Hjælp! Linux -> 3.5 Gb hdd gone?
Fra : CrapMan

Dato : 02-06-01 12:30

Hejsa.!
Jeg er ude på tynd is her.!
Tjaa. Så blev jeg nysgerig hvad ang. Linux. Jeg Dl linus Mandrake 8.0 ( 2
cd ).
Jeg har følgende i mit system. C, D, E, F, G, H drev. ( betående af 2 hdd )
, Jeg formaterede mit c: for at ville lægge Linux ind. Under
installationen af linux Mandrake 8.0 ville den oprette en swap partion.!
Jeg skulle bestemme hvor meget jeg ville have som styrre system plads. Jeg
valgte en små 1.1 GB ud af mine 4.5 Gb som mit c: drev består af.!
Nu kommer det "spændende" så.: Da jeg ikke kunne finde hoved eller hale i
linux, ville jeg tilbage til mit gode gamle win98, som jeg havde lavet en
ghost af inden format c: .. Fint jeg smider min ghost ind på mit c drev
igen.
Alt kører som før, dog med undtagende at jeg nu mangler ca 3.5 GB af mit c
drev. ( dvs. mit c: drev er kun på de 1.1 GB ) Jeg kan ikke finde de 3.5
GB nogen steder?? ( de må jeg ligge som en linux partion, et eller andet
sted. )
Jeg har prøvet at kører fdisk fra DOS, der kan jeg se at jeg har et C: på
1.1 GB, og en udvidet partion på de resterende 29 GB. Hvis jeg vælge at se
de udvidet drev, for jeg mine 2 drev frem, men tilsammen giver de kun ca.
25.5 GB. Jeg har prøvet at ville lave et nyt logisk drev, da jeg troede de
bare var til overs.. Men fdisk siger at alt min HDD er brugt. Hvor er mine
3.5 GB.?
Jeg har lagt Partition Magic 6.0 ind, i håb om at kunne bruge det til noget,
men der for jeg en fejl ( som jeg ikke har fået før. , Mit Partition 6.0
virker ) , fejlen lyder:
Init failed: Error 183
Unable to identify the windows partition.
Hvad kan jeg gøre? Findes der et prg. eller noget, som kan lave min linus
partition om, så jeg igen kan bruge den?
Hvis ikke. Ville det hjælpe at eks. slette mine drev i fdisk og fdisk
forfra??

Need help real bad..

CM

Fra : Henrik

Dato : 02-06-01 17:37

Nu ved jeg ikke så meget om det, men jeg er bange for, at du bliver nødt til
at slette alle dine partitioner på den harddisk, og så fdiske forfra.

Hvad mener I andre?

M.v.h.

Henrik