag fra moderen i den
periode?

Leif

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 17-06-05 17:34

On 17/06/05 7:06, in article eTsse.5$Z_5.4@news.get2net.dk, "Leif Neland"
<leifn@neland.dk> wrote:

> [...]
> udlandet)
>
> Er jeg berettiget tilkostpenge eller modsat børnebidrag fra moderen i den

Nej - børnebidraget skal gå til dækning af tøjudgifter og disse er ikke
mindre, selvom børnene holder 3 ugers ferie hos dig.

Mvh.
Charlotte

Fra : jens

Dato : 17-06-05 19:14

"Charlotte Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - børnebidraget skal gå til dækning af tøjudgifter og disse er ikke
> mindre, selvom børnene holder 3 ugers ferie hos dig.

ved godt at det nok er ordkløveri, men hvorfor mener du lige netop det er
til tøjudgifter.

Jens

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 17-06-05 20:28

On 17/06/05 20:13, in article 42b312d8$0$31807$ba624c82@nntp06.dk.telia.net,
"jens" <glad1fjern@stofanet.dk> wrote:

> "Charlotte Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> ved godt at det nok er ordkløveri, men hvorfor mener du lige netop det er
> til tøjudgifter.
>
> Jens

Fordi det har jeg fået at vide i Statsamtet.

--
Bøger sælges:
www.petit.onlinesalg.dk

Fra : jens

Dato : 19-06-05 21:54

> Fordi det har jeg fået at vide i Statsamtet.

ok hvis det var tilfældet, skulle mine børn godt nok have noget mere tøj,
men det mener jeg nu ikke det er.

Jens

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 19-06-05 23:21

On 19/06/05 22:54, in article 42b5db86$0$31793$ba624c82@nntp06.dk.telia.net,
> [...]

> "Charlotte Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> ok hvis det var tilfældet, skulle mine børn godt nok have noget mere tøj,

Jeg forholder mig ikke til hvad pengene i virkeligheden bliver brugt til,
men hvad SA har fortalt mig, at de er ment som betaling til. Du kan jo ringe
og spørge dem hvordan de vil besvare dit spørgsmål, det er nok den bedste
løsning - så ved du hvad du betaler til og hvordan du skal forholde dig til
kostpenge for de tre uger du har dem på ferie.

Mvh.
Charlotte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-06-05 22:42

Leif Neland wrote:
> Børnene bor hos mor, men holder 3 ugers ferie hos mig.(Delvist på
> ferie i udlandet)
>
> Er jeg berettiget tilkostpenge eller modsat børnebidrag fra moderen i
> den periode?

nej....
børnebidraget ligger uden for weekend og feriesamvær, hvor du skal stå for
udgifter i den forbindelse.

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-109.html

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på