Facademaling holdbarhed
Fra : Steen Christensen

Dato : 15-06-05 19:06

Jeg overvejer at male facaden på mit gamle hus med en kalkbaseret maling,
men er blevet i tvivl om holdbarheden. Jeg har fået oplyst alt imellem 3-10
år før det er nødvendigt at male igen.

Er der nogen der kan dele ud af erfaringer om dette?

Med venlig hilsen
Steen Christensen
Tourinnes la Grosse, Belgien

Fra : John Vedsegaard

Dato : 17-06-05 15:46

"Steen Christensen" <reg2cat@danium.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3-10
> år før det er nødvendigt at male igen.
>
> Er der nogen der kan dele ud af erfaringer om dette?

Hvad mener du med "kalkbaseret maling"?
Er det cempexo skal du ihevrtfald ikke regne med 10 år, snarere 2-3 år så
trænger det igen, men det er til gengæld ikke ret dyrt.

John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-06-05 16:09

"Steen Christensen" <reg2cat@danium.net> wrote in message
> [...]
> 3-10
> år før det er nødvendigt at male igen.
>
> Er der nogen der kan dele ud af erfaringer om dette?

Jeg malede mit murstens sommerhus med noget, jeg købte i Bauhaus. Jeg mener,
det hed Murcem (jeg er ikke helt sikker), og det har nu holdt i 11 år, 100
meter fra kysten.

mvh
Preben