Frk Siemens stopper før tid ;-)
Fra : Mark Schiller

Dato : 15-06-05 18:30

Hej alle,

ja det måtte jo ske - nu laver vaskemaskinen knuder og stopper før
programmet er slut ....................

Maskinen er en Siemens Siwamat 6140 og den har gået som en drøm indtil
for et par dage siden. Da vi kom ned for at tømme den, stod den med
lys på "Skyldninger" og "Centrifugering" og samtidig stod der "03" i
displayet og der stod vand i maskinen!

(03'et kan vi sikkert få megen morskab ud af, for lige nu er maskinen
sg* til 03

Jeg prøvede et programskifte uden held - slukkede den og tømte vandet
af den - rensede filteret og kørte et skylleprogram. Intet problem,
det funkede fint og så skulle det får jo så være barberet!

Naaaaaah, sådan skulle det ikke gå!

Just nu, står vi der igen - er der nogen i denne geniale gruppe som
kender problemet og dermed måske også løsningen?

/Mark

PS
Maskinen er ca 8 år gammel.

PPS
Jeg kan ikke finde brugsforvirringen - ej heller på nettet

Fra : Johnt

Dato : 14-06-05 18:51

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Just nu, står vi der igen - er der nogen i denne geniale gruppe som
> kender problemet og dermed måske også løsningen?

Jeg tror at du kan læse i brugsanvisningen hvad 03 betyder, så er det
lettere at løse problemet

Hilsen
Johnt

Fra : Mogens

Dato : 15-06-05 18:55

On Tue, 14 Jun 2005 19:50:34 +0200, "Johnt" <invalid@invali.no> wrote:

>Jeg tror at du kan læse i brugsanvisningen hvad 03 betyder, så er det
>lettere at løse problemet

Fejlkoder står desværre ikke nævnt i brugervejledningen
Ring istedet imorgen mellem kl. 9:00 og 11:00 eller kl. 13:00 og 15:00
på tlf. 4489 8805 og få koden decifreret i telefonen...

Mvh...

Fra : Mark Schiller

Dato : 15-06-05 19:02

Wed, 15 Jun 2005 19:54:49 +0200, berigede Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Fejlkoder står desværre ikke nævnt i brugervejledningen
>Ring istedet imorgen mellem kl. 9:00 og 11:00 eller kl. 13:00 og 15:00
>på tlf. 4489 8805 og få koden decifreret i telefonen...

Super, tak, det vil jeg prøve

/Mark

Fra : Mark Schiller

Dato : 15-06-05 19:01

Tue, 14 Jun 2005 19:50:34 +0200, berigede "Johnt" <invalid@invali.no>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg tror at du kan læse i brugsanvisningen hvad 03 betyder, så er det
>lettere at løse problemet

Det var jo netop finten, den har jeg ikke

/Mark

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 15-06-05 20:02

Mark Schiller <ms@definitivt.invalid> wrote in

> [...]
> Maskinen er ca 8 år gammel.
>
> PPS
> Jeg kan ikke finde brugsforvirringen - ej heller på nettet

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det en motorfejl. Enten
defekte kul eller motorstyring. Brugsanvisningen kan findes, man skal
bare vide hvor man skal søge. Prøv og søg på wm6140 f.eks, det
hjælper dig en del.

Fra : Mogens

Dato : 15-06-05 20:36

On 15 Jun 2005 19:02:29 GMT, apollo14 aka Kenneth Rugaard
<apollo14dk@nospamhotmail.com> wrote:

>Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det en motorfejl. Enten
>defekte kul eller motorstyring.

Fejl 4 er "normalt" motorfejl

Mvh...

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 16-06-05 20:11

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in

> Fejl 4 er "normalt" motorfejl
>
> Mvh...

Godt man har dig mogens. Kan jo ikke huske alle koder hver gang, derfor
ringer man jo også til jeres tekniske afdeling, man får jo aldrig
udleveret et skema med alle koderne.

Fra : Mogens

Dato : 16-06-05 20:12

On 16 Jun 2005 19:11:01 GMT, apollo14 aka Kenneth Rugaard
<apollo14dk@nospamhotmail.com> wrote:

>Godt man har dig mogens. Kan jo ikke huske alle koder hver gang, derfor
>ringer man jo også til jeres tekniske afdeling, man får jo aldrig
>udleveret et skema med alle koderne.

Kan du nu godt rekvirere - problemet er blot, at det kan variere
modellerne imellem...

Mvh...

Fra : Mark Schiller

Dato : 15-06-05 21:25

15 Jun 2005 19:02:29 GMT, berigede apollo14 aka Kenneth Rugaard
<apollo14dk@nospamhotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>Brugsanvisningen kan findes, man skal
>bare vide hvor man skal søge. Prøv og søg på wm6140 f.eks, det
>hjælper dig en del.

Har du et hint til, hvor jeg skal søge for google giver i min "udgave"
ikke noget brugbart

/Mark

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 16-06-05 20:12

> [...]
> <apollo14dk@nospamhotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

> Har du et hint til, hvor jeg skal søge for google giver i min

På bosch's hjemmeside under brugsanvisninger, folk søger som regel på
det der står uden på maskinen, men på selv lågen står der et E-Nr. og
det er det du skal bruge.

Fra : Mark Schiller

Dato : 17-06-05 09:05

16 Jun 2005 19:12:13 GMT, berigede apollo14 aka Kenneth Rugaard
> [...]

>På bosch's hjemmeside under brugsanvisninger, folk søger som regel på
>det der står uden på maskinen, men på selv lågen står der et E-Nr. og

Du må vide noget jeg ikke ved ................. kan man finde
brugsanvisning på en Siemens vaskemaskine på Bosch's hjemmeside?

*Spooky*

/Mark

--
Kig forbi vores forum på definitivt.dk!

http://forum.definitivt.dk

Fra : Mogens

Dato : 17-06-05 15:10

On Fri, 17 Jun 2005 10:05:19 +0200, Mark Schiller
<ms@definitivt.invalid> wrote:

>*Spooky*

Bosch er ejet af Siemens og "omvendt" :)

Mvh...

Fra : Mark Schiller

Dato : 19-06-05 09:48

Fri, 17 Jun 2005 16:09:41 +0200, berigede Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Bosch er ejet af Siemens og "omvendt" :)

Okay, så blev man også klogere i dag, herligt

/Mark

Fra : Michael Appel

Dato : 15-06-05 22:04

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>
> ja det måtte jo ske - nu laver vaskemaskinen knuder og stopper før
> programmet er slut ....................

Vores Siemens (der nu er afløst af en Miele kom med fejl 03, når afløbet
var blokeret. Prøv at tage afløbsslangen af oppe ved vaskemaskinen og se om
du nemt kan puste igennem slangen. Det kan du sandsynligvis ikke. Værktøj
påkrævet : en gammeldaws flad skruetrækker.

Vi havde en forlænget slange, der bestod af to stykker der var sat sammen på
midten. Lige der i samlingen sad der, når fejl 03 kom, som regel en af
ungernes plastperler. Det skete vel sådan ca hver anden måned.

mvh Michael

Fra : Mark Schiller

Dato : 17-06-05 09:42

Wed, 15 Jun 2005 23:03:48 +0200, berigede "Michael Appel"
<ma_remove_@danstamps.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Vores Siemens (der nu er afløst af en Miele kom med fejl 03, når afløbet
>var blokeret.

Jeg har just nu snakket med "Siemens Support" - fejlkode 03 på vores
maskine er en pumpefejl.

Pumpefejl eller "noget i slangen" kunne meget vel give samme fejlmelding

Jeg vil skille slange ad i aften og se hvordan det ser ud!

Hvis man nu skal ud i, at udskifte pumpen, så kan man vel lige så godt
skifte varmelegement mens man er i gang?!

Er dette svært eller er det noget man selv kan gøre?

/Mark

Fra : Martin

Dato : 17-06-05 09:57

> [...]
> skifte varmelegement mens man er i gang?!
>
> Er dette svært eller er det noget man selv kan gøre?

Det er normalt meget let at skifte varmelegeme - op i hvert fald lettere end
at skifte pumpe.

Det kan være noget sværere at indsætte et brugt varmelegeme - dvs. at udtage
varmelegemet og indsætte det igen, fordi at det ser OK ud.

/Martin